Gå til innhold

Syns det høres ut som et mareritt å få barn nå til dags når man leser ting her...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns dessverre det virker helt forferdelig. Leser om kvinner som har opplevd å bli behandlet dårlig under fødsel, jordmødre og leger som overkjører og gir folk traumer, fødselsskader og post-partum depresjon. Så ser man også de haugevis med trådene om ting med barnehagen å gjøre. Hvor barnehager har så store bemanningsproblemer at folk opplever at ungene blir lagt til å sove istedenfor å få være våkne og leke eller unger som foreldre prøver å pottetrene hjemme, men hvor barnehagen ikke bryr seg om det i det hele tatt fordi de ikke har nok folk eller ikke har tid. Eller klær og utstyr som blir stjelt i barnehage eller sendt med feil barn hjem. Ser også mange som sier de opplever at barnehageansatte ser ned på de, er frekke og føler at de blir pirket på. Ser også mange som føler at både på helsestasjon, barnehage og skolen så må man liksom være skikkelig glansbilde for å slippe å gå konstant med frykt om å meldes til barnevern og få sak på seg og ha barnevernet på nakken. Lærere skriver at de gidder ikke mer fordi barna nå til dags er så fæle i oppførsel.. 

Høres jo helt jævlig ut. Veldig trist, fordi det er jo ikke barna sin feil. Og jeg kunne gjerne tenkt meg barn, men gud hvor vondt i magen jeg får bare allerede nå ved tanken på alt mulig som man hele tiden må gå og tenke på i forhold til slike ting...

Anonymkode: 746b6...870

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må ikke ta utgangspunkt i kg :) 

Hit kommer folk når de er frustrert. Start sett går hverdagen rundt. Vi har akkurat fått ny ped.leder i bhg. Jeg har åpenbart dårlig kjemi med dama. Synes hun virker sur og ufordragelig og leverer 2-åringen min med klump i magen. Kunne sikkert laget en tråd om det. MEN husk at personlig kjemi er en del av livet. Man kan ikke trives med alle. Barnet mitt går gjerne og setter seg på fanget hennes når jeg leverer om morgenen så det er overhodet ikke sikkert han opplever henne på samme måte som jeg gjør.

Jeg hadde god oppfølging under svangerskapet og en kjempefin fødsel! Fikl riktignok fødselsdepresjon, men det er neppe noe nytt av 2024. Kvinner har fått det i alle tideverv.

Det går som regel bra og er ofte hva man gjør det til selv. Barn kommer dom en gavepakke med helt sykt mange bekymringer - men sånn har det også vært i alle år.

Har du lyst, mulighet og økonomi til å sette barn til verden så gjør du det. Sønnen min er livets gave og min største berikelse - men også min største bekymring!

Anonymkode: b0d28...ee3

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme. Søsteren min ble lovet ks pga fødselskader, så uti svangerskapet trakk de det tilbake. Skal aldri ha barn etter å ha sett hva hun har måttet gå gjennom. Helsevesenet er ikke for fødende.. Så har du all dritten etterpå, så store forventninger som ligger på foreldrene. Skal gjøre ditt, ikke gjøre datt. Nei tror jeg står over, all ære til dere som orker.

Anonymkode: 38a4c...a01

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ser også mange som sier de opplever at barnehageansatte ser ned på de, er frekke og føler at de blir pirket på.

Har en venninne som har barn i barnehage, og den ene damen som jobber der sender så sinnsykt rare e-poster. Hun sender sånne her «DERE MÅ LUKKE PORTEN ETTER DERE!!». Jeg forstår himla godt at man må gjøre det, men her handler det om evnen til å kommunisere. Man må deale med så mye i løpet av en dag, og sinte tantekjerringer er en av dem

Anonymkode: a17fc...169

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes livet med barn er fantastisk. Litt smårusk på veien er det, men det er det nok for også de barnløse. 

Anonymkode: 10397...f3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en venninne som har barn i barnehage, og den ene damen som jobber der sender så sinnsykt rare e-poster. Hun sender sånne her «DERE MÅ LUKKE PORTEN ETTER DERE!!». Jeg forstår himla godt at man må gjøre det, men her handler det om evnen til å kommunisere. Man må deale med så mye i løpet av en dag, og sinte tantekjerringer er en av dem

Anonymkode: a17fc...169

Er en Mail noe hun må deale med? Det er vel bare å lese beskjeden og gjøre som det står der. Det er jo for å trygge din venninne sine barn 

Anonymkode: 10397...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Fordi foreldre lufter vel vanskelige ting, og leser man sånne tråder ser det ut som barn er helt forferdelig. Samma kan man da overføre på en kjæreste feks. Ønsker man ikke barn ikke få det. Selv har jeg 5 barn, hadde ikke fått så mange om det var så forferdelig. Men det er meg, men jeg får ofte høre hvor slitsomt andre synes at jeg har 5 barn 😅

Anonymkode: 6ff83...7d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Syns dessverre det virker helt forferdelig. Leser om kvinner som har opplevd å bli behandlet dårlig under fødsel, jordmødre og leger som overkjører og gir folk traumer, fødselsskader og post-partum depresjon. Så ser man også de haugevis med trådene om ting med barnehagen å gjøre. Hvor barnehager har så store bemanningsproblemer at folk opplever at ungene blir lagt til å sove istedenfor å få være våkne og leke eller unger som foreldre prøver å pottetrene hjemme, men hvor barnehagen ikke bryr seg om det i det hele tatt fordi de ikke har nok folk eller ikke har tid. Eller klær og utstyr som blir stjelt i barnehage eller sendt med feil barn hjem. Ser også mange som sier de opplever at barnehageansatte ser ned på de, er frekke og føler at de blir pirket på. Ser også mange som føler at både på helsestasjon, barnehage og skolen så må man liksom være skikkelig glansbilde for å slippe å gå konstant med frykt om å meldes til barnevern og få sak på seg og ha barnevernet på nakken. Lærere skriver at de gidder ikke mer fordi barna nå til dags er så fæle i oppførsel.. 

Høres jo helt jævlig ut. Veldig trist, fordi det er jo ikke barna sin feil. Og jeg kunne gjerne tenkt meg barn, men gud hvor vondt i magen jeg får bare allerede nå ved tanken på alt mulig som man hele tiden må gå og tenke på i forhold til slike ting...

Anonymkode: 746b6...870

Kvinneguiden er ikke representativt for den virkelige verden og hvordan ting er.. 

Kvinneguiden tiltrekkes 95% av negativitet, klager og misnøye.. 

Anonymkode: 61e4c...011

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du leser KG som fanden leser bibelen skjønner jeg. Ignorerer glatt alle innleggene om hvor fantastisk det er å ha barn og velger å dvele ved de som får ut frustrasjon. KG er dessverre fylt av ensomme mennesker med kjedelige og triste liv som ikke har annet å gjøre enn å skrive anonyme innlegg på KG om hvor fælt det er å ha barn og hvor glad de er for at de ikke har barn i håp om at det provoserer en og annen forelder. Enten er du en av dem (det er det mest sannsynlige) eller så er dine evner til kildekritikk skremmende dårlige. 

Anonymkode: 69562...dc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har senest i dag skrevet et innlegg om en bekymring. Og fått nyttige tilbakemeldinger.

Jeg har aldri følt et behov for å skrive om hvor bra det går med barna. Det er nok ikke så veldig interessant å lese, eller nødvendig å få tilbakemelding om fra fremmede.. 

Anonymkode: e674b...7fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg ELSKER å ha barn, det har virkelig løftet livet fra bra til enda bedre. 😍 Men det lager jeg ikke tråder om på KG…

Anonymkode: 70302...543

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer sjeldent innlegg om hvor bra man har det. Hvor man ikke har noe spesielle bekymringer.

Jeg leste et slik innlegg en gang og ts fikk så mye oppgulp, det er ikke folk interessert i å lese om. Så da blir det til at det skrives om bare det negative. 

Anonymkode: 7eccd...18d

AnonymBruker
Skrevet

Der er mange gode grunner til å ikke få barn, på lik linje som at det kan være mange gode grunner til å få barn. Dessverre vet man jo ikke før man får barn hvordan det blir. Det kommer jo an på så mye. Barnet, foreldrene og omgivelsene. Det er kun foreldrebiten man kan gjøre noe med selv. Det gjelder å være sin rolle bevisst.

Anonymkode: ea312...322

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bare det er skummelt med alle disse melde fra til bv innleggene her. For alt mulig rart det er skremmende. 

Anonymkode: 925d8...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja nei, man kan jo ha uflaks da. Og flaks. Noen har nesten bare hell og alt går greit, noen får litt blanda drops og noen får det ordentlig dritt. Det er ikke lett å spå. Hvis du har et fint liv uten barn og er veldig bekymret for hva som kan skje i verste fall om du får barn, så er det din rett til å velge å la være :)

Anonymkode: 39257...5c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...