Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holdt på med denne metoden i ett år nå uten å bli gravid. Hørt om mange som blir gravid på den, men her har den så langt funka bra. Er i slutten av 30-årene.. 

Noen erfaringer? Andre som har valgt denne metoden, ble du gravid/ ikke? 

Er ingen krise om jeg blir gravid, det blir bare en bonus😅

Anonymkode: f4e60...2b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fertiliteten synker jo drastisk etter man er 35 så det er jo ikke så rart når du er i slutten av 30 - årene. 

Anonymkode: 27b1f...86b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har tracket syklus og hoppa av i svingen i over 4 år nå. Holdt oss unna de mest fertile dagene iflg appen. De to gangene vi har forsøkt å bli gravide har det gått på første forsøk! 

Anonymkode: 834e9...04d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte metoden i flere år mellom det første barnet og tredje barnet. Ble ikke uplanlagt gravid. Ble fort gravid da vi begynte å prøve  åde på andre-, og tredjemann.

Jeg ville dog aldri anbefale det som "prevensjonsmetode". Det krever at mannen har stålkontroll, og at det ikke kommer litt sæd ut før utløsning. For vår del gjorde det ikke noe om jeg ble gravid.

Etter tredjemann turte vi ikke fortsette det, da vi ikke ønsker flere barn. Nå bruker vi prevensjon.

Anonymkode: 70195...c7c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i den alderen da vi prøvde å få barn, og tok lang tid uten å hoppe av i svingen også. 

Bare å fortsett med metoden deres tenker jeg, spesielt om det ikke er noen krise å bli gravid.

Anonymkode: 7319f...283

AnonymBruker
Skrevet

Vi har praktisert det en del. Nå er jeg ikke veldig fertil akkurat nå pga. jeg har PCOS og ammer fortsatt en baby. Men babyen ble unnfanget naturlig så etterhvert når ammingen er avsluttet og jeg får gått ned en del i vekt så vil det jo være mer risikabelt. 

Men mannen min har god kontroll og hvis det skulle skje et uhell så er det liten risiko for graviditet. Og om det skulle skje så går det også greit, det blir bare 2-3 år tidligere enn vi tenkte. 

Anonymkode: e0bbb...356

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi brukte metoden i flere år mellom det første barnet og tredje barnet. Ble ikke uplanlagt gravid. Ble fort gravid da vi begynte å prøve  åde på andre-, og tredjemann.

Jeg ville dog aldri anbefale det som "prevensjonsmetode". Det krever at mannen har stålkontroll, og at det ikke kommer litt sæd ut før utløsning. For vår del gjorde det ikke noe om jeg ble gravid.

Etter tredjemann turte vi ikke fortsette det, da vi ikke ønsker flere barn. Nå bruker vi prevensjon.

Anonymkode: 70195...c7c

Ja, tenker det samme om dette. Ikke en metode man bør bruke om det virkelig ikke passer med en graviditet, i den grad at man hadde tatt abort om det skjedde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har tracket syklus og hoppa av i svingen i over 4 år nå. Holdt oss unna de mest fertile dagene iflg appen. De to gangene vi har forsøkt å bli gravide har det gått på første forsøk! 

Anonymkode: 834e9...04d

Samme her, brukt Flo appen uten annen prevensjon i flere år aldri blitt gravid, da vi ønsket å bli gravide i fjor satt det på første forsøk. Da også vet å bruke Flo appen i forhold til eggløsning og ta eggløsningstester 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Holdt på med denne metoden i ett år nå uten å bli gravid. Hørt om mange som blir gravid på den, men her har den så langt funka bra. Er i slutten av 30-årene.. 

Noen erfaringer? Andre som har valgt denne metoden, ble du gravid/ ikke? 

Er ingen krise om jeg blir gravid, det blir bare en bonus😅

Kanskje det er no gærent med fertilitet en til en av dere eller begge?

AnonymBruker
Skrevet

Vi hoppet av i svingen i 3 år,  før jeg til slutt ble gravid med denne metoden 😜 Vi var klare over risikoen da, og ble glade, selv om vi hadde flere barn fra før. 😄

Anonymkode: 34890...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte denne metoden, og etter 6 mnd, ble jeg gravid. Vi brukte metoden sikre perioder og kondom i de usikre periodene. Her så hadde vi ubeskyttet sex siste dagen jeg hadde mens, og jeg ble gravid. Men jeg har og blitt gravis på p-pillen 2 ganger.

Anonymkode: 79922...edb

AnonymBruker
Skrevet

Praktiserte dette i nesten 3 år rundt midten av tyveårene uten å bli gravid. Daværende samboer produserte ikke engang så mye som en dråpe precum, og hadde god kontroll på å trekke seg ut. Har allikevel ingen illusjoner om at det var 100% trygt, men tror det var tryggere enn med andre, siden det aldri var noe forsats som kunne frakte med seg sædceller å bekymre seg for.

Anonymkode: 94dee...696

AnonymBruker
Skrevet

Altså til og med de som har samleie hver dag i en uke før, under, og etter eggløsning sliter med å bli gravid.

Det at kondomer og prevensjon kastes etter oss gir kanskje et litt feil bilde på hvor enkelt det er å bli gravid. Altså 1 gang er nok, men sjansen for å bli gravid ligger på mellom 15-25%. Altså ganske lav sannsynlighet for at man blir gravid. Og i tillegg så er sjansen stor for at man mister før man nesten en gang oppdager at man er gravid.

MEN prevansjon er viktig om man ikke ønsker å bli gravid, i tillegg til at kondom også funker mot sykdomsspredning.

Men om man kun tenker på graviditetssjansene, så er de jo relativt lave, selv om man gjør alt riktig 😅

Anonymkode: 882fb...496

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke behovet for jevnlige tråder rundt dette, skjønner ikke folk helt enkel sannsynlighetsberegning lenger? 😂 Det kan gå fint i åresvis, det kan gå galt første gang. Poenget er jo hvor krise er det for en dersom man blir gravid? Dersom det er helt krise / man må evt ta abort, da  bør man selvfølgelig bruke prevensjon som gir minst mulig sannsynlighet for graviditet ( kun avholdenhet er 100 %). Dersom man ikke hadde tenkt å bli gravid ennå, men det går greit i tilfelle - så er dette helt innafor. 😊 men jeg blir forundret ja, når voksne folk som har blitt gravide er fortvilet og sier « jeg skjønner det ikke, vi har jo vært så forsiktige?» og så har de kun hoppet av…. 

Anonymkode: 07f3b...54d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har praktisert hoppe-av-i-svingen hele livet, er 46 nå. Og har fått tre planlagte barn. 

Så det har fungert perfekt for meg. Men hører stadig vekk om de der ikke funker for, så det er ikke noe jeg anbefaler. 

Anonymkode: b6a96...e63

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (13 minutter siden):

Kanskje det er no gærent med fertilitet en til en av dere eller begge?

Nei, har tre barn fra før som satt kjapt på alle tre😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke behovet for jevnlige tråder rundt dette, skjønner ikke folk helt enkel sannsynlighetsberegning lenger? 😂 Det kan gå fint i åresvis, det kan gå galt første gang. Poenget er jo hvor krise er det for en dersom man blir gravid? Dersom det er helt krise / man må evt ta abort, da  bør man selvfølgelig bruke prevensjon som gir minst mulig sannsynlighet for graviditet ( kun avholdenhet er 100 %). Dersom man ikke hadde tenkt å bli gravid ennå, men det går greit i tilfelle - så er dette helt innafor. 😊 men jeg blir forundret ja, når voksne folk som har blitt gravide er fortvilet og sier « jeg skjønner det ikke, vi har jo vært så forsiktige?» og så har de kun hoppet av…. 

Anonymkode: 07f3b...54d

Nei, folk flest er ikke så gode i sannsynlighetsregning og har vanskelig for å forholde seg til tallene :) Det viktigste er nok å tenke igjennom at det KAN skje og hvordan man evt. håndterer det hvis det skjer. Hvis det er helt krise å bli gravid så må man velge en annen metode, gjerne dobbelt opp også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg levende bevis på hjemme

Anonymkode: b9b6f...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid to ganger på 6mnd på denne måten. Begge endte dessverre i exu. Så for min del var det ikke en trygg måte. 

Anonymkode: 7b25e...59c

AnonymBruker
Skrevet

Vi praktiserte hoppe av i svingen. Ble gravid så har to tette barn, noe som egentlig ikke var planlagt. 

Anonymkode: 3fa05...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...