Gå til innhold

Fikk gule flekker på bordet etter at jeg tok klorin på, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville fjerne noen flekker jeg hadde på det hvite spisebordet mitt så jeg tok klorin på det. Blandet ikke klorin med vann tok direkte klorin på merkene og lot det være der litt. Kom tilbake etter noen min og så at det hadde blitt gule flekker😱jeg har prøvd å få det vekk med jiff og eddik men det går ikke. Hva kan jeg gjøre for å få de bort?!? Det ser kjempe ille ut

Anonymkode: 97db7...cc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går neppe vekk🫣

Anonymkode: afcce...4db

AnonymBruker
Skrevet

Antageligvis må du slipe ned bordplata..

Anonymkode: 0b990...69d

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke sikkert det er noe som går an å "få vekk" - det kan hende det er klorinen som har tatt vekk en farge som var der. Men uansett er det ganske relevant hva bordet er laget av. Er det lakket? Malt? Oljet? Finér? Laminat? Heltre?

Skrevet
Splittbinders skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sikkert det er noe som går an å "få vekk" - det kan hende det er klorinen som har tatt vekk en farge som var der. Men uansett er det ganske relevant hva bordet er laget av. Er det lakket? Malt? Oljet? Finér? Laminat? Heltre?

Bordet er lakket, det er et hvitt glans bord 

Skrevet
Anonym08 skrev (18 minutter siden):

Bordet er lakket, det er et hvitt glans bord 

Da gjetter jeg at klorinen har skadet lakken. Det sagt, jeg er ingen møbelsnekker så kan jo være jeg tar feil. 

Om du kan slipe ned og lakkere på nytt, kommer vel an på hva slags materiale det er i bordet under lakken Om det er heltre eller laminat feks. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Splittbinders skrev (20 minutter siden):

Da gjetter jeg at klorinen har skadet lakken. Det sagt, jeg er ingen møbelsnekker så kan jo være jeg tar feil. 

Om du kan slipe ned og lakkere på nytt, kommer vel an på hva slags materiale det er i bordet under lakken Om det er heltre eller laminat feks. 

Jeg fikk det bort med jiff! Var litt redd for at bordet skulle få riper derfor skrubbet jeg ikke hardt når jeg først prøvde, men nå skrubbet jeg skikkelig å det ble borte😁Tusen takk for at du prøvde å hjelpe💕

Anonymkode: 97db7...cc3

Skrevet

Må lakkeres på nytt da. Er det trebord, bikubepapp, laminat eller melamin? 

Noen kan du slipe helt ned, andre må grunnes og lakkeres på nytt

AnonymBruker
Skrevet

Du har bleket av fargen, få ting er naturlig hvit fra start av, så dette får du ikke bort.

Slip ned og mal/laker hele bordet på nytt..

Anonymkode: 80fd5...3d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har bleket av fargen, få ting er naturlig hvit fra start av, så dette får du ikke bort.

Slip ned og mal/laker hele bordet på nytt..

Anonymkode: 80fd5...3d0

Les litt opp så ser du at det gikk. 

Anonymkode: e81a3...85f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager tror folk at klorin tar flekker!!?? Klorin er desinfiserende og blekende. Herregud! :o

Anonymkode: a498c...9c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis du tar klorin på hele bordet? Nytt, gult bord? 😋

Anonymkode: a7d74...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...