Gå til innhold

Er så sliten og lei tenåringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet det sikkert ikke er lov å klage. Men har 3 tenåringer i ungdomsskole og 2 siste året på vgs. No når det nærmer seg ferie, så er det lite skole, og de er mye hjemme. ( jeg jobber en del hjemmefra, og er korte tider på kontoret)

Men de går i beina mine, trør rundt i huset hele dagen, konstant matlaging, sitte i stuen å se på telefon eller tv.  De gjør oppgavene de skal, men blir likevel mye mas. Jeg blir gal. De har store flotte rom, med alt de trenger på. Jeg prøver å si at jeg jobber, men likevel et evig mas. Savner når de var små…

Ikke er det fred om kveldene heller. Prøver å spørre om ikke de vil finne på noe, vi kan kjøre og hente. Men nei, skal sitte oppå oss….. No når jet skriver dette, sitter 16-åringen rett ved med og ser på TikTok. 

Sikkert ikke noe å klage over. Men måtte få ut litt frustrasjon 

Anonymkode: 523dd...e8f

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå begynner de vel snart på sommerjobb, og kommer seg ut av huset 😀

Anonymkode: 76109...234

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå begynner de vel snart på sommerjobb, og kommer seg ut av huset 😀

Anonymkode: 76109...234

De 2 eldste jobber 😊 Går seg nok til, er sikkert bare en periode.

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg vært mer på kontoret i arbeidstiden, de er jo mer enn voksne nok til å være alene

Anonymkode: 3c6d8...ce4

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du dra på kontoret?

Anonymkode: 17917...eba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn en jeg også, men tenker det er mye bedre at han vil være sammen med meg enn å være ute og finne på pøbelskap.. 🙈😅 Prøver være positiv 🤪

Anonymkode: 5aa73...b4b

• Liker 8
Skrevet

Gnål fra tiktok er faktisk ekstremt slitsomt. 🤪 

På hjemmekontor..Har du vurdert å kjøpe deg noen øreplugger som reduserer bråk men ikke "tar bort alt"? Det finnes faktisk øreplukker som gjør nøyaktig dette.  

Du trenger også kansje eget arbeidskontor på hjemmekontor. Stuen er jo for alle, eller? Selv om jeg forstår hvor koko man blir når det er 3 tenåringer med hver sin tiktok i samme rom. Jeg hadde blitt helt gærn.

Ellers så er det kansje lurt å dra på jobb mens de andre er hjemme. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hallo, du er jo litt urimelig. Stuen er jo fellesområde, og det samme er kjøkkenet. Barna må jo ha i seg mat, du har valgt 3+ barn og da blir det jo travelt på kjøkkenet.

"Mas" spesifiserer du ikke... mener du mas om penger og ting? Eller at de bare ønsker å snakke med deg? 

Helt ærlig, gå inn på ditt eget soverom / kontor hvis du ønsker privatlivets fred. Det finnes også bibliotek og kafeer hvor du kan sette deg hvis du synes det blir for mye hjemme. Men de greiene du lister opp her synes jeg ikke er verken urimelig eller irriterende oppførsel fra barna dine - det er bare sånn det er å bo sammen som en familie.

Anonymkode: 1ef2c...f17

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke lov til å være inne jeg når jeg var liten,ut å lek!Fikk komme inn når maten var ferdig så var det rett ut igjen.

Anonymkode: 88e84...b94

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk ikke lov til å være inne jeg når jeg var liten,ut å lek!Fikk komme inn når maten var ferdig så var det rett ut igjen.

Anonymkode: 88e84...b94

Dette er elever på ungdommskole og videregående skole, de leker ikke ute (det gjorde vil heller ikke i "gamle dager"). 

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg SÅ godt!!

Mine er bare 13 og 15 men fy fader så mye støy de klarer å lage!

Jeg jobber mest kveld, så disse dagene de kommer hjem kl 12 er jeg fortsatt hjemme, da skal de lage mat på hvert sitt tidspunkt, de enten har med venner hjem, eller skravler konstant med noen på video....

Yngste sitter dog en del på rommet sitt å gamer, men fy som han skriker og banker i bordet og banner, og det høres godt inni stua.

Jeg har ikke noe sted i huset å trekke meg tilbake på, jeg blir sittende i stua og høre på all denne evige støyen. Det hender faktisk jeg drar på jobb en time tidligere enn jeg trenger, bare for å få litt fred, og jeg gruer meg faktisk til skoleferien, og ha dem hengende rundt meg hele dagen i ukesvis. Har heldigvis fått en del ekstravakter i sommer, så jeg kan slappe av litt på jobb...

og med hi så skjønner jeg at det er mange slitsomme år igjen...

Anonymkode: 44ea7...020

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hallo, du er jo litt urimelig. Stuen er jo fellesområde, og det samme er kjøkkenet. Barna må jo ha i seg mat, du har valgt 3+ barn og da blir det jo travelt på kjøkkenet.

"Mas" spesifiserer du ikke... mener du mas om penger og ting? Eller at de bare ønsker å snakke med deg? 

Helt ærlig, gå inn på ditt eget soverom / kontor hvis du ønsker privatlivets fred. Det finnes også bibliotek og kafeer hvor du kan sette deg hvis du synes det blir for mye hjemme. Men de greiene du lister opp her synes jeg ikke er verken urimelig eller irriterende oppførsel fra barna dine - det er bare sånn det er å bo sammen som en familie.

Anonymkode: 1ef2c...f17

Urimelig? Klart stue og kjøkken er fellesområde. Poenget med kjøkkenet, er at de lager seg mat til ulike tider. Eneste vi spiser sammen er middag. Og de er så mye de vil både i stuen og på kjøkkenet, men det synes jeg faktisk er slitsomt når det er en mobil eller pad de trykker på. 

De maser hele tiden, om alt mulig, veldig glad for det, at vi har barn som vil være med oss. Jeg hverken jager de eller sier noe til de. 

Grunnen til at jeg ikke er mer på kontoret er rett og slett kø. Det bygges ny RV555, og er ekstremt med kø. Er kun på kontoret når det er fysiske møter. Ellers skal jeg bli flinkere til å trekke meg vekk. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor jobber du når du har hjemmekontor? I stua? I så fall kan du si at de må være stille når du jobber hvis de skal være i samme rom som deg. Og hvis de lager mat, må de rydde opp etter seg. Det handler om å lære dem om å respektere andre. 

Ellers kjenner jeg meg lite igjen med mine tenåringer (14-17 år). De holder seg mest på rommene sine eller er ute med venner. 

Anonymkode: 58714...b3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvor jobber du når du har hjemmekontor? I stua? I så fall kan du si at de må være stille når du jobber hvis de skal være i samme rom som deg. Og hvis de lager mat, må de rydde opp etter seg. Det handler om å lære dem om å respektere andre. 

Ellers kjenner jeg meg lite igjen med mine tenåringer (14-17 år). De holder seg mest på rommene sine eller er ute med venner. 

Anonymkode: 58714...b3c

Jeg har kontor, men føler likevel det er tråkking. Er sikkert jeg som er lite tålmodig. De er fine flotte ungdommer, som jobber, har venner og spiller som alle andre. Men som jeg likevel synes maser 😅

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med å få barn tett, er at man også får tenåringer tett. Tenåringer er en prøvelse, men heldigvis også en overgang😵‍💫

Anonymkode: c9f81...898

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet det sikkert ikke er lov å klage. Men har 3 tenåringer i ungdomsskole og 2 siste året på vgs. No når det nærmer seg ferie, så er det lite skole, og de er mye hjemme. ( jeg jobber en del hjemmefra, og er korte tider på kontoret)

Men de går i beina mine, trør rundt i huset hele dagen, konstant matlaging, sitte i stuen å se på telefon eller tv.  De gjør oppgavene de skal, men blir likevel mye mas. Jeg blir gal. De har store flotte rom, med alt de trenger på. Jeg prøver å si at jeg jobber, men likevel et evig mas. Savner når de var små…

Ikke er det fred om kveldene heller. Prøver å spørre om ikke de vil finne på noe, vi kan kjøre og hente. Men nei, skal sitte oppå oss….. No når jet skriver dette, sitter 16-åringen rett ved med og ser på TikTok. 

Sikkert ikke noe å klage over. Men måtte få ut litt frustrasjon 

Du kommer til å savne denne tiden når de flytter ut og dere treffes 1 gang i året om ikke sjeldnere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, TS. Pappa gjorde kjelleren om til «ungdomshule» for å få fred fra meg og broren min 😂

Anonymkode: 9ffef...cf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du er misfornøyd fordi barna dine har endelig fri fra skole og de vil slappe av litt hjemme istedenfor å være ute av huset og finne på noe hele tiden? Kan vel heller være glad de ikke er ute å driver med faenskap? 

Anonymkode: 61d90...2b8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stue og kjøkken regnet nå vi som felles omeråde. 

Om ikke lenge er huset tomt og stille da vil du savne det. Kansje finne et annet sted en stua å gjøre kontor jobb.

Her merker vi bare hvor stille det ble når eldste startet i lære og fikk billappen.  Nesten ikke hjemme. 

Anonymkode: 6f7d8...e78

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å foreslå en regel om øretelefoner i fellesområdene...?

Anonymkode: 3faa4...d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...