AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Mitt gamle rekkehus har energiklasse G. Vil det gå opp om jeg skifter ytterdør? Vinduer? Noe annet og helst billig jeg kan gjøre? Anonymkode: acf14...a05
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Du har sammen med klassifiseringen en energirapport. Der skal anbefalte tiltak være beskrevet. Hvis du ikke har rapporten, lag en ny. Nye vinduer til U-verdi under 1.0 vil hjelpe. Isolering på loft er effektivt dersom det ikke er gjort. Anonymkode: 1eb91...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har sammen med klassifiseringen en energirapport. Der skal anbefalte tiltak være beskrevet. Hvis du ikke har rapporten, lag en ny. Nye vinduer til U-verdi under 1.0 vil hjelpe. Isolering på loft er effektivt dersom det ikke er gjort. Anonymkode: 1eb91...ff3 Hvor kan jeg lage en slik rapport? Loftet mitt består av et soverom og kaldloft rundt. Vil det hjelpe å feks legge glava på kaldloftet? Eller er det i taket jeg må legge det? Anonymkode: acf14...a05
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 https://www.enova.no/energimerking/ Anonymkode: 1eb91...ff3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.enova.no/energimerking/ Anonymkode: 1eb91...ff3 Da har jeg lest rapporten, men den var jo helt meningsløs. Det står mange ulike tiltak som kan gjennomføres, men noen av dem passer jo overhode ikke til min bolig. Det står heller ikke noe om hvilke eventuelle endringer i energiklasse de vil føre til. Hvordan kan jeg finne ut av det? Feks står det: Montere tetningslister. Får jeg bedre energiklasse av det? Luft kort og effektivt. Får jeg bedre energiklasse av det? Anonymkode: acf14...a05
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 Du svarte på spørsmål da du laget rapporten. Disse avgjør energiklasse. Ergo vil tiltak som endrer svarene gi bedre energiklasse. Anonymkode: 1eb91...ff3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #7 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du svarte på spørsmål da du laget rapporten. Disse avgjør energiklasse. Ergo vil tiltak som endrer svarene gi bedre energiklasse. Anonymkode: 1eb91...ff3 Men svarene passer ikke. «Isoler rundt loftsluke» - jeg har ingen loftsluke. Kan jeg lage rapport flere ganger? Anonymkode: acf14...a05
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #8 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men svarene passer ikke. «Isoler rundt loftsluke» - jeg har ingen loftsluke. Kan jeg lage rapport flere ganger? Anonymkode: acf14...a05 Ja, og sjekk spørsmålene, og du kan teste hva som skjer når du legger inn "bedre" svar (som resultat av gode tiltak. Men mye av svaret er gitt av byggeår og bygningstype. Anonymkode: 1eb91...ff3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #9 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men mye av svaret er gitt av byggeår og bygningstype. Så en fullstendig oppusset bolig fra 1856 etter tekXx får G rød? Anonymkode: 9416b...cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå