Gå til innhold

Hvorfor så viktig for eksen at jeg finner meg nye hobbyer?😅


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et aldri lite spørsmål til dere som jeg vet at ingen kan komme med noe sikkert svar til, men setter uansett pris på eventuell innsiktsfull refleksjon eller kloke ord i en litt komplisert situasjon😅 (Beklager så mye for noe rotete, uoversiktlig, og detaljrik tekst med litt mye informasjon, men håper da ikke at dere blir skremt vekk av det…😅)

Så, for noen dager siden sendte min godeste eks ei melding der den lille, søte nysgjerrigperen i ham spurte om det er noen eventuelle nye hobbyer som kunne vært aktuelle for meg å utforske (meg og eksen har fra dag én hatt en slitesterk relasjon, og vi har funnet det både naturlig og ikke minst viktig for oss å opprettholde daglig kontakt med hverandre, og jeg kan ikke unngå å føle meg litt heldig som har fått lov å bevare et så nært vennskapsbånd til ham selv etter bruddet *snufs, snufs*)… Det er forresten kanskje også nevneverdig at han ikke spurte om dette helt uten kontekst, spørsmålet ble stilt etter at han hadde spurt om hvordan jeg hadde hatt det mens han hadde vært og jobbet, og mottatt meldingen min med en beskrivelse av hvordan dagen hadde vært og blitt tilbragt. Og han satt vel kanskje, forståelig nok, igjen med et inntrykk av at min fridag hadde vært av både kjedelig og ensformig karakter, som den stort sett bruker å være - skal innrømme såpass…🙈

Deretter fortalte han meg noe i nærheten av at istedenfor å bare gå rundt og vente passivt med håpet om at det før eller senere vil kunne titte frem noe mer interessant for meg å holde på med, så kunne det være mer fordelaktig å forsøke å aktivt lete etter aktiviteter å engasjere meg i for å åpenbart ha større sjans for å lykkes med å finne noe mer berikende å more meg litt med… Men dette her er jo allmennviten, så det visste jeg nok egentlig om fra før av, og hadde egentlig ikke trengt å høre dette fra noen, men-men🙃

Selv om jeg anerkjente og jo var fullt klar over at det han sa bare er ren fakta, var det fremdeles litt utfordrende å vite hvordan svaret mitt skulle formuleres, hva jeg ville si, sannsynligvis fordi spørsmålet plaget meg smålig da det antakelig minnet meg om hvilket gørrkjedelig, og til tider nitrist og håpløst, mørke livet mitt kan vise seg fra, og at jeg som følge av dette mørket ikke har hatt ork eller energi eller vært mentalt styrket nok til å gjøre noe mer med det. Følgelig har min eneste «hobby», uhm, om den i det hele tatt kan kalles for det, vært å ligge og råtne i sengen med en lei, vond, og tung klump i magen min, håpende om at det en vakker dag kan bli oss to igjen (bla, bla, bla, det skjer nok aldri🤦‍♀️) Derfor ble et normalt sett enkelt spørsmål litt ubehagelig å få, særlig fra eksen av alle folk. Men så kunne jeg jo imidlertid ikke unnlate å gi et svar heller fordi det selvfølgelig hadde vitnet om uhøflighet. Så vel, enkelt og greit hørte jeg med ham, bare for moro skyld, bare for å ha noe å spørre om uten å avspore samtalen fordi det sikkert ikke hadde vært noe mindre fornærmende, om han kanskje hadde noen forslag til hvordan finne ut av dette med hobbyer (selv om jeg fortsatt ikke er helt der at jeg føler meg helt klar eller i humør til å faktisk lage plass til flere interesser, men er ikke aktuelt å innrømme det og fremstå som kjedeligste menneske ever foran eksen min heller - hvor attraktivt på en skala fra 0-10 er det, liksom…😬) *happy dance*

Derfor lyder mitt lille, store spørsmål til dere som følger; tenker du at en mulig årsak til at han brått fremstår som så opptatt av å hjelpe meg med leting etter ny interesse er at han egentlig ønsker å gradvis minimere eller, i verste fall, kutte kontakt med meg?😟 Altså, kan det være at han tenker at om/når han lykkes med å finne en interessant nok aktivitet for meg, kommer jeg muligens til å ville sette av mer tid til den enn chatting og at jeg dermed kanskje ikke lenger vil føle et like sterkt behov for kontakt om fokuset mitt først retter seg mot noe annet oppslukende i noen timer hver dag? Tenk om han går rundt og håper inderlig, trygler og ber til en gud om at han da kan bli mer glemt og nedprioritert så han da kan styre med sitt uten å lenger trenge å tenke like mye på meg😭 Hva om dette her, morsomt nok, skulle vise seg å være hans mer «uskyldige og skånsomme» måte å hinte til at han vil trekke seg litt bort, selv om noe sånt riktignok virker temmelig ulogisk i mitt hode mtp. at det har gått så bra som det har mellom oss de siste ukene og månedene, så bra som i at vi har vært heldige og ikke hatt en eneste krangel eller støtt på noen destruktive, nedbrytende konflikter eller problemer på veien?🤔 Og hvis det har vært noe så har det for så vidt bare vært småting.

Og det er kanskje verdt å merke seg at det er en hakket over gjennomsnittlig smart fyr det er snakk om, som også bidrar til å mate frykten min litt om at han kan ha funnet en så subtil og ikke minst kreativ måte «å gå rundt grøten på»🥲 Husker at han klarte å holde mye av tanker og følelser skjult for meg og heller legge igjen noen veldig små tegn her og der (små nok til at man gjerne tenker at de lett kan mistolkes eller ha andre mindre seriøse forklaringer enn fravær av følelser) i tiden før bruddet, før han som lyn fra klar himmel smaaaalt til med brudd😢

Det som er annerledes nå, da, er at jeg kan si jeg føler meg mye MER oppmerksom på hva han sier (og ikke sier😅) til meg, flere samtaler analyseres og overtenkes litt mer, og istedenfor å forsøke å avfeie noe som føles «off» som innbilning og si til meg selv at «neida, ta en chillpill og slapp nå av, logikken taler imot frykten og usikkerheten din og det er helt sikkert bare hodet som kødder med deg», så klarer jeg (u)heldigvis ikke lenger å simpelthen legge det fra meg, at noe KAN være galt her, ettersom jeg altså har lært, the hard way, at en kvinnes magefølelse oftere enn man skulle tro veit å tale sant, og at hvis fyren har hatt hjerte til å såre og svikte tidligere så er det ikke tvil om at han lett kan la deg gå gjennom nok et mentalt smertehelvete uten like, vel🤷‍♀️ Videre har det også vært noen tilfeller nå i det siste med noen enkelte smådetaljer i meldinger som har fått meg til å åpne øynene litt mer så jeg ikke skal risikere å gå i fellen ved å la all forelskelse gjøre meg like blind igjen, og i det minste kan jeg da forhåpentligvis være litt mere forberedt på hva som kan komme, sånn i tilfelle, liksom… Vet at hans miksede signaler og «tegn» jo ikke nødvendigvis trenger å bety at det må ligge og lure noe stort under overflaten som han ikke tør å fortelle meg om, men det er klin kokos umulig å IKKE tenke det verste - at han må ha funnet seg en ny flamme og er blitt ferdig med meg for godt, eller rett og slett bare ikke trenger meg lenger og vil kvitte seg med meg som søppel når som helst nå, for så å endelig komme seg videre i livet🙃 Eller, vet du hva, kanskje er det bare meg som overreagerer som bare rakkeren, men det er da ikke bare å bygge opp tilliten til min hjerteknuser når så mye av den er så brutt som den er. Sorry hvis det høres litt komisk ut at vi har klart å fortsette som bestiser når tillit ikke er så tilstedeværende som det bør være, men vi har vel uansett fått det til å fungere på et slags mirakuløst vis, kan vi vel si.

Men tror du, helt, helt ærlig nå, hvis du bare skal tippe, at det er grunn til bekymring her? Forresten tok han ikke opp dette temaet kun én gang før vi snakket om noe annet heller; etter at jeg først hadde forklart at nei, jeg har ikke noen konkrete hobbyer i tankene, så virket det egentlig ikke som om han helt hadde lyst til å godta det første svaret og måtte prøve å spørre igjen, da formulert litt annerledes og enklere, i håp om at han ville motta et annet og bedre svar. Så klinket han til med et liknende «hobby-spørsmål» nok en gang, selv om jeg alt jo hadde besvart det han lurte så på i forrige melding. Og det siste han uttrykte før han la seg var at dette skulle vi nok finne ut av snarest. Han SKULLE liksom hjelpe meg🤷‍♀️ Det er jo egentlig litt søtt hvis det bare er sånn at han vil hjelpe, men når jeg ikke er 100% sikker vil jeg liksom være litt forsiktig med å anta ting for tidlig, hvis det gir litt mening.

Hvorfor bryr han seg så om hva jeg gjør? Skulle bare ha likt å vite mer om hvorfor det er noe å tenke på og legge seg opp i? Selv om vi jo er venner og det kanskje er en mulighet for at han kun oppriktig ønsker å hjelpe, er det slett ikke lett å vite om bekymringen min et berettiget eller ei😬 Gud av meg som jeg hater å ikke vite! Men hodet mitt nekter i alle fall å tro at mattestykket i dette tilfellet er alt annet enn en steinhard nøtt å knekke… Men vi får vel bare vente og se hva som skjer🤞 Tiden vil vel vise, I guess…

Men om fyren virkelig føler seg ferdig, foretrekker man da selvfølgelig MYE HELLER at han har baller nok til å vrenge sjelen sin helt og er dønn ærlig umiddelbart, sier det rett som det er uten å skjule noe som helst! Okay, så hadde det svidd herfra og til månen å få høre sannheten, men så er det også viktig å huske at det ikke er sammenliknbart med smerten av å leve i uvitenhet i all evighet! Lol, lolere, lolest!🙃 Og bare for å ha sagt det så er jeg klar over at ingen andre enn fyren selv kan vite hva hans intensjoner er, og jeg forventer at, hvis innlegget får noen som helst respons, da, noen definitivt kommer til å be meg spørre direkte. Men si meg, hvordan skulle jeg ha klart å ta dette opp med ham det gjelder når jeg ikke engang tør å si til ham at livet som tidenes store sofagris egentlig ikke er så verst i mine øyne, og at jeg klarer meg helt formidabelt med de altfor få interessene jeg har (hehe, litt pynting på sannheten, kanskje, men hva gjør vel det, hehe)?😅 Håper dere skjønner noe av det dumme styret som ble luftet her, selv om det meste sikkert bare ble et stort kaos av et rot så trøtt og slitent som hodet mitt er i skrivende stund😵‍💫 Uansett, takk skal dere ha for eventuelle tanker og innspill dere måtte ha lyst til å dele😅😇

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje ikke at det er så sunt for deg å ha så mye kontakt med en som du egentlig vil ha tilbake :trøst:

Anonymkode: 3ec24...a01

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror kanskje ikke at det er så sunt for deg å ha så mye kontakt med en som du egentlig vil ha tilbake :trøst:

Anonymkode: 3ec24...a01

Så denne kommentaren komme😙

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke lese hele avhandlingen, men skjønner ikke hvorfor du ble så opphengt i det han sa? Om noen hadde foreslått at jeg burde skaffe meg nye hobbyer  hadde jeg rett og slett svart:"Tja, kanskje det. Vi får se."

Anonymkode: 167ec...5c9

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste begynnelsen og slutten, tenker at du helt klart trenger et par hobbyer.

Og at du kan ha masse å bidra med som f eks besøksvenn i Røde Kors eller noe. 

Anonymkode: 57357...50a

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg gadd ikke lese hele avhandlingen, men skjønner ikke hvorfor du ble så opphengt i det han sa? Om noen hadde foreslått at jeg burde skaffe meg nye hobbyer  hadde jeg rett og slett svart:"Tja, kanskje det. Vi får se."

Anonymkode: 167ec...5c9

Da har du aldri vært så forelsket som jeg er.

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leste begynnelsen og slutten, tenker at du helt klart trenger et par hobbyer.

Og at du kan ha masse å bidra med som f eks besøksvenn i Røde Kors eller noe. 

Anonymkode: 57357...50a

Ikke du også😂🙁

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette må være den tyngste teksten jeg har lest her inne, jeg klarte rett og slett ikke å lese hele🙈🙄

Hva med å bruke mye mindre ord, slik at det er mulig å henge med, og forstå, hva du prøver å skrive?

Anonymkode: e89d6...f3e

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det lengste innlegget jeg har sett på KG noen gang.  Vi alle kommer nok til å svare basert på de første avsnittene.

 

Jeg tenker han vil fase deg ut ja, og det er nok lurt av han.

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså, dette må være den tyngste teksten jeg har lest her inne, jeg klarte rett og slett ikke å lese hele🙈🙄

Hva med å bruke mye mindre ord, slik at det er mulig å henge med, og forstå, hva du prøver å skrive?

Anonymkode: e89d6...f3e

Sorry, jeg har diagnoser som gjør meg spesielt opptatt av detaljer og det er ikke så enkelt for meg å skulle begrense ord og detaljer jeg bruker…

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da har du aldri vært så forelsket som jeg er.

Anonymkode: 444cb...a7a

Hva hadde det med saken å gjøre?

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (3 minutter siden):

Det er det lengste innlegget jeg har sett på KG noen gang.  Vi alle kommer nok til å svare basert på de første avsnittene.

 

Jeg tenker han vil fase deg ut ja, og det er nok lurt av han.

Om det er lurt eller ei kan nok diskuteres, men takk for innspill uansett😅

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (3 minutter siden):

Hva hadde det med saken å gjøre?

 

Glem det😅

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om det er lurt eller ei kan nok diskuteres, men takk for innspill uansett😅

Anonymkode: 444cb...a7a

Lurt av han. Å beholde vennskap med eksen er sjeldent noe sjakktrekk. Den dagen han finner en ny så må han helt sikkert kutte deg ut uansett.

 

Endret av Macro
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først og fremst kutte kontakten med ham. Og JA! Selvsagt er det det han hinter til. Han er drittlei av å høre på klagingen og klengingen din. 

Dette må du nesten tåle å høre, TS.  Gå videre. Hent fram litt stolthet.

Anonymkode: 01c4f...2ab

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, dette er ikke frekt ment, og jeg orket heller ikke å lese hele avhandlingen, men det første jeg tenkte da jeg så den altfor lange teksten din, var følgende: Hvis du skriver så lange meldinger til ham, synes han kanskje at det hadde vært fint for deg å få deg en hobby, slik at du har noe annet å holde på med enn å skrive endeløse meldinger.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så denne kommentaren komme😙

Anonymkode: 444cb...a7a

Ja. Og jeg skrev det i beste mening. Dette ender bare med enda mer knust hjerte for deg.

Anonymkode: 3ec24...a01

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du må først og fremst kutte kontakten med ham. Og JA! Selvsagt er det det han hinter til. Han er drittlei av å høre på klagingen og klengingen din. 

Dette må du nesten tåle å høre, TS.  Gå videre. Hent fram litt stolthet.

Anonymkode: 01c4f...2ab

Har ikke klagd til ham en eneste gang, så slutt å uttal deg om ting du ikke vet noe om! Så dust i hodet!!😅🙈

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (43 minutter siden):

Tro det eller ei, dette er ikke frekt ment, og jeg orket heller ikke å lese hele avhandlingen, men det første jeg tenkte da jeg så den altfor lange teksten din, var følgende: Hvis du skriver så lange meldinger til ham, synes han kanskje at det hadde vært fint for deg å få deg en hobby, slik at du har noe annet å holde på med enn å skrive endeløse meldinger.

Så lange meldinger skriver jeg faktisk ikke, og han kan da fint skrive litt lange meldinger til meg og fortelle meg om hvordan det går med ham også, så NOE interesse må det vel fortsatt være tilstede hos fyren…

Anonymkode: 444cb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk takler ikke så lange tekster i denne epoken hvor de fleste har et oppmerksomhetsspenn som en gullfisk. Det må skje nå, og fort  som et tiktok klipp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...