Gå til innhold

Når kommer såpa inn i vaskemaskina?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Rart spørsmål. Kjører en vaskemaskin med forvask. Har såpe i begge kamrene for forvask og hovedvask (har ikke tatt feil og puttet det i kammeret for tøymykner. 

Maskina har vasket en stund (total syklus skal ta 2:02t) men etter 20 min er vannet fortsatt kaldt mot glasset på døra, og jeg ser ikke spor av vaskemiddel/såpe. 

Høres dette riktig ut? Foregår forvask bare med kaldt vann, uten såpe? (I så fall, hvorfor er det et eget forvask-kammer for såpe da.)

Har problemer med at klærne ikke lukter rent etter vask, de lukter bare vått. Men jeg orker ikke å sitte og se på en hel syklus, så først prøver jeg å spørre her :)

Har kjørt flere sykluser på 90 grader med eddik for å rense den inni, men jeg synes altså ikke klærne lukter rent, bare "vått"..

Edit: vannet spyler med seg all såpa, så ingenting ligger igjen i kamrene. 

Endret av klarinetta
Tilleggsdetalj
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan åpne såpebeholderen og se om såpa er skylt vekk under vask

Anonymkode: 1e207...44e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan åpne såpebeholderen og se om såpa er skylt vekk under vask

Prøver å få med alle detaljer, glemte den: ja, vannet spyler gjennom kammeret for forvask i starten, så all såpa er skylt vekk fra kammeret.

Nå har maskina holdt på i 35 min, kjennes som vannet varmes litt opp, men null skum. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en såpe jeg vil følge med på!

Anonymkode: efff9...ff6

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, klarinetta said:

Prøver å få med alle detaljer, glemte den: ja, vannet spyler gjennom kammeret for forvask i starten, så all såpa er skylt vekk fra kammeret.

Nå har maskina holdt på i 35 min, kjennes som vannet varmes litt opp, men null skum. 

Da er det jo såpe i maskina.. Forvask er skylling ja, kaldt. Det er for å fjerne feks synlig skitt eller blod. Så er klærne renere for varm vask. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Da er det jo såpe i maskina.. Forvask er skylling ja, kaldt. Det er for å fjerne feks synlig skitt eller blod. Så er klærne renere for varm vask. 

Men det skal jo skumme.. sittet lenge og sett, er altså maskin med glassdør foran. Ser bare vann uten skum i det hele tatt. Skal da ikke være mulig.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, klarinetta said:

Men det skal jo skumme.. sittet lenge og sett, er altså maskin med glassdør foran. Ser bare vann uten skum i det hele tatt. Skal da ikke være mulig.. 

Kaldt vann skummer lite. Det er derfor man skyller vekk såpe med kaldt vann

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kaldt vann skummer lite. Det er derfor man skyller vekk såpe med kaldt vann

Tja, her skummer det altså ingenting, ikke bare "lite". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en såpe jeg vil følge med på!

Anonymkode: efff9...ff6

Hoho! 

Ja, kast deg med på moroa -  er tross alt fræddan!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...