Gå til innhold

Forholdet er i ferd med å gå til h… kan noen lese kort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
K.B. skrev (Akkurat nå):

Hadde dama mi spurt på kvinneguiden om noen kunne se på kort, for så å gjette vilt, så hadde jeg faen meg slått opp på dagen!

Helt greit det😊 For alt du vet, så kan det godt hende dama di gjør nettopp det😉

Anonymkode: 744be...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
On 6/14/2024 at 9:56 PM, AnonymBruker said:

Jeg mente ikke at jeg har jobbet med meg selv bare i et år, men at jeg har vært i dette forholdet i et år, og har jobbet med meg selv i forhold til følelsene som har dukket opp i den forbindelse, gjennom hele året. Enig i at man aldri blir utlært, at det er en pågående prosess hele livet. 

Jeg vet ikke om vi er den rette for hverandre, men jeg ønsker så inderlig. Og vil gjerne jobbe for å få det til, men da må vi ha de samtalene som trengs. Akkurat nå føles det ganske uoppnåelig..

Magefølelsen sier at jeg blir syk i dette forholdet, at jeg ikke blir møtt på viktige behov, og det gir meg stadig vonde følelser. Men samtidig ønsker jeg så sterkt. Og vet at alle forhold er en hard jobb for å få til å få bra, og jeg er villig til å gjøre jobben, hvis han er med på det også.

Her må du spørre deg selv hva du er villig ofre. Magefølelsen din sier at du blir syk, men samtidig ønsker du det så sterkt. Er det egoet som ønsker så sterkt og ignorerer magefølelsen?

Valget kan bare du ta. Det spørs nå litt om hvor hardt en må jobbe for forhold. For meg hørtes det nesten ut som et slit hvor jeg må jobbe med å være en helt annen person enn den personen jeg er, men det er meg. Gjensidig respekt bør være første bud.

Anonymkode: fe2c4...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Her må du spørre deg selv hva du er villig ofre. Magefølelsen din sier at du blir syk, men samtidig ønsker du det så sterkt. Er det egoet som ønsker så sterkt og ignorerer magefølelsen?

Valget kan bare du ta. Det spørs nå litt om hvor hardt en må jobbe for forhold. For meg hørtes det nesten ut som et slit hvor jeg må jobbe med å være en helt annen person enn den personen jeg er, men det er meg. Gjensidig respekt bør være første bud.

Takk for svar. Gjensidig respekt har vi, heldigvis. Det er nok mer ulikheter i kommunikasjon og ulikheter i åpenhet rundt følelser som er problemet. Vi har faktisk snakket litt sammen nå, og det ble en veldig fin samtale, så nå har jeg friskt håp igjen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Gjensidig respekt har vi, heldigvis. Det er nok mer ulikheter i kommunikasjon og ulikheter i åpenhet rundt følelser som er problemet. Vi har faktisk snakket litt sammen nå, og det ble en veldig fin samtale, så nå har jeg friskt håp igjen☺️

Forhold er ikke å holde hender mens dere forstår hverandre. Det er å ha mange misforståelser, men fremdeles ikke slippe hverandres hender

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forhold er ikke å holde hender mens dere forstår hverandre. Det er å ha mange misforståelser, men fremdeles ikke slippe hverandres hender

Fint sagt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du tror på at noen kort som tolkes av fremmede på Kvinneguiden skal redde forholdet ditt er det en stor sjanse for at denne overtroen er grunnen til at gubben er kjip med deg. 

Anonymkode: 8295e...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg får opp kort som tilsier at du jobber veldig hardt i dette forholdet. Men det er som en nøkkel som du ikke enda har forstått når det gjelder å faktisk motta det du trenger fra din kjære. Det kan være dere er forskjellige, men akkurat nå så lærer du en veldig verdifull lekse av dette forholdet, og det har å gjøre med din verdi. Klarer du å få tak i den forestillinga du har om at du ikke er verdt å bli lytta til og motta omsorg, og bearbeide den og hvor den kommer fra, så vil du kunne åpne opp for en mer balansert gi og ta-situasjon med din kjære. Det vil snart komme til et slags vendepunkt der disse tingene kommer opp for deg og hvor du kan rense det ut. Kanskje er det en samtale med han hvor alt er som en utblåsning eller så er det mer som et indre vendepunkt. 

lykke til! ❤️

Anonymkode: eeb7a...ad3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg får opp kort som tilsier at du jobber veldig hardt i dette forholdet. Men det er som en nøkkel som du ikke enda har forstått når det gjelder å faktisk motta det du trenger fra din kjære. Det kan være dere er forskjellige, men akkurat nå så lærer du en veldig verdifull lekse av dette forholdet, og det har å gjøre med din verdi. Klarer du å få tak i den forestillinga du har om at du ikke er verdt å bli lytta til og motta omsorg, og bearbeide den og hvor den kommer fra, så vil du kunne åpne opp for en mer balansert gi og ta-situasjon med din kjære. Det vil snart komme til et slags vendepunkt der disse tingene kommer opp for deg og hvor du kan rense det ut. Kanskje er det en samtale med han hvor alt er som en utblåsning eller så er det mer som et indre vendepunkt. 

lykke til! ❤️

Tusen takk for lesning❤️ Du er inne på noe her, jeg har tenkt tanken selv også, mange ganger. Jeg vet at jeg har mye å lære, mye gamle «traumer» om jeg kan kalle det det (ikke de store tingene, men likevel en del emosjonelt som ligger der og trigges lett). Jeg vet at jeg er verdt å bli lyttet til og at jeg fortjener omsorg, som vi alle gjør, men jeg har kanskje ikke alltid tidligere i livet følt at jeg har blitt sett og lyttet til alltid, på den rette måten, derfor trigges disse følelsene veldig lett i meg, dersom partneren jeg er sammen med ikke klarer å lytte eller vise omsorg på den måten jeg føler jeg trenger. Jeg vet at jeg må jobbe med meg selv her, og det har jeg også lenge gjort. Jeg er overbevist om at det er meningen jeg skal kjenne på disse følelsene, la de komme til overflaten, sånn at jeg kan vokse og lære av det. Forholdet vårt føles veldig mye bedre nå enn når jeg skrev dette innlegget, heldigvis. Jeg føler det er mer indre arbeid som endrer mye for meg her, men også en og annen liten samtale med partneren, når en følelse spontant dukker opp og det er passende å si noe. Men mest av alt indre arbeid😊

Syns du traff veldig godt her! Tusen takk igjen! Kunne du lagt et kort på han, og hvor han er i forholdet? Hadde vært til stor hjelp❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for lesning❤️ Du er inne på noe her, jeg har tenkt tanken selv også, mange ganger. Jeg vet at jeg har mye å lære, mye gamle «traumer» om jeg kan kalle det det (ikke de store tingene, men likevel en del emosjonelt som ligger der og trigges lett). Jeg vet at jeg er verdt å bli lyttet til og at jeg fortjener omsorg, som vi alle gjør, men jeg har kanskje ikke alltid tidligere i livet følt at jeg har blitt sett og lyttet til alltid, på den rette måten, derfor trigges disse følelsene veldig lett i meg, dersom partneren jeg er sammen med ikke klarer å lytte eller vise omsorg på den måten jeg føler jeg trenger. Jeg vet at jeg må jobbe med meg selv her, og det har jeg også lenge gjort. Jeg er overbevist om at det er meningen jeg skal kjenne på disse følelsene, la de komme til overflaten, sånn at jeg kan vokse og lære av det. Forholdet vårt føles veldig mye bedre nå enn når jeg skrev dette innlegget, heldigvis. Jeg føler det er mer indre arbeid som endrer mye for meg her, men også en og annen liten samtale med partneren, når en følelse spontant dukker opp og det er passende å si noe. Men mest av alt indre arbeid😊

Syns du traff veldig godt her! Tusen takk igjen! Kunne du lagt et kort på han, og hvor han er i forholdet? Hadde vært til stor hjelp❤️

Jeg ser at han er veldig konfliktsky, men bærer på mye inni seg. Han har noen slags ideer om selvstendighet eller redsel for å slippe noen inn. Kanskje han alltid har måttet klare seg mye selv, som en beskyttelse. Men han ønsker å samarbeide med deg og lære seg hvordan være to. 

Jeg spurte om råd for deg videre for å åpne opp litt mer i kommunikasjonen mellom dere. Jeg får opp at du/dere har allerede sådd noen frø angående dette, men at det tar lang tid å utvikle det. Tålmodighet er ett stikkord. Et annet er selvstendighet for deg. Ta vare på deg selv litt bedre så ikke alt står og henger på forholdet. Han blir mer avslappa og åpen for kommunikasjon når han ser at du tar vare på deg selv og er stødig i deg selv. Jeg vet ikke om du pleier å vise at du er engstelig av deg. Jeg tror det skinner igjennom selv om du kanskje tror du skjuler det. Det blir skumlere å åpne opp for en som er det. Lettere å være åpen med noen som er veldig trygg og litt moderlig (av mangel på bedre ord). 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 10.18):

Jeg ser at han er veldig konfliktsky, men bærer på mye inni seg. Han har noen slags ideer om selvstendighet eller redsel for å slippe noen inn. Kanskje han alltid har måttet klare seg mye selv, som en beskyttelse. Men han ønsker å samarbeide med deg og lære seg hvordan være to. 

Jeg spurte om råd for deg videre for å åpne opp litt mer i kommunikasjonen mellom dere. Jeg får opp at du/dere har allerede sådd noen frø angående dette, men at det tar lang tid å utvikle det. Tålmodighet er ett stikkord. Et annet er selvstendighet for deg. Ta vare på deg selv litt bedre så ikke alt står og henger på forholdet. Han blir mer avslappa og åpen for kommunikasjon når han ser at du tar vare på deg selv og er stødig i deg selv. Jeg vet ikke om du pleier å vise at du er engstelig av deg. Jeg tror det skinner igjennom selv om du kanskje tror du skjuler det. Det blir skumlere å åpne opp for en som er det. Lettere å være åpen med noen som er veldig trygg og litt moderlig (av mangel på bedre ord). 

Tusen takk❤️ Ja han er konfliktsky, og han bærer mye inne i seg, det har du rett i. Det sier han selv også. Han er ikke vant til å være så åpen, men ønsker å øve seg på å åpne mer opp. Jeg skal være tålmodig🙂 Selv er jeg egentlig ganske selvstendig, har vært mye singel i deler av livet, og er vant til å klare meg selv. Men jeg er også mye mer åpen enn han i nære relasjoner, og har nok delt en del i denne relasjonen også, og har forventet litt mer emosjonell støtte enn det jeg har fått (er ikke ofte dette er snakk om altså, jeg har bare registrert at han ikke er så god på å gi emosjonell støtte, men jeg tror det også dreier seg om at han ikke vært hvordan). Kanskje det er her jeg skal fortsette å være mer selvstendig da, ikke forvente denne type støtte helt enda, eller i så stor grad som jeg skulle ønske. Det er det magefølelsen sier når du nevner «mer selvstendighet». Tusen takk for lesning, jeg skal ta til meg rådene dine🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

DU synes dette var et troll svar fra en som var negativ mot deg, og det liker du ikke, for du vil ha positive svar. Helt ærlig så tror jeg du trenger mye hjelp fra en psykolog og ikke fremmede mennesker som leser kort for deg på nettet. Bare det svaret der sendte deg helt ut på viddene, og du er jo ikke helt frisk da. 

Anonymkode: a6724...297

Hehe, jeg er både frisk og oppegående, så du kan ta det helt med ro😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 18.09):

Har en følelse av at en stor krangel med kjæresten er like rundt hjørnet, det er dårlige vibber nå. Mye som skjer i livet mitt som er vanskelig, og jeg klarer ikke dele med kjæresten, for han klarer ikke møte meg på en god måte emosjonelt. Dette har vært et problem helt fra starten, men nå kjenner jeg at jeg er i ferd med å sprekke. Akkurat nå holder jeg nok litt kjølig avstand fordi han ikke gidder å involvere seg og spørre hvordan det går med de tingene rundt meg som er vanskelig. Derfor gidder ikke jeg å dele heller, for det er ikke noe poeng. Han sender bare snap’er med bilder, helt overfladisk. Er dette mulig å snakke om å endre til noe positivt? Eller er det ikke liv laga i dette forholdet?

Jeg får opp at masse positivitet er rundt hjørnet. En hendelse gjør at du blir veldig glad, får en ny glød og der ting klarere. Får opp smil og boblende glede.  Du ser framover etter denne hendelsen, og du ser deg ikke tilbake. Denne hendelsen er uavhengig din nåværende partner, med andre involverte. Ting faller på plass, og du vil endelig føle på en etterlengtet trygghet og ro, og ikke minst glede! Får også opp at når du leser dette, klarer du ikke å tro at det vil skje. Men det går fint.  Alt blir så åpenbart og tydelig for deg snart. Du går veien, og har sp mye godt og fint i vente. Det er hva jeg får opp. Kjenner at jeg gleder meg på dine vegne❤

Anonymkode: 3656e...f57

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 8.37):

Jeg får opp at masse positivitet er rundt hjørnet. En hendelse gjør at du blir veldig glad, får en ny glød og der ting klarere. Får opp smil og boblende glede.  Du ser framover etter denne hendelsen, og du ser deg ikke tilbake. Denne hendelsen er uavhengig din nåværende partner, med andre involverte. Ting faller på plass, og du vil endelig føle på en etterlengtet trygghet og ro, og ikke minst glede! Får også opp at når du leser dette, klarer du ikke å tro at det vil skje. Men det går fint.  Alt blir så åpenbart og tydelig for deg snart. Du går veien, og har sp mye godt og fint i vente. Det er hva jeg får opp. Kjenner at jeg gleder meg på dine vegne❤

Hei😊 Jeg så ikke svaret ditt før nå, tusen takk for at du leste meg og situasjonen. Vi har det litt bedre sammen nå enn når jeg skrev innlegget, selv om det fortsatt er litt å jobbe med der. Ellers har jeg generelt en del fysiske utfordringer som begrenser meg en del og hindrer meg i å gjøre de tingene jeg har lyst å gjøre i livet. Og akkurat nå er det ekstra mye av de fysiske smertene og andre ubehagelige greier i kroppen, så akkurat nå føles det litt mørkt. Men jeg ble veldig nysgjerrig på hva det er som er i vente, når du skriver dette! En hendelse uavhengig av min partner som gjør meg boblende glad? Kan virkelig ikke skjønne hva det skulle vært, jeg har blitt så vant til å stå i så mye tungt og vanskelig, i så mange år nå. Takler det greit nok fordi jeg er sterk, men den boblende gleden har jeg glemt hvordan føles. Skal jeg virkelig få kjenne på dette altså? Kan du si noe mer om det du ser? 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 8.37):

Hei igjen😊 Jeg vet ikke om du leser dette, men jeg prøver, da jeg vil legge til noe på meldingen jeg siterte deg på rett over her. Meldingen din ga meg nemlig mye håp, så jeg har lest den flere ganger❤️ Men jeg stusset litt på noe, du skrev at «denne hendelsen er uavhengig av min nåværende partner, med andre involverte.» Betyr det at denne hendelsen ikke har noe med kjærligheten å gjøre? Eller skrev du «nåværende partner» fordi du ser at dette forholdet vil ta slutt? Blir veldig glad om du kan si noe mer om dette, for nå grubler jeg mye❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...