Gå til innhold

Medlem av NSF men ute av sykepleieryrket

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er i dag medlem av NSF, men slutter i jobben som sykepleier og går over til et annet fagfelt i høst. Bruker fortsatt kompetansen min, men har ikke tittel sykepleier på papiret der.

Kan jeg fortsatt være medlem av NSF? Finner ikke helt ut av det. Får gode ordninger på lån osv gjennom dem.

Anonymkode: 6c390...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har mange hos oss som er det, vitenskapelige ansatte på universitetet, så jeg vil tro det går fint.

Anonymkode: 59603...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette sier de selv om medlemskap på NSF.no:

Dersom du er sykepleier eller jordmor, kan du bli medlem i Norsk Sykepleierforbund. 

Du er sykepleier, selv om jobbtittelen din ikke inneholder ordet sykepleier.

Anonymkode: c144d...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fremdeles autorisasjonen din? Hvis du ikke har mistet den, kan du fremdeles være medlem. Jeg søkte litt rundt på sidene deres, og fant vedtektene. Se lenke: https://www.nsf.no/sites/default/files/2024-03/nsf-1375045-v5-nsfs_vedtekter_2024_-_2027.pdf

Første setning i vedtektene er: 

Sitat

Norsk Sykepleierforbund (forkortet NSF) er den landsomfattende fagorganisasjonen for sykepleiere og jordmødre med norsk autorisasjon.

Etter dette fortsetter det med at man i gitte situasjoner kan beholde medlemskapet selv om man ikke lenger har autorisasjon.  Slik jeg forstår det er det autorisasjonen som er bestemmende for om du kan være medlem, ikke yrkestittelen din. 

Spørsmålet du bør stille deg er om NSF er de som best kan ivareta dine interesser som arbeidstaker i den nye jobben din. De fleste fagforbund har medlemsfordeler innen bank og forsikring, så den delen er bare én side av saken. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ullvott skrev (1 time siden):

Har du fremdeles autorisasjonen din? Hvis du ikke har mistet den, kan du fremdeles være medlem. Jeg søkte litt rundt på sidene deres, og fant vedtektene. Se lenke: https://www.nsf.no/sites/default/files/2024-03/nsf-1375045-v5-nsfs_vedtekter_2024_-_2027.pdf

Første setning i vedtektene er: 

Etter dette fortsetter det med at man i gitte situasjoner kan beholde medlemskapet selv om man ikke lenger har autorisasjon.  Slik jeg forstår det er det autorisasjonen som er bestemmende for om du kan være medlem, ikke yrkestittelen din. 

Spørsmålet du bør stille deg er om NSF er de som best kan ivareta dine interesser som arbeidstaker i den nye jobben din. De fleste fagforbund har medlemsfordeler innen bank og forsikring, så den delen er bare én side av saken. 

Ja jeg har fortsatt autorisasjon. Takk for tips, skal sjekke opp i andre fagforbund når jeg begynner i ny jobb😊

Anonymkode: 6c390...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...