AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Utleier har 4 katter som jeg har passet innimellom mens utleier har vært bortreist. (Jeg leier leilighet i en del av huset). De er både inne og ute slik de vil, de har luke i døra. Helt nydelige katter som jeg har blitt glad i, jeg har passet de uten noen betaling, rett og slett fordi jeg liker katter og ikke kan ha en selv. Sist så jeg ikke noe til den ene katten, men utleier var bare bortreist for en helg, så jeg tenkte ikke mye over det. Nevnte allikevel at jeg hadde sett alle de andre, men ikke den. Den katten er sky og skvetten, helt annerledes enn de andre. En stund etter utleier kom tilbake fortalte hun at hun ikke hadde sett den katten siden hun kom tilbake, men sa ikke noe mer. Jeg får vondt av at katten forsvant mens jeg passet på de, er redd noe har skjedd pus. Det er hovedbekymringen min, men også litt bekymret for at utleier kan beskylde meg for noe. Hun har tross alt hatt den katten i mange år. Men de går jo inn og ut som de vil. En katt vi hadde da jeg var liten forsvant bare en dag, var grusomt og jeg var så lei meg og redd for hva som kunne skjedd han. Men vet jo at det kan skje ting. Kan utleier «ta meg på» noe her? Jeg tenker på pus og er lei meg og så vidt jeg vet ikke gjort noe galt. De andre kattene gikk jo inn ut ut den helga som de pleier. Ingenting galt med luka. Anonymkode: 9029a...25a 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Nei, dette er desverre sånt som skjer, og ikke noe du kan klandres for - dette er jo katter som går ut og inn som de vil. Det er ikke som at du har sluppet ut en ren innekatt. Katten kan fremdeles komme tilbake 😊 Eller den kan være påkjørt, tatt av rev, eller dersom den var gammel - gjemt seg et sted for å dø. Ingenting av dette er din feil. Anonymkode: dc7a3...086 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Nei, dette er ikke din feil. Anonymkode: 74ff6...47e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Når katten går ut og inn kan jeg ikke se at dette er din feil. Katter blir borte. Har sikkert hatt over 40 katter på 30 år. De blir tatt av dyr eller overkjørt. Anonymkode: 936ae...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 Kan hende katten kommer tilbake. Kan være fanget i en garasje eller lignende også. Håper ikke det har skjedd noe alvorlig, men om det har er det ikke din skyld. Det er en risiko å være ute, veldig trist. Anonymkode: 4cace...9fe 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 Sånt skjer. Har hatt fur katter på 11 år(fikk alle samtidig). En ble tatt av rev, en døde etter et fall ned fra en skrent, en døde av hjertesvikt og en forsvant rett etter at hjertesviktkatten døde. Får de gå ut, er dessverre muligheten der for at de forsvinner. Anonymkode: 5f012...229
Tvist Skrevet 14. juni 2024 #7 Skrevet 14. juni 2024 Ting kan skje. Men jeg synes jo eier (ikke du) bør lete etter pus, henge opp lapper og etterlyse katten. 1
Million Skrevet 14. juni 2024 #8 Skrevet 14. juni 2024 Nei, utleier kan overhodet IKKE "ta deg" på noe som helst. Hun har selv valgt å reise bort, og hun har selv valgt å ha utekatter og katteluke i døra. Ingenting med deg å gjøre at den forsvant. Det var helt tilfeldig. Sånt skjer med katter som får gå fritt ute, av og til forsvinner de. Leit, men liker man ikke det, får man la være å gi dem "frislipp" så de kan gå hvor de vil og risikere påkjørsler og alt mulig. Utleier har ansvaret selv, det er hun som har bestemt at de skal være frittgående utekatter. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #9 Skrevet 14. juni 2024 Nei, det er sånt som skjer. Den ene katten jeg hadde kunne bli borte i flere dager når jeg var bortreist. Så dukket den opp igjen når jeg kom hjem. Kattevakta, som bodde hos meg når jeg var bortreist, hadde ikke sett snurten av den på de dagene. Anonymkode: 96eea...dcd
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #10 Skrevet 14. juni 2024 Du har gjort det du kan ❤️ Anonymkode: 6559c...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå