AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Jeg har et lite sår i rumpesprekken rett ved endetarmsåpningen (såret er ikke i anus). Jeg har hatt det i 5 måneder og jeg får det ikke til å gro. Jeg har vært hos legen og han mente det grodde fint der og da. Men her er tingen, den gror fint helt til det åpner seg selv. Og når det åpnes blør det. Jeg har prøvd å vært forsiktig med dopapir og unngått det den siste måneden totalt. Jeg har brukt våtservietter, men selv det hjelper ikke. Legen anbefalte å spyle med vann istedenfor, så de siste dagene har jeg gjort det. Såret har vært lukket i en uke, men nå åpnet det seg på nytt. Og den bare åpner seg mens jeg går, kanskje pga friksjon... Det er ikke smertefult. Det startet som en hoven kul jeg trodde var en hemoroide, den forsvant etter en uke av seg selv. Siden har det lille såret vært der og lagd et helvete. Jeg blør kun fra såret og ikke fra anus. Har noen tips til hvordan jeg får dette til å gro? Anonymkode: 389eb...693
AlternativX Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Er det en analfissur? Hvordan er avføringen?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Høres ut perianal abscess eller lignende. Anonymkode: 9f1a4...0ad
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 AlternativX skrev (4 minutter siden): Er det en analfissur? Hvordan er avføringen? Avføringen er vanlig. Det er vel ikke en analfissur om den er i sprekken? Legen min sa ikke at det var en analfissur, bare at han skjønte det var vanskelig å få det til å gro på et slikt sted... Så løsningen var å spyle etter avføring. Jeg spurte om det var noen salver som kunne hjelpe, men han sa det var best uten... Anonymkode: 389eb...693
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 Hadde smurt med Fucidin. Det er utsatt for bakterier med tanke på plassering, og trenger nok litt drahjelp for å gro raskere. Får du til å legge plaster på? Evt strips over, slik at det holder seg lukket? Anonymkode: a6777...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #7 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde smurt med Fucidin. Det er utsatt for bakterier med tanke på plassering, og trenger nok litt drahjelp for å gro raskere. Får du til å legge plaster på? Evt strips over, slik at det holder seg lukket? Anonymkode: a6777...6f3 Fucidin fås ikke uten resept, og skal ikke brukes forebyggende da det er antibiotika i det. Anonymkode: 8f62a...60b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #8 Skrevet 14. juni 2024 Barrierene og god hygiene. Anonymkode: 9f1a4...0ad
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #10 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fucidin fås ikke uten resept, og skal ikke brukes forebyggende da det er antibiotika i det. Anonymkode: 8f62a...60b Er klar over det, men man kan be om resept. Dessuten er det ikke forebyggende når såret har vedvart over lang tid og TS ikke får det til å gro. Da trengs det tydeligvis. Med tanke på at det har vært en hoven kul er det nok infisert, og Fucidin er på sin plass. Alternativt TS kan du sitte med rumpa i grønnsåpevann (medisinsk grønnsåpe,) det renser godt og får fart på groprosessen. Jeg ville kombinert det + Fucidin, vil tro det blir raskt bra da. Anonymkode: a6777...6f3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #11 Skrevet 14. juni 2024 Hva er vitsen med å opprette en tråd om dette når du allerede har vært hos legen? ... Anonymkode: 90c74...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #12 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er klar over det, men man kan be om resept. Dessuten er det ikke forebyggende når såret har vedvart over lang tid og TS ikke får det til å gro. Da trengs det tydeligvis. Med tanke på at det har vært en hoven kul er det nok infisert, og Fucidin er på sin plass. Alternativt TS kan du sitte med rumpa i grønnsåpevann (medisinsk grønnsåpe,) det renser godt og får fart på groprosessen. Jeg ville kombinert det + Fucidin, vil tro det blir raskt bra da. Anonymkode: a6777...6f3 Det er opp til legen, og en sårprøve å ordinere fucidin. Fucidin får det ikke til å gro om det er sår pga noe annet, feks fistel. Da må det kirurgi til. Det beste rådet man kan gi ts er å oppsøke på nytt lege og få kyndig hjelp. Det får du tydeligvis ikke her på kg. Anonymkode: 8f62a...60b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #13 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er opp til legen, og en sårprøve å ordinere fucidin. Fucidin får det ikke til å gro om det er sår pga noe annet, feks fistel. Da må det kirurgi til. Det beste rådet man kan gi ts er å oppsøke på nytt lege og få kyndig hjelp. Det får du tydeligvis ikke her på kg. Anonymkode: 8f62a...60b Selvsagt er det opp til legen, man kan ikke skrive ut resept til deg selv. Men det er lov å komme med et forslag til legen, og grønnsåpebad er vel verdt et forsøk. Anonymkode: a6777...6f3
AlternativX Skrevet 14. juni 2024 #14 Skrevet 14. juni 2024 Høres nesten ikke ut som et vanlig sår. Det ville vel grodd på et halvt år?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #15 Skrevet 14. juni 2024 Peanøttolje er mykgjørende og samtidig naturlig desinfiserende. Holder du det mykt river det ikke så lett igjen. Anonymkode: abeac...3ec
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #16 Skrevet 14. juni 2024 Jeg hadde det der i mange mange år.. (fra jeg var 17-18 år til 30. Er kvinne). Det var borte veldig lenge nå, og det var så deilig. Dessverre er det kommet tilbake nå. Verste er når det begynner å gjøre vondt. Jeg bruker reseptfri krem når det skjer. Anonymkode: c43f9...03a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #17 Skrevet 14. juni 2024 Prøvd bepanthen? Anonymkode: 67046...516
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #18 Skrevet 14. juni 2024 Jeg tror jeg ville forsøkt å brukt Inotyol, sånn som brukes på såre barnerumper. Anonymkode: 5f0e1...3b6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #19 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg hadde det der i mange mange år.. (fra jeg var 17-18 år til 30. Er kvinne). Det var borte veldig lenge nå, og det var så deilig. Dessverre er det kommet tilbake nå. Verste er når det begynner å gjøre vondt. Jeg bruker reseptfri krem når det skjer. Anonymkode: c43f9...03a Har noen leger fortalt deg hva det heter eller hva det er? Anonymkode: 389eb...693
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #20 Skrevet 15. juni 2024 Slutt med analsex Anonymkode: b3a3a...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå