AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Del Skrevet 14. juni 2024 Jeg skal på en reise, har betalt hele reisen med kredittkortet, og da sier vilkårene for kredittkortet at jeg har reiseforsikring. Men jeg synes det er litt rart at jeg ikke skal ha noen slags bekreftelse. Jeg har jo notert detaljer for hvordan kontakte forsikringsselskapet om noe skjer, og merket meg vilkårene, men det føles som om jeg burde hatt et polisenummer eller noe sånt. Noen her som har reist med reiseforsikring via kredittkort som har erfaring med hvordan det fungerer? Anonymkode: cf3f1...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Del Skrevet 14. juni 2024 Jeg ville kontaktet kredittkortselskapet og spurt hvilket forsikringsselskap de bruker til reiseforsikringene, og spurt om de hadde polisenummeret eller om du må kontakte forsikringsselskapet selv for å få det. Ville definitivt sørget for å få greie på og skrive ned både forsikringsselskapets navn, tlf nr og polisenr, så du slipper å skulle stresse med det OM noe skjer på reisen... Du må jo ha et nummer å ringe om noe skjer på turen. Anonymkode: eadff...444 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Del Skrevet 14. juni 2024 Ja, jeg vet hvilket selskap det er og har både navn, adresse og to forskjellige telefonnummer å kontakte for forskjellige typer situasjoner og vilkårene. Jeg bare lurte på om jeg burde ha en bekreftelse fra kredittkortselskapet på at jeg har denne reiseforsikringen. Du har jo så klart rett i at jeg burde ringe de og spørre, men akkurat nå er de stengt, og jeg reiser i morgen tidlig. Men kan jo så klart ringe de fra utlandet og. Anonymkode: cf3f1...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Del Skrevet 14. juni 2024 Jeg har aldri hatt behov for å dokumentere forsikringen på reise. Datteren min fikk frastjålet bagasje, og sendte kravet til kredittkortsrlskapet og selskapet hun har helårs reiseforsikring, hun fikk dekket kravet, og selskapene gjorde opp seg imellom. Ved sykdom eller skade innen EU/EØS vil Helsekortet være dokumentasjon. Anonymkode: 3a9f6...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Del Skrevet 14. juni 2024 Noen har en forsikringskort man kan laste ned, andre ikke. Men man er jo heldigvis forsikret selv om man ikke har beviset der og da, det kan man jo uansett miste hvis man havner i en ulykke, ligger bevisstløs e.l. Men er jo så klart praktisk å ha med noe til mindre skadetilfeller. Anonymkode: dd2db...cee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå