Fremmed fugl Skrevet 14. juni #21 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er noe anto-woke folket forteller seg selv hver dag. hvorfor diskutere ærlig og redelig liksom? Anonymkode: be86b...18c Anti Woke folkene har null peiling på biologi. Dem har generelt et meget lavt kunnskapsnivå. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 14. juni #22 Del Skrevet 14. juni Er ikke Pride-toget seksualisert? Hva om et tilsvarende tog hadde eksistert for heterofile? Trenger Pride å vare hele juni? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 14. juni #23 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er jo de yngste som er mest anti-woke: https://www.nrk.no/norge/tente-pa-prideflagg-samme-dag-som-pst-aksjonerte-mot-hatytringer-1.16925523 Evolusjon innebærer for øvrig reproduksjon, noe partisipanter i woke-bevegelsen heldigvis er særdeles dårlige til. Anonymkode: 25fb6...bbc Jeg tror at du har null peiling på genetikk, biologi, og evolusjon. Eller jeg vet det. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #24 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du er bare ikke klar over hva slags mennesker (og fetisjer) som gjemmer seg bak pride-flagget. Anonymkode: 25fb6...bbc Jeg bryr meg fint lite om hva slags fetisjer og soveroms-akrobatikk folk driver med. Anonymkode: ca70e...e15 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #25 Del Skrevet 14. juni Jeg er lei av alle ufornuftig mennesker. Anonymkode: 43bc9...098 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #26 Del Skrevet 14. juni Ingen ekstremisme er positivt, nå har venstre/woke dyttet og dyttet. Det har komt til et punkt hvor man rett og slett må dytte tilbake, dumt at det kommer i form av høyre-ekstremisme. Jeg tror dog de fleste ligger et sted i mellom, hvor man er enig og uenig i ting fra begge kanter. Anonymkode: 00da4...5e5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #27 Del Skrevet 14. juni Fremmed fugl skrev (1 time siden): Anti Woke folkene har null peiling på biologi. Dem har generelt et meget lavt kunnskapsnivå. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ingen ekstremisme er positivt, nå har venstre/woke dyttet og dyttet. Det har komt til et punkt hvor man rett og slett må dytte tilbake, dumt at det kommer i form av høyre-ekstremisme. Jeg tror dog de fleste ligger et sted i mellom, hvor man er enig og uenig i ting fra begge kanter. Anonymkode: 00da4...5e5 Høyreekstremisme har alltid vært der, selv uten woke. Forskjellen er at i dag har anti-woke folk bestemt seg for at høyreekstremisme er en konsekvens av woke, som om ikke denne ytterkanten til høyre selv har ideer, ideologier, teorier etc, men som om den bare er en konsekvens. Dette er tull. Anonymkode: be86b...18c 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #28 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høyreekstremisme har alltid vært der, selv uten woke. Forskjellen er at i dag har anti-woke folk bestemt seg for at høyreekstremisme er en konsekvens av woke, som om ikke denne ytterkanten til høyre selv har ideer, ideologier, teorier etc, men som om den bare er en konsekvens. Dette er tull. Anonymkode: be86b...18c De har alltid vært der ja, men veksten av gruppen kommer som respons til woke bølgen. Det har vært en veldig stor pågang fra venstresiden, og jeg tror mange har fått en bi-smak. Dermed går mange helt andre veien fordi de er lei. De kjemper ekstreme ideer med ekstreme ideer. Anonymkode: 00da4...5e5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBrukerNeida Skrevet 15. juni #29 Del Skrevet 15. juni 8 minutter siden, AnonymBruker said: De har alltid vært der ja, men veksten av gruppen kommer som respons til woke bølgen. Det har vært en veldig stor pågang fra venstresiden, og jeg tror mange har fått en bi-smak. Dermed går mange helt andre veien fordi de er lei. De kjemper ekstreme ideer med ekstreme ideer. Anonymkode: 00da4...5e5 Lei av hva? Å ha pride-markering? Dette har vært en greie en stund allerede, det har bare blitt et større aksept for det på enkelte fronter. Gir det deg bi-smak? Eller er det at de kan være seg selv som gir deg bi-smak? Det at du ser på aksept som en ekstrem ide, bør jo heller fortelle deg om at du har nokså ekstreme ideer? 5 hours ago, AnonymBruker said: Du er bare ikke klar over hva slags mennesker (og fetisjer) som gjemmer seg bak pride-flagget. Anonymkode: 25fb6...bbc Det samme kan bli sagt om Kvinneguiden.. men her er vi. Kan bli sagt om en stor nok folkegruppe generelt, finnes dårlige folk overalt og det finnes ikke unntak der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. juni #30 Del Skrevet 15. juni Jeg tror på å diskutere sak og ikke falle sammen i krenk hver gang man får kritikk, og dette gjelder spesielt dem som mener at «det er visst ikke lov til å mene …» noe som er som regel handler om at de får kritikk for stigmatiserende og nedsettende omtale av andre grupper mennesker, mens de selv kollapser av å se et flagg eller fordi barnefilmen de liker er endret. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #31 Del Skrevet 15. juni AnonymBrukerNeida skrev (26 minutter siden): Lei av hva? Å ha pride-markering? Dette har vært en greie en stund allerede, det har bare blitt et større aksept for det på enkelte fronter. Gir det deg bi-smak? Eller er det at de kan være seg selv som gir deg bi-smak? Det at du ser på aksept som en ekstrem ide, bør jo heller fortelle deg om at du har nokså ekstreme ideer? Det samme kan bli sagt om Kvinneguiden.. men her er vi. Kan bli sagt om en stor nok folkegruppe generelt, finnes dårlige folk overalt og det finnes ikke unntak der. Nå tenkte jeg ikke kun på pride, jeg snakker om helheten. Jeg snakker heller ikke på vegne av meg selv. Jeg faller innenfor gruppen i mellom, og kan være uenig og enig med saker fra begge sider. Jeg syns pride er fint, men at det kan bli dratt for langt, og bli over seksualisert. Konseptet er selvfølgelig viktig, at vi aksepterer hverandre, og ikke forskjellsbehandler/diskriminerer noen for deres kjønn, legning, eller hudfarge. Anonymkode: 00da4...5e5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #32 Del Skrevet 15. juni AnonymBrukerNeida skrev (5 timer siden): Lei av hva? Å ha pride-markering? Dette har vært en greie en stund allerede, det har bare blitt et større aksept for det på enkelte fronter. Gir det deg bi-smak? Eller er det at de kan være seg selv som gir deg bi-smak? Det at du ser på aksept som en ekstrem ide, bør jo heller fortelle deg om at du har nokså ekstreme ideer? Det samme kan bli sagt om Kvinneguiden.. men her er vi. Kan bli sagt om en stor nok folkegruppe generelt, finnes dårlige folk overalt og det finnes ikke unntak der. Svaret ditt her, er jo et godt eksempel på hvor vanskelig det har blitt å ha nyanserte diskusjoner og debatter. Du tolket direkte at den du svarer er ekstrem i sine meninger om pride, ut av omtrent ingenting. Jeg er for pride og det pride i utgangspunktet handlet om, men det er også mange aspekter ved pride som jeg syns har utviklet seg i en skummel retning. Dette gjør ikke meg til en høyre-ekstrem homofob… Anonymkode: 3c151...65f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #33 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): De har alltid vært der ja, men veksten av gruppen kommer som respons til woke bølgen. Det har vært en veldig stor pågang fra venstresiden, og jeg tror mange har fått en bi-smak. Dermed går mange helt andre veien fordi de er lei. De kjemper ekstreme ideer med ekstreme ideer. Anonymkode: 00da4...5e5 Woke er ikke ekstremt. Å bekjempe kjønnsdiskirminering og rasisme er ikke ekstremt. Det er ikke ekstremt å ønske mer representasjon av folk som har sjeldent syntes, det er ikke ekstremt å forandre et ord som fylkesmann til noe mer kjønnsnøytralt, akkurat som det ikke var ekstremt å forandre helsesøster til helsesykepleier. Anonymkode: be86b...18c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #34 Del Skrevet 15. juni Dere er riv ruskende gale alle sammen. Ingen som har hørt om mellomtingen? Trenger ikke bli terrorist fordi noen er homo, trenger heller ikke gå rundt halvnaken med antrekk som tilhører soverommet bak lukkede gardiner. Anonymkode: 9f23d...a6e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemor Skrevet 15. juni #35 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er noe anto-woke folket forteller seg selv hver dag. hvorfor diskutere ærlig og redelig liksom? Anonymkode: be86b...18c Men om jeg tar feil, og woke folka tror på biologien, kan du prøve å forklare meg hvordan trans og disse tingene henger på greip? Ut ifra hva jeg har forstått er de fleste skapninger i verden enten hunkjønn eller hankjønn og det er ytterst få arter som er tvekjønnet. Har heller ikke hørt om noe annet enn hunkjønn og hankjønn feks. Kjønn er ihverfall biologisk, slik jeg har forstått det. Følelser/det mentale er noe som foregår i hjernen og er dynamisk og kan behandles og endres på med enten medisin eller behandling eller tankeendring. Mentalitet kan gjerne bli påvirket av omgivelsene og hvor du vokser opp har altså mye å si for mentaliteten (Vygotsky). Det sagt, de skal ha det til at man ikke "er" det man er født med - at man er født med feil deler... Jeg har vanskelig for å tro at det skjer med en så stor andel i den vestlige verden idag at man er født feil. Og er man det, biologisk sett, så er det jo en diagnose som må behandles? Tenker sånn hvis de tror på biologien altså .. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #36 Del Skrevet 15. juni Fuglemor skrev (5 minutter siden): Men om jeg tar feil, og woke folka tror på biologien, kan du prøve å forklare meg hvordan trans og disse tingene henger på greip? Ut ifra hva jeg har forstått er de fleste skapninger i verden enten hunkjønn eller hankjønn og det er ytterst få arter som er tvekjønnet. Har heller ikke hørt om noe annet enn hunkjønn og hankjønn feks. Kjønn er ihverfall biologisk, slik jeg har forstått det. Følelser/det mentale er noe som foregår i hjernen og er dynamisk og kan behandles og endres på med enten medisin eller behandling eller tankeendring. Mentalitet kan gjerne bli påvirket av omgivelsene og hvor du vokser opp har altså mye å si for mentaliteten (Vygotsky). Det sagt, de skal ha det til at man ikke "er" det man er født med - at man er født med feil deler... Jeg har vanskelig for å tro at det skjer med en så stor andel i den vestlige verden idag at man er født feil. Og er man det, biologisk sett, så er det jo en diagnose som må behandles? Tenker sånn hvis de tror på biologien altså .. Jeg forstår ikke trans, og det er fordi jeg ikke har noen følelser jeg kan gjenkjenne som ligner deres. Jeg er komfortabel med min egen kropp. Men det gir meg ikke grunn til å være unndratt folkeskikken. Idenitet er viktig for alle, og jeg har ingen interesse av å si til transpersoner at de ikke er det de identifiserer seg som. Jeg vet ikke. Jeg forstår ikke. Men hvorfor skal jeg ha en mening om det når jeg verken forstår eller er faglig god på dette? Det viktigste for meg er å behandle mennesker med respekt, ikke krangle når jeg mangler forståelse. Det jeg dog kan ha en mening om er idrett og eventuelle reguleringer så ikke transpersoner får en fordel - sånt forstår jeg og alle, og også være interessert i debatten om medisinering av unge. Jeg er veldig interessert i biologi, men vi har ingen ordentlig diskusjoner knyttet til dette i denne kulturkrigen. Dessuten tror i det minste jeg at vi er biologisk predisponert til å være ekstremt sosiale fordi det gagner vår overlevelse, og derfor tror jeg også vi er ekstremt lettpåvirkelige, og at vi er biologisk konstruert på denne måten. For meg som ikke opplever meg selv som kjønn, og som er forholdsvis androgyn, men som ikke har en følelse av at min personlighet er et spesifikt kjønn, så forstår jeg ikke hvordan den føles å være født i feil kropp. Men jeg kan ikke avvise denne følelsen bare fordi jeg ikke kjenner til den, og jeg kan heller ikke dømme den til å bare handle om noe som har med psykisk forvirring å gjøre, for det synes jeg er frekt, og det tilsier også at jeg forstår mer av transpersoner enn de forstår av seg selv, og det tror jeg ikke på at jeg gjør. Anonymkode: be86b...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #37 Del Skrevet 15. juni Fremmed fugl skrev (13 timer siden): Woke handler om å faktisk skjønne at det finnes mørke motkrafter til humanisme. Uheldigvis har du rett TS. Disse antihumanististiske kraftene er i vekst. Bare se på vårt naboland. I midten av 90-talet så møtes nazister og skinheads. Det ble laget en strategi for å få politisk makt. Verktøyet er nå et av Sveriges største partiet, Sverige demokratene. Partiet er et nazist prosjekt. Det siste vi skal være bekymret for er Woke. På norske universitet så har vi professorer som tilhører internasjonale rasististiske nettverk med organiske forbindelser til nazismen. Det bør folk være bekymret for. Ja, du verden, det Sverige har å bekymre seg for det er "anti-woke"... 🙄 Anonymkode: 01ca6...31a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #38 Del Skrevet 15. juni Jeg tenker at det er noe ansvarsfraskrivende og feigt når disse "anti-woke" folka skylder på andre for at de har de holdningene de har. En helt annen ting som overrasker meg er at "anti-woke"-folk tilsynelatende ikke skjønner sjøl hvor mye deres eget tankegods er beslekta med klassisk fascisme/nynazisme. Kan de ikke noe historie, ser de ikke at deres egne meninger speiler fascisme i høy grad? Heldigvis har en del journalister og skribenter begynt å bruke fascisme-begrepet om ytre høyre igjen. Anonymkode: 746ef...404 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #39 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 21.22): Det er jo dette som er problemet med at ekstreme ideologier oppstår, det vil oppstå en like ekstrem motpol. Anonymkode: 3c151...65f For meg er det tegn på et fungerende demokrati. Så lenge de er en motgift, og ikke får større makt enn at de slår ned ekstremismen på den andre siden. Jeg er glad noen våkner og sier i fra. Det er tøft når alle står klare til å mobbe de som ikke er innafor woke. Anonymkode: 5356d...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #40 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 11.25): Heldigvis har en del journalister og skribenter begynt å bruke fascisme-begrepet om ytre høyre igjen. Heldigvis begynt!? Fascisme-grensen er allerede flyttet helt til emballasjen på krydderbokser, da er det kommet over på fascisme-fobi etter min mening. Anonymkode: 5356d...35d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå