klarinetta Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 (endret) Rart spørsmål. Kjører en vaskemaskin med forvask. Har såpe i begge kamrene for forvask og hovedvask (har ikke tatt feil og puttet det i kammeret for tøymykner. Maskina har vasket en stund (total syklus skal ta 2:02t) men etter 20 min er vannet fortsatt kaldt mot glasset på døra, og jeg ser ikke spor av vaskemiddel/såpe. Høres dette riktig ut? Foregår forvask bare med kaldt vann, uten såpe? (I så fall, hvorfor er det et eget forvask-kammer for såpe da.) Har problemer med at klærne ikke lukter rent etter vask, de lukter bare vått. Men jeg orker ikke å sitte og se på en hel syklus, så først prøver jeg å spørre her Har kjørt flere sykluser på 90 grader med eddik for å rense den inni, men jeg synes altså ikke klærne lukter rent, bare "vått".. Edit: vannet spyler med seg all såpa, så ingenting ligger igjen i kamrene. Endret 14. juni 2024 av klarinetta Tilleggsdetalj
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Du kan åpne såpebeholderen og se om såpa er skylt vekk under vask Anonymkode: 1e207...44e 1
klarinetta Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan åpne såpebeholderen og se om såpa er skylt vekk under vask Anonymkode: 1e207...44e Prøver å få med alle detaljer, glemte den: ja, vannet spyler gjennom kammeret for forvask i starten, så all såpa er skylt vekk fra kammeret. Nå har maskina holdt på i 35 min, kjennes som vannet varmes litt opp, men null skum.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Dette er en såpe jeg vil følge med på! Anonymkode: efff9...ff6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 17 minutter siden, klarinetta said: Prøver å få med alle detaljer, glemte den: ja, vannet spyler gjennom kammeret for forvask i starten, så all såpa er skylt vekk fra kammeret. Nå har maskina holdt på i 35 min, kjennes som vannet varmes litt opp, men null skum. Da er det jo såpe i maskina.. Forvask er skylling ja, kaldt. Det er for å fjerne feks synlig skitt eller blod. Så er klærne renere for varm vask. Anonymkode: 1e207...44e 1
klarinetta Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Da er det jo såpe i maskina.. Forvask er skylling ja, kaldt. Det er for å fjerne feks synlig skitt eller blod. Så er klærne renere for varm vask. Anonymkode: 1e207...44e Men det skal jo skumme.. sittet lenge og sett, er altså maskin med glassdør foran. Ser bare vann uten skum i det hele tatt. Skal da ikke være mulig..
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #7 Skrevet 14. juni 2024 2 minutter siden, klarinetta said: Men det skal jo skumme.. sittet lenge og sett, er altså maskin med glassdør foran. Ser bare vann uten skum i det hele tatt. Skal da ikke være mulig.. Kaldt vann skummer lite. Det er derfor man skyller vekk såpe med kaldt vann Anonymkode: 1e207...44e 1
klarinetta Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kaldt vann skummer lite. Det er derfor man skyller vekk såpe med kaldt vann Anonymkode: 1e207...44e Tja, her skummer det altså ingenting, ikke bare "lite".
klarinetta Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en såpe jeg vil følge med på! Anonymkode: efff9...ff6 Hoho! Ja, kast deg med på moroa - er tross alt fræddan!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå