AnonymBruker Skrevet 14. juni #21 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ditt bryllup, ditt valg. Ville bare sagt til de som spør at «han kan ikke». Anonymkode: e2535...da9 Åååå, hvorfor kan han ikke da? Har det skjedd noe?? Anonymkode: fb9a1...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #22 Del Skrevet 14. juni Jeg blir aldri overrasket over at folk ikke tror på barna som har blitt misbrukt. Selv høytstående folk i en velferdsorganisasjon tror mer på min far enn hva jeg delte med verden i en alder av 10. De jobbet jo sammen med han og dermed «visste» de jo selvfølgelig hva som skjedde bak husets fire vegger. De tror fortsatt på han. Men jeg hadde aldri bedt faren min i bryllup. Hadde ikke brydd meg om hva andre hadde sagt om det heller. Mitt råd til deg er: det er din dag, du bestemmer hva som er rett for deg og din lykke på DIN dag, og da skal du IKKE ta hensyn til noen andre. Ferdogsnakka. Anonymkode: 32ce7...1e2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #23 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åååå, hvorfor kan han ikke da? Har det skjedd noe?? Anonymkode: fb9a1...35e «Dere får spørre han». Anonymkode: 3fd94...749 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chi Skrevet 14. juni #24 Del Skrevet 14. juni "Han fikk dessverre omgangssyke, og kunne derfor ikke komme" sier du med trygg stemme og et smil, om noen spør hvorfor han ikke er der. Da har du parkert saken og jeg tenker det ikke blir oppfølgingsspørsmål. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #25 Del Skrevet 14. juni Hadde droppet bryllupet og hovedparten av «familien». Anonymkode: bfb66...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #26 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 18.07): Åååå, hvorfor kan han ikke da? Har det skjedd noe?? Anonymkode: fb9a1...35e «Det får du nesten spørre han om. Jeg ønsker ikke å gå inn på noe sånt på bryllupsdagen min» fortsetter de gnaging da så mangler de noe mellom ørene Anonymkode: 5b845...c1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #27 Del Skrevet 18. juni Både TS og flere andre overvurderer hvor mye bruden blir kryssforhørt av gjestene. Alle er der for å gratulerer deg og feire dere, og de har overhodet ikke noe med hvem som er invitert og ikke. Folk med minimum av folkeskikk vet det. De andre kan man bare svare kort eller overhøre og så gå videre for å prate med andre gjester. Anonymkode: 9656c...de9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #28 Del Skrevet 18. juni Vær trygg i at du har rett til å ikke invitere din egen overgriper i bryllupet ditt. Det er helt vanlig å ha motstridende følelser, og å være både glad i og føle avsky mot overgriper, og det er også greit å føle på sorg over det som kunne ha vært, men ikke ble. Jeg har vært i en lignende situasjon som deg (ikke så alvorlig grunn som deg, men alvorlig nok), og jeg inviterte ikke min egen far i et stort familieselskap hvor "alle" var invitert (bortsett fra han). Jeg sa bare kort at "han er syk, så han kommer ikke" til den ene tanta som selfølgelig ikke klarte å la være å spørre. Jeg begynte ikke å forklare at han ikke var invitert og bla bla., kun at han er syk, så derfor kommer han ikke. Ferdig med det. Tipper de fleste kommer til å ikke spørre. Angående dine brødre, så får du dessverre ikke gjort noe med det om de velger å støtte din far og ikke ser hvorfor du gjør som du gjør. Men ikke bruk livet ditt på å prøve å tilfredstille dem. De må ta sine egne valg, og du må ta dine valg. Ikke føl at du må gjøre som de vil bare fordi de er familie. Anonymkode: 400a0...56f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 23. juni #29 Del Skrevet 23. juni (endret) Hva faan? Du skal ikke invitere han i bryllupet ditt. Han har ingenting i verden å gjøre der! Hans avskylige handlinger mot sine egne barn innebærer eller burde innebære en automatisk utestengning fra resten av familien til evig tid. Hvis dine brødre skal oppføre seg som jævla idioter så får det være på dem. Folk som ikke er på din side når det kommer til noe slikt burde du kutte fullstendig ut av livet ditt. Null kontakt. Det er ikke du som bryter opp familien det er det de som gjør ved å ikke støtte deg. Og du kan ikke oppretholde kontakten med en slik mann. Hva når du får barn? Skal han få komme på overvåket besøk liksom? La meg fortelle deg noe. Det har vist seg at overgripere har klart å forgripe seg på barn selv med barnevernet til stede under et såkalt overvåket besøk. Plutselig skjer det noe og overgriperen ser sitt snitt. Du kan ikke ta en slik risiko. Kutt han fullstendig ut av livet ditt. Helt til slutt. Jeg anbefaler deg om å anmelde han. Det vil kunne bli en opprivende og vanskelig prosess. Men på lang sikt tror jeg det vil gangne deg. Ingen har godt av å gå rundt med noe slikt ubehandlet. Da dette skjedde med både deg og din søster tror jeg det er svært høy sannsynlighet for at du vinner fram med saken. Du vil også få erstatning for det du har blit utsatt for. Endret 23. juni av Angry Man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #30 Del Skrevet 2. juli Brødrene dine får ta ansvar for sine egne følelser, dersom de blir sure for at en overgriper ikke blir invitert. Det er ikke ditt ansvar. Jeg håper du klarer å lande trygt i dette og nyte den store dagen din 🩷 Ha fokus på deg selv, ikke hva alle andre tenker. Anonymkode: 6b4e1...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #31 Del Skrevet 7. juli Bryllupet er din dag, og den dagen skal skinne hele dagen 🫶🏼 hva andre tror og tenker og mener skal du ikke ta innover deg på din dag. Det er lett å si for andre at du skal «hate» han. Men han har også hatt gode sider og har vært og er faren din, som gir dette motstridende følelser og tanker. Har du kontakt med han ellers? Slik at det blir unaturlig å ikke invitere? eller har du ikke sett han på årevis? Veldig vond situasjon du er i, men gjør det som føles riktig for deg. Anonymkode: 5e14d...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #32 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 17.09): Jeg ser faren min 1-2 ganger i året. Han har utsatt både den ene søstra mi og meg for ovegrep i barndommen. Da hun giftet seg ville hun ikke ha han der, så han kom ikke, og jeg forstår henne godt. Han latet som om han var syk for å unngå spørsmål. Nå er det min tur og jeg vet det vil bli spørsmål angående at han ikke er der, men jeg ønsker at han helst ikke kommer. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det logistisk. Han har samboer så da er det ikke naturlig å invitere henne heller om han ikke kommer. Men jeg vet at mine brødre ikke vil like det. Skille familien slik etc. de nærmeste i familien vet hva han har gjort, men noen av de tror ikke på det. Mamma vet jeg vil være støttende for meg, men det kjennes vondt ut å dele familien slik. Fordi jeg er fortsatt glad i han og jeg synes det er vondt med splittelsen. Og det er andre i familien som ikke vet hva han han gjort og vil lure om han later som om han er syk igjen. Har noen vært i lignende situasjon? Jeg hater å måtte føle på de motstridende følelsene jeg har. Anonymkode: 7f5ae...28a Gi han beskjed at du ikke ønsker å ha ham på din store dag. Ingen andre har noe med å synse noe om din dag og man inviterer ikke foreldre som har bedrevet insect og overgrep mot bruden/brudgommen i barndommen. Anonymkode: ef51b...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #33 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 17.09): Jeg ser faren min 1-2 ganger i året. Han har utsatt både den ene søstra mi og meg for ovegrep i barndommen. Da hun giftet seg ville hun ikke ha han der, så han kom ikke, og jeg forstår henne godt. Han latet som om han var syk for å unngå spørsmål. Nå er det min tur og jeg vet det vil bli spørsmål angående at han ikke er der, men jeg ønsker at han helst ikke kommer. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det logistisk. Han har samboer så da er det ikke naturlig å invitere henne heller om han ikke kommer. Men jeg vet at mine brødre ikke vil like det. Skille familien slik etc. de nærmeste i familien vet hva han har gjort, men noen av de tror ikke på det. Mamma vet jeg vil være støttende for meg, men det kjennes vondt ut å dele familien slik. Fordi jeg er fortsatt glad i han og jeg synes det er vondt med splittelsen. Og det er andre i familien som ikke vet hva han han gjort og vil lure om han later som om han er syk igjen. Har noen vært i lignende situasjon? Jeg hater å måtte føle på de motstridende følelsene jeg har. Anonymkode: 7f5ae...28a Min venninne løste en slik situasjon ved å være åpen med venner og familie forøvrig at hun hadde et konfliktfylt forhold til faren sin. Det var bare hun og faren som visste hvorfor. Og de nære som hun etterhvert valgte å dele det med. Overgrepene skjedde da hun var 11-12 år og mange år etter foreldrene skilte seg. Folk spekulerte kanskje rundt hvorfor de hadde brutt kontakten, men det fikk så være. Det var ikke hennes problem. Og faren skulle bare være glad for at hun ikke var åpen om hvorfor. Kunne du gjort noe lignende? Bare være ærlig å si du ikke har så mye kontakt med ham mer uten at du vil snakke så mye mer om det? De fleste mennesker aksepterer at familier har hemmeligheter og konflikter de ikke trenger å dele med alle. Anonymkode: 642af...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #34 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 17.09): Men jeg vet at mine brødre ikke vil like det. Skille familien slik etc. de nærmeste i familien vet hva han har gjort, men noen av de tror ikke på det. Da kutter du ut dem også. Serriøst ts, dette er alvorlig svik av dem. Anonymkode: 0cf0c...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #35 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 17.17): Hvorfor har du sympati med en overgriper? Attpåtil din egen overgriper? Sett foten ned, og stå opp for deg selv. Han skal du IKKE forholde deg til denne dagen, den er DIN! Anonymkode: 74315...ae4 Det er sånn det er for mange utsatte barn, som senere er voksne! Traumer funker slik. Jeg er selvfølgelig enig med deg, hun bør si at han er syk og ikke lage mer ut av det. Han skal være glad han ser henne 1-2 ganger i året, og bør tåle det etter det han har utsatt henne for. Han bør bli med på den unnskyldningen og spille med. Minste han skylder! Anonymkode: e75ba...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #36 Del Skrevet 11. juli Tipper at ingen kommer til å spørre deg. Min far var ikke i vårt bryllup, det var et ikke-tema. Kanskje gjestene spør hverandre, i så fall fikk aldri vi greie på det. De fleste kjenner deg vel, og vet at dere ikke har et nært forhold? Anonymkode: 52c70...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #37 Del Skrevet 21. juli Skjønner ikke at du orker kontakt en gang😕 du trenger ikke være trofast bare fordi han er faren din Anonymkode: 3ead5...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå