AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #61 Del Skrevet 15. juni 2024 Å reise til varme strøk på sommeren er jo galskap. Mange muligheter rundt Norden, men Norge er jo stedet i juli/august... Selv med litt kjølig sommer! September til Mai er fint for reise til Spania/andre land i området.. Anonymkode: 797e7...ed2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #62 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er sjokkerende hvor lite folk får med seg. Min datters fotballag skal til Spania i månedsskiftet, og det er ikke en familie som har stilt et kritisk spørsmål. En kollega sitter i lunsjen og bagatelliserer hetebølgene i Spania, for hun har hus i Spania, og det er jo air condition både i huset og bilen, så det går så greitt. Når vi spør hvorfor hun gidder å reise til Spania for å sitte inne eller i bilen, forstår hun ikke spørsmålet. Folk er så dumme. Hadde jeg eid bolig i Spania, ville jeg solgt den mens den fremdeles var verd noe. Anonymkode: 7b7bd...817 Du vet at det bor folk i de landene og at det faktisk går heeelt fint? Vi skal på et sted hvor det kommer til å bli veeeldig varmt. Vi tåler varme, er friske og tar forholdsregler. Vi reiser på denne turen for å lade batterier. For oss betyr det, bo på veldig fine hoteller, sove leeenge, spise god mat, bade noen timer i bassenger (noen av dem er i skygge). Dit vi skal finnes det også et flust av ting en kan gjøre innendørs. For noen så kan dette høres ut som at vi er gale, men det fungerer for oss og vi elsker det. Ts, den type ferien dere tenker på er jeg litt mere usikker på. Å sitte i en leilighet i mange uker er litt kjipt. Er det basseng der? Anonymkode: 02048...af3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #63 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har tenkt på det, men de som vil reise kommer ikke til å klare seg mtp matlaging og praktiske ting. Vi reiser til egen leilighet, og vi spiser ikke mye ute. Anonymkode: d398e...cea Hvem er det som vil reise og hvem vil bli hjemme? Hvorfor klarer de ikke til å klare seg mtp matlaging og praktiske ting? Anonymkode: 9ecda...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #64 Del Skrevet 15. juni 2024 Rotemor skrev (14 timer siden): Blir man overrasket over at det er varmt i Spania i juli? Du fremstår som en smule uopplyst. Anonymkode: 59b4b...a97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #65 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du vet at det bor folk i de landene og at det faktisk går heeelt fint? Vi skal på et sted hvor det kommer til å bli veeeldig varmt. Vi tåler varme, er friske og tar forholdsregler. Vi reiser på denne turen for å lade batterier. For oss betyr det, bo på veldig fine hoteller, sove leeenge, spise god mat, bade noen timer i bassenger (noen av dem er i skygge). Dit vi skal finnes det også et flust av ting en kan gjøre innendørs. For noen så kan dette høres ut som at vi er gale, men det fungerer for oss og vi elsker det. Ts, den type ferien dere tenker på er jeg litt mere usikker på. Å sitte i en leilighet i mange uker er litt kjipt. Er det basseng der? Anonymkode: 02048...af3 14 bassenger og en golfbane Anonymkode: d398e...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #66 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du vet at det bor folk i de landene og at det faktisk går heeelt fint? Vi skal på et sted hvor det kommer til å bli veeeldig varmt. Vi tåler varme, er friske og tar forholdsregler. Vi reiser på denne turen for å lade batterier. For oss betyr det, bo på veldig fine hoteller, sove leeenge, spise god mat, bade noen timer i bassenger (noen av dem er i skygge). Dit vi skal finnes det også et flust av ting en kan gjøre innendørs. For noen så kan dette høres ut som at vi er gale, men det fungerer for oss og vi elsker det. Ts, den type ferien dere tenker på er jeg litt mere usikker på. Å sitte i en leilighet i mange uker er litt kjipt. Er det basseng der? Anonymkode: 02048...af3 Det går helt fint? Det er vel derfor de stenger skoler og all utendørs arbeid, da? https://www.dagbladet.no/nyheter/40-varmegrader-stenger-ned/81534704 Anonymkode: 59b91...365 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #67 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvem er det som vil reise og hvem vil bli hjemme? Hvorfor klarer de ikke til å klare seg mtp matlaging og praktiske ting? Anonymkode: 9ecda...07a 1 voksen og 1 barn vil dra, 1 voksen og 1 barn vil bli i Norge. Den som vil dra kjører ikke bil av medisinske årsaker, dermed blir det vanskelig å handle produkter til å lage mat. Ikke butikker i området Anonymkode: d398e...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #68 Del Skrevet 15. juni 2024 Jeg var sist på sydenferie i 2018 da jeg var på Kreta. Husker at temperaturene var oppe i 33-35 grader og det syns jeg ble altfor varmt. Jeg ville nok ha avbestilt hvis varmen er årsaken. Vet jo at det flere steder i Spania kan bli 40 grader og mer på sommeren Anonymkode: 62f73...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #69 Del Skrevet 15. juni 2024 TS her. Da har vi bestemt oss å bli hjemme i Norge. Billetter er avbestilt. Tusen takk til alle som svarte Anonymkode: d398e...cea 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15. juni 2024 #70 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du fremstår som en smule uopplyst. Anonymkode: 59b4b...a97 Jeg er i Spania halve året. Det er varmt der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #71 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du vet at det bor folk i de landene og at det faktisk går heeelt fint? Vi skal på et sted hvor det kommer til å bli veeeldig varmt. Vi tåler varme, er friske og tar forholdsregler. Vi reiser på denne turen for å lade batterier. For oss betyr det, bo på veldig fine hoteller, sove leeenge, spise god mat, bade noen timer i bassenger (noen av dem er i skygge). Dit vi skal finnes det også et flust av ting en kan gjøre innendørs. For noen så kan dette høres ut som at vi er gale, men det fungerer for oss og vi elsker det. Ts, den type ferien dere tenker på er jeg litt mere usikker på. Å sitte i en leilighet i mange uker er litt kjipt. Er det basseng der? Anonymkode: 02048...af3 Du vet at klimaet endrer seg, at folk mister næringgrunnlaget og at folk dør? Du vet at skogbrannene som herjet i fjor kommer av de ekstreme hetebølgene? Du vet hva som skjer i Hellas nå? akkurat nå, ja, usedvanlige tidlig faktisk. eller faller alt dette inn under "heeeeelt fint" i din bok? Anonymkode: 7b7bd...817 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #72 Del Skrevet 15. juni 2024 Tror dere gjorde rett i å avbestille, meldt enda en rekord varm sommer. Jeg har flyttet ferien til februar/mars og jobber heller mer om sommeren, reiser til Asia eller sør Amerika. Vet at det ikke er mulig for alle. Anonymkode: 54285...565 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #73 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du vet at klimaet endrer seg, at folk mister næringgrunnlaget og at folk dør? Du vet at skogbrannene som herjet i fjor kommer av de ekstreme hetebølgene? Du vet hva som skjer i Hellas nå? akkurat nå, ja, usedvanlige tidlig faktisk. eller faller alt dette inn under "heeeeelt fint" i din bok? Anonymkode: 7b7bd...817 Sterke hetebølger er selvfølgelig ikke helt fint. Men de mister næringsgrunnlaget om turismen stopper også. Som turist har man aircondition, tilgang til vann, både til drikke og bading. Er man frisk, og har dette, så er det ikke problem. Det er verre for fastboende og eldre/ syke som ikke har samme tilganger. Anonymkode: 3352b...9fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #74 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror dere gjorde rett i å avbestille, meldt enda en rekord varm sommer. Jeg har flyttet ferien til februar/mars og jobber heller mer om sommeren, reiser til Asia eller sør Amerika. Vet at det ikke er mulig for alle. Anonymkode: 54285...565 jeg tenker det vil tvinge seg frem endringer i reisemønsteret, og mange som lever av turisme kommer til å få store problemer. Det skjer på skisportsteder som ikke lenger får snø, og det skjer i middelhavslandene i sommermånedene. Den norske skoleferien er rett og slett ikke så bra timet i forhold til disse endringene, og kanskje burde man starte en debatt om å flytte den. Anonymkode: 7b7bd...817 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #75 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sterke hetebølger er selvfølgelig ikke helt fint. Men de mister næringsgrunnlaget om turismen stopper også. Som turist har man aircondition, tilgang til vann, både til drikke og bading. Er man frisk, og har dette, så er det ikke problem. Det er verre for fastboende og eldre/ syke som ikke har samme tilganger. Anonymkode: 3352b...9fe ja, det er jo det jeg sier. Folk som lever av turisme mister næringsgrunnlaget. Anonymkode: 7b7bd...817 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #76 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): jeg tenker det vil tvinge seg frem endringer i reisemønsteret, og mange som lever av turisme kommer til å få store problemer. Det skjer på skisportsteder som ikke lenger får snø, og det skjer i middelhavslandene i sommermånedene. Den norske skoleferien er rett og slett ikke så bra timet i forhold til disse endringene, og kanskje burde man starte en debatt om å flytte den. Anonymkode: 7b7bd...817 Skal vi flytte sommerferien til skolebarna fra den tiden på året det er varmest og finest i Norge for at de med best råd skal kunne dra til syden? Er du seriøs nå? Om dette er et veldig stort problem for din familie, så anbefaler jeg dere å dra med en gang skoleferien starter, evt i høstferien. Det er helt normale temperaturer langs hele Middelhavet nå; en uke til skoleferien. Får litt sånn opphauset media vibes av en del i denne tråden. Det er ikke nytt at det er veldig varmt i Spania i juli/ august. Anonymkode: 03b7d...e39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15. juni 2024 #77 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 1 voksen og 1 barn vil dra, 1 voksen og 1 barn vil bli i Norge. Den som vil dra kjører ikke bil av medisinske årsaker, dermed blir det vanskelig å handle produkter til å lage mat. Ikke butikker i området Anonymkode: d398e...cea Man kan bestille matvarer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #78 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skal vi flytte sommerferien til skolebarna fra den tiden på året det er varmest og finest i Norge for at de med best råd skal kunne dra til syden? Er du seriøs nå? Om dette er et veldig stort problem for din familie, så anbefaler jeg dere å dra med en gang skoleferien starter, evt i høstferien. Det er helt normale temperaturer langs hele Middelhavet nå; en uke til skoleferien. Får litt sånn opphauset media vibes av en del i denne tråden. Det er ikke nytt at det er veldig varmt i Spania i juli/ august. Anonymkode: 03b7d...e39 nei, jeg sier at det går an å ta debatten. Jeg sa ikke at jeg har konkludert. Hvis du mener at det er normale temperaturer langs hele middelhavet nå, så lever du under en sten, og du bør begynne å orientere deg i nyhetsbildet før du slenger ut påstander. https://www.aftenposten.no/verden/i/mP1okv/heteboelgen-i-hellas-er-bare-en-forsmak-varsler-brennhet-syden-sommer Anonymkode: 7b7bd...817 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WilliamB Skrevet 15. juni 2024 #79 Del Skrevet 15. juni 2024 Nei, du bør ikke avbestille. Snittemperaturen i Spania er nesten lik det den var for ti år siden (ca. 0,2 C varmere), og det er ikke merkbart flere (eller kraftigere) hetebølger på sommeren. Derimot blir det nå rapportert i alle mediakanaler hver gang det er en hetebølge, og dermed fremstår det som mye verre enn det var. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WilliamB Skrevet 15. juni 2024 #80 Del Skrevet 15. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: nei, jeg sier at det går an å ta debatten. Jeg sa ikke at jeg har konkludert. Hvis du mener at det er normale temperaturer langs hele middelhavet nå, så lever du under en sten, og du bør begynne å orientere deg i nyhetsbildet før du slenger ut påstander. https://www.aftenposten.no/verden/i/mP1okv/heteboelgen-i-hellas-er-bare-en-forsmak-varsler-brennhet-syden-sommer Anonymkode: 7b7bd...817 Været ser helt normalt ut langs hele middelhavet nå. https://www.bbc.com/weather/map 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå