Gå til innhold

Avbestille Spania-ferie: ja eller nei

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS her. Vi var i Spania i 5 uker i fjor, og det ble for mye. Dyrt ble det også. I år ville vi reise bare i 2 uker, men halvparten av familien vil ikke reise i det hele tatt.

Derfor spurte jeg her.

Takk for alle svar😊

Anonymkode: d398e...cea

Mulig å splitte opp familien når det gjelder feriereise? Slik at alle kan få noe de ønsker? Nytter selvsagt ikke hvis begge voksne vil dra, mens ungene vil bli hjemme, eller motsatt, at ungene vil dra og de voksne vil bli hjemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi kan fortsatt få pengene tilbake.

Hva hadde dere gjort?

Det er snakk om 2 uker i juli

Hvorfor har dere bestilt i det hele tatt da? Dere vet jo det er varmt i juli i Spania 🙄🙄 

Anonymkode: 11482...3fb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bromance skrev (4 minutter siden):

Et stort og rungende nei fra meg. Vi reiser til Sør - Frankrike i neste uke og skal bli der en stund. Foreløpig så er det meldt 32 grader når vi kommer ned. 

Svaret mitt er annerledes hvis du har små barn. Jeg syns ikke det er greit å drasse småtassene ned i varmen. 

Ikke små barn, men en hund som er med overalt. Jeg vil ikke utsette ham for dette😞

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke små barn, men en hund som er med overalt. Jeg vil ikke utsette ham for dette😞

TS

Okay, det forstår jeg. Har dere bolig der nede siden dere var 5 uker i fjor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bromance skrev (1 minutt siden):

Mulig å splitte opp familien når det gjelder feriereise? Slik at alle kan få noe de ønsker? Nytter selvsagt ikke hvis begge voksne vil dra, mens ungene vil bli hjemme, eller motsatt, at ungene vil dra og de voksne vil bli hjemme 

Har tenkt på det, men de som vil reise kommer ikke til å klare seg mtp matlaging og praktiske ting. Vi reiser til egen leilighet, og vi spiser ikke mye ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bromance skrev (Akkurat nå):

Okay, det forstår jeg. Har dere bolig der nede siden dere var 5 uker i fjor? 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dere som utelukker fullstendig reiser til "syden" i juli, når ville dere reist da? Med skolebarn er det ikke akkurat fritt valg. 

Anonymkode: 1ebb0...d54

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var på Mallorca i juli i fjor og det var IKKE for varmt!!

Anonymkode: a568f...ede

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var på Mallorca en uke i juli i fjor. Det var 30-40 grader hele uka, stort sett oppimot 40. Det eneste som gikk an var å ligge på stranda og å bade. Om vi beveget oss rundt ellers så måtte barna ha is eller kald smoothie, ellers så de ut som pløsete, kokte reker i løpet av ti minutter. Vi kommer ikke til å dra til Middelhavet på sommerhalvåret mer. Den globale oppvarmingen er ufattelig skremmende og det går FORT.

Anonymkode: ce69f...f7c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance

Har tenkt på det, men de som vil reise kommer ikke til å klare seg mtp matlaging og praktiske ting. Vi reiser til egen leilighet, og vi spiser ikke mye ute. 

Ok, da stiller saken seg litt annerledes. Kanskje det beste er å avlyse likevel da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere som utelukker fullstendig reiser til "syden" i juli, når ville dere reist da? Med skolebarn er det ikke akkurat fritt valg. 

Hadde heller reist i høst-, jule-, vinter- eller påskeferien. Eventuelt i mai, når de i snitt har 3 skoledager per uke. Altså, skoleunger har jo ferie nesten hele tida.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance

Denne gangen så er ikke ungene (de er voksne) med, men likevel så reiser vi nå med en gang skoleferien begynner, så vi slipper å få med oss den verste julivarmen. Men hovedårsaken til at vi reiser med en gang skolen slutter er pga prisnivået. Fra rundt 10. juli så stiger prisene til himmels. Hadde det vært opp til meg så hadde vi heller reist i mai eller september, men det funker ikke for mannen pga jobbsituasjonen. Så da kan jeg heller reise på den årstiden alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bromance skrev (2 minutter siden):

Ok, da stiller saken seg litt annerledes. Kanskje det beste er å avlyse likevel da. 

Leiligheten er langt fra stranda, så jeg ser for meg at vi er inne hele dagen + 2 turer for hunden kl.7 og etter kl.20.

Jeg prøvde å gå tur med ham i 11-tida en dag, og fikk så mye kjeft av en engelsk dame, at jeg bar bikkja hele veien tilbake til leiligheten så at han ikke skader potene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde heller reist i høst-, jule-, vinter- eller påskeferien. Eventuelt i mai, når de i snitt har 3 skoledager per uke. Altså, skoleunger har jo ferie nesten hele tida.

Vi var der både i jula og i påsken

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av de feriene du nevner der, er det kun høstferien som kan funke. Svært få vil bruke titusener på å reise til varmere strøk for å sitte i 11 grader og regn. 

For egen del kan jeg bare si at det er helt uaktuelt å dra hele familien ut på reise for å være borte i én uke, også. Da har man i praksis 5 dager til å være der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leiligheten er langt fra stranda, så jeg ser for meg at vi er inne hele dagen + 2 turer for hunden kl.7 og etter kl.20.

Jeg prøvde å gå tur med ham i 11-tida en dag, og fikk så mye kjeft av en engelsk dame, at jeg bar bikkja hele veien tilbake til leiligheten så at han ikke skader potene

Hvorfor reise dit når dere uansett bare skal sitte inne i leiligheten? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor reise dit når dere uansett bare skal sitte inne i leiligheten? 

Fordi halvparten av familien elsker varmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg reiser gjerne i juli da, men i år blir det september/oktober. Tar vanligvis en tur på sommeren og en tur i januar/februar.

Uten skolebarn er det ganske fritt valg!

Anonymkode: 2ec3e...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi var på Mallorca en uke i juli i fjor. Det var 30-40 grader hele uka, stort sett oppimot 40. Det eneste som gikk an var å ligge på stranda og å bade. Om vi beveget oss rundt ellers så måtte barna ha is eller kald smoothie, ellers så de ut som pløsete, kokte reker i løpet av ti minutter. Vi kommer ikke til å dra til Middelhavet på sommerhalvåret mer. Den globale oppvarmingen er ufattelig skremmende og det går FORT.

Reisene dit medvirker vel nettopp til det ekstreme klima, vi opplever nå 🙄 uansett årstid… 

Anonymkode: 6b7b7...fb4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Da hadde jeg avbestilt! 

Anonymkode: 670f8...a48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...