Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt bakgrunn.. min mor er fra et annet land i Europa, under hele oppveksten min kjørte vi bil til besteforeldrene mine om sommeren. Vi gjorde det hvert eneste år til jeg ble 18 år, og foreldrene mine skilte seg. Jeg har så mye gode minner fra disse turene. 

Min mor har fortsatt med det, først med stefaren min og min bror, så alene etter stefaren min døde for noen år siden. 

Jeg har så lyst å gjøre/ oppleve denne reisen igjen. Mamma sier hun syns det hadde vært så hyggelig å tatt en jentetur, hun og jeg. Samme syns jeg, det hadde vært så hyggelig. 

Men..  jeg får så dårlig samvittighet ovenfor samboer. Vi har vært sammen I 5 år ingen barn. Jeg tror vel ikke at han vil ha noe i mot det. Han er ufør så vi har mye fritid sammen. Tenkte reise på tur med han også, i løpet av året så klart. 

Men er dette greit? Ville dere som er i et etablert forhold kunne gjort det? Eller er det slemt ovenfor samboer?

Anonymkode: 5603e...7a0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Dere er to forskjellige individer som kan gjøre ting på hver deres kant. Man MÅ ikke gjøre absolutt alt sammen. Det er bare fint at du kan ta en sånn tur med moren din 

Anonymkode: f8f98...883

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det greit! Samboeren min er fra et land i Sør-Amerika, og jeg har full forståelse for at han vil reise tilbake alene. Vi planlegger så klart at jeg også skal bli med noen ganger, men ikke hver gang. Han ønsker nok også å reise på andre turer alene, feks for å se fotball. Dette er helt i orden for meg, og jeg vet at han unner meg det samme. Det er bare sunt. 

Anonymkode: 038fd...3e6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er greit om han kunne tenke seg å bli med. 

Anonymkode: 6bd58...4f1

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære var nettop på 5 ukers ferie i hjemlandet. 

Selv skal jeg på 2 uker aleneferie i juli, jeg drar med en organisasjon. 

Anonymkode: c9023...c5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist på ferie alene, minst en uke, hvert år de 40 årene vi har vært sammen. Det har aldri vært noen spørsmål til det.

Anonymkode: fc83f...e52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt innafor, men jeg hadde satt stor pris på å bli informert i god tid, samt at det ble lagt fram som "I år har jeg har lyst til/tenkt på/vurdert" og ikke "jeg skal". Ikke fordi jeg på noen som helst måte bestemmer over det, men fordi det er mye hyggeligere å føle at man er et team som blir enige om ting sammen. Det er liksom en litt større ting enn ut på byen med jentene på lørdag.

Kos deg masse på tur med moren din, med god samvittighet! 😊

Anonymkode: 7e5dd...b78

• Liker 5
Skrevet

Det er helt greit, jeg hadde hatt mer dårlig samvittighet overfor mor ved å si nei enn samboern

• Liker 1
Skrevet

Du må jo nesten spørre samboeren din, det er han som vet hva han føler. Vi kan ikke vite om han synes det er greit eller ikke.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt innafor, men jeg hadde satt stor pris på å bli informert i god tid, samt at det ble lagt fram som "I år har jeg har lyst til/tenkt på/vurdert" og ikke "jeg skal". Ikke fordi jeg på noen som helst måte bestemmer over det, men fordi det er mye hyggeligere å føle at man er et team som blir enige om ting sammen. Det er liksom en litt større ting enn ut på byen med jentene på lørdag.

Anonymkode: 7e5dd...b78

Enig i dette. 

Jeg ville være langt mere positivt innstilt hvis jeg fik vite om det lang tid i forveien, enn to uker før forventet felles sommerferie hvor det er for sent for meg å planlegge noe annet.  

Anonymkode: 12eeb...a17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri taklet være i ett forhold hvor man er så avhengig av hverandre at jeg ikke kan ta meg en liten ferietur med mammaen min...

Anonymkode: a8672...9f6

• Liker 3
Skrevet

Så lenge mannen din klarer seg fint alene uten din hjelp er det selvsagt greit at du tar turen med din mor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde du skulle skrive at du ville være 6 måneder på en hippiekoloni på Bali eller lignende 😂 Selvfølgelig kan du reise på tur med mammaen din ❤️

Anonymkode: 6cf07...d4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit! Du har ikke moren din til evig tid heller, så gjør det nå mens hun fremdeles er frisk nok til å klare turen.

Jeg har tatt jentetur med moren og datteren min. Ikke noe problem for mannen eller sønnen min. Turen ble noe jeg kommer til å se tilbake på med glede resten av livet, og jeg vet det betydde like mye, hvis ikke mer for moren min!

Anonymkode: c7fe3...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Litt bakgrunn.. min mor er fra et annet land i Europa, under hele oppveksten min kjørte vi bil til besteforeldrene mine om sommeren. Vi gjorde det hvert eneste år til jeg ble 18 år, og foreldrene mine skilte seg. Jeg har så mye gode minner fra disse turene. 

Min mor har fortsatt med det, først med stefaren min og min bror, så alene etter stefaren min døde for noen år siden. 

Jeg har så lyst å gjøre/ oppleve denne reisen igjen. Mamma sier hun syns det hadde vært så hyggelig å tatt en jentetur, hun og jeg. Samme syns jeg, det hadde vært så hyggelig. 

Men..  jeg får så dårlig samvittighet ovenfor samboer. Vi har vært sammen I 5 år ingen barn. Jeg tror vel ikke at han vil ha noe i mot det. Han er ufør så vi har mye fritid sammen. Tenkte reise på tur med han også, i løpet av året så klart. 

Men er dette greit? Ville dere som er i et etablert forhold kunne gjort det? Eller er det slemt ovenfor samboer?

Ser ikke problemet, er sunt å gjøre ting uten partner innimellom 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Folk er forskjellige,  men jeg syns det er helt greit. Men så reiser jeg til søreuropa alene uten samboeren jevnlig,  og blir der gjerne 1 måned om gangen.

Anonymkode: 217cb...ba6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg hadde aldri taklet være i ett forhold hvor man er så avhengig av hverandre at jeg ikke kan ta meg en liten ferietur med mammaen min...

Anonymkode: a8672...9f6

Helt enig !    Begge må kunne få ta seg en tur en gang i bland, det er bare sunt.  Vi lever i 2024.

Anonymkode: 4ffef...ca8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med resten, det er både sunt og positivt for alle tre at du og din mor tar en sånn tur! Alle samboere har godt av å være individer med egentid. Planlegg turen, kos dere og send noen koselige kort hjem til samboeren. Så finner dere på noe sammen før eller etter 😊

Anonymkode: c2115...a41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...