Gjest Fairy95 Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Som overskriften sier lurer jeg på deres erfaringer rundt mensen etter p-pille slutt. Sluttet på p-piller etter 11 år i desember og ha null tegn til mensen. Det har nå gått et halvt år. Normal vekt, sunn livsstil med trening og sunn mat, sover godt osv Er det andre som det tok over et halvt år før mensen var tilbake? Uten at noe var galt? Blir jo litt bekymret. Til info har jeg vært hos gynekolog: har masse egg og alt ser vanlig ut, men ingen tegn til eggløsning. Normale hormonnivåer ifølge blodprøver, med unntak av lav LH, FHS og østrogen (fortsatt innenfor normalen). Men lave nivåer av disse tre er vanlig når man ikke har eggløsning.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Fikk mensen 5 uker etter slutt. Jeg brukte ikke å hoppe over mensen da jeg gikk på piller, det kan kanskje ha noe å si? Anonymkode: 12794...146
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Du er kvinne, det er din plikt å ta de pillene så jeg slipper regnfrakk Anonymkode: b9cdf...640
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk mensen 5 uker etter slutt. Jeg brukte ikke å hoppe over mensen da jeg gikk på piller, det kan kanskje ha noe å si? Anonymkode: 12794...146 Jeg er også normalvektig, trener mye og spiser sunt. Var 25 år da jeg sluttet, startet på pillen som 14-åring (Tenkte det var greit å få med denne infoen også) Anonymkode: 12794...146
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er kvinne, det er din plikt å ta de pillene så jeg slipper regnfrakk Anonymkode: b9cdf...640 Nice try Anonymkode: 12794...146
Gjest Fairy95 Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er kvinne, det er din plikt å ta de pillene så jeg slipper regnfrakk Anonymkode: b9cdf...640 Klarer ikke å ta deg seriøst. Heldigvis for meg, så hadde jeg aldri ligget med en med samme holdning som deg.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #7 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nice try Anonymkode: 12794...146 Kunne ikke dy meg, en eks sa det til meg, ikke «du kvinne» det tok jeg fra en håret tegnestripe Anonymkode: b9cdf...640
Gjest Fairy95 Skrevet 14. juni 2024 #8 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er også normalvektig, trener mye og spiser sunt. Var 25 år da jeg sluttet, startet på pillen som 14-åring (Tenkte det var greit å få med denne infoen også) Anonymkode: 12794...146 Jeg tok til info også alltid pause og fikk «fake» mensen mens jeg gikk på pillene. Godt å høre at du raskt fikk mensen.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #9 Skrevet 14. juni 2024 Fairy95 skrev (3 minutter siden): Jeg tok til info også alltid pause og fikk «fake» mensen mens jeg gikk på pillene. Godt å høre at du raskt fikk mensen. Men skal sies at jeg fikk tilbake en veldig uregelmessig mensensyklus, det hadde jeg ikke før p-pillestart... så vet ikke om det er p-pillenes feil😭 Anonymkode: 12794...146
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #10 Skrevet 14. juni 2024 Fairy95 skrev (22 minutter siden): Som overskriften sier lurer jeg på deres erfaringer rundt mensen etter p-pille slutt. Sluttet på p-piller etter 11 år i desember og ha null tegn til mensen. Det har nå gått et halvt år. Normal vekt, sunn livsstil med trening og sunn mat, sover godt osv Er det andre som det tok over et halvt år før mensen var tilbake? Uten at noe var galt? Blir jo litt bekymret. Til info har jeg vært hos gynekolog: har masse egg og alt ser vanlig ut, men ingen tegn til eggløsning. Normale hormonnivåer ifølge blodprøver, med unntak av lav LH, FHS og østrogen (fortsatt innenfor normalen). Men lave nivåer av disse tre er vanlig når man ikke har eggløsning. Opplevde det samme, gikk til en gynekolog som ga meg medisiner for å få i gang eggløsningen igjen. Ventet 1.5 år på mensen. Anonymkode: 56a8e...5ac
Gjest Fairy95 Skrevet 14. juni 2024 #11 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Opplevde det samme, gikk til en gynekolog som ga meg medisiner for å få i gang eggløsningen igjen. Ventet 1.5 år på mensen. Anonymkode: 56a8e...5ac Takk for deling! Husker du hva slags medisiner du fikk og om du fikk regelmessig mensen med en gang du startet på medisinen? Og måtte du ta den medisinen en gang eller «for alltid»?
Gjest Fairy95 Skrevet 14. juni 2024 #12 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men skal sies at jeg fikk tilbake en veldig uregelmessig mensensyklus, det hadde jeg ikke før p-pillestart... så vet ikke om det er p-pillenes feil😭 Anonymkode: 12794...146 Så kjipt!! Har du fortsett uregelmessig mens?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå