AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Nå er jeg gift, men vil gjerne dele erfaringer fra den tiden jeg var singel som mindre pen dame. Jeg ser noen menn skrive at mange kvinner er uflidde, altså ikke tar vare på utseendet sitt, og at de burde gjøre større innsats. Vel, noen av oss er mindre pene. For eksempel, var min "rutine" for å ta vare på utseende, følgende: * Trening minst 1 time 4 ganger i uka grunnet raskt tap av muskelmasse uten trening (sykdom) * Farge håret hver 3.-4. uke (har fått grått hår som 16-åring, og det har bare blitt mer og mer) * Hårfjerning på leggene, under armene, enkelthår på halsen, magen, brystene og innsiden av lår (har ikke PCOS, men likevel har kraftig uønsket hårvekst) * Ansiktsmasker og prosedyrer grunnet ansamlinger av vann i ansiktet, slik at det ikke ser ut som måne * Sminkerutine hver morgen. Uten den har jeg veldig utydelige ansiktstrekk, bleke, smale lepper og vipper uten farge. Dette er SLITSOMT. Får man svært lite oppmerksomhet selv etter alt dette, så gidder man etter hvert ikke. Så før dere menn beskylder kvinner for å være "uflidde", bør dere vite at for mange av oss så tar dette vedlikeholdet uforholdsmessig lang tid, med minimal forskjell mellom uflidd og velstelt. Anonymkode: d485b...9a5 4 18 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Ok. Takk for meget reflekterende innlegg. Anonymkode: 04130...394
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Helt riktig. Er nærmest en fulltidsjobb om man ikke er heldig med utseendet. Anonymkode: 434f0...bef 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå er jeg gift, men vil gjerne dele erfaringer fra den tiden jeg var singel som mindre pen dame. Jeg ser noen menn skrive at mange kvinner er uflidde, altså ikke tar vare på utseendet sitt, og at de burde gjøre større innsats. Vel, noen av oss er mindre pene. For eksempel, var min "rutine" for å ta vare på utseende, følgende: * Trening minst 1 time 4 ganger i uka grunnet raskt tap av muskelmasse uten trening (sykdom) * Farge håret hver 3.-4. uke (har fått grått hår som 16-åring, og det har bare blitt mer og mer) * Hårfjerning på leggene, under armene, enkelthår på halsen, magen, brystene og innsiden av lår (har ikke PCOS, men likevel har kraftig uønsket hårvekst) * Ansiktsmasker og prosedyrer grunnet ansamlinger av vann i ansiktet, slik at det ikke ser ut som måne * Sminkerutine hver morgen. Uten den har jeg veldig utydelige ansiktstrekk, bleke, smale lepper og vipper uten farge. Dette er SLITSOMT. Får man svært lite oppmerksomhet selv etter alt dette, så gidder man etter hvert ikke. Så før dere menn beskylder kvinner for å være "uflidde", bør dere vite at for mange av oss så tar dette vedlikeholdet uforholdsmessig lang tid, med minimal forskjell mellom uflidd og velstelt. Anonymkode: d485b...9a5 Spiller det noen rolle? Mannen din er vel gift med deg av andre grunner enn utseendet ditt? Man kan farge vipper og bryn, ta permanent makeup osv Anonymkode: 54e1c...e21 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 Er ikke naturlig pen men rødhåret og utrolig sjarmerende til tider. Gidder ikke å dolle meg opp for andre enn meg selv. 🤷♀️ Anonymkode: 4ac02...1ba 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 Det er da virkelig noe helt annet å være uflidd enn å være mindre pen. Vi kvinner beskylder stadig menn for å være uflidde, med dårlige klær, dårlig hårsveis, viltgroende skjegg osv. Begge kjønn bør legge en minimumsinnsats i utseendet sitt. Det betyr ikke at man trenger å farge hår eller bruke mye sminke. Det betyr en kledelig hårklipp og at man ikke dasser rundt i joggebukse. For begge kjønn. Anonymkode: fb466...a69 5 4
MizzVic Skrevet 14. juni 2024 #7 Skrevet 14. juni 2024 Forventa en helt annen liste? Trene skal alle mennesker gjøre. Farge håret er helt vanlig. Det eneste du kanskje har litt mye av, er hår på kroppen. Men det er og vanlig. Ser ærlig talt ikke hva du gjør annerledes. De fleste pene jenter gjør da vitterlig mer enn dette. Og de fortsetter jo såklart etter de er gift?? 12 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #8 Skrevet 14. juni 2024 Jeg skjønner ikke alt dette opphenget i utseendet, som om at det bare er det som er viktig i et forhold. Det er jo ikke en type utseende som passer alle, og de aller fleste har noe tiltrekkende ved seg. Hvorfor ikke fokusere på det, fremfor alt man ikke liker? Og er man gift med noen bare pga utseendet, finner man fort nok ut at det ikke var så smart. Det at du trener 4 ganger i uka pga sykdom som gir raskt tap av muskelmasse, er jo veldig smart for helsa sin del. Og det er jo det som burde være fokuset for at du trener så ofte, ikke at det påvirker utseendet. Anonymkode: 77ae2...397 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #9 Skrevet 14. juni 2024 Jeg ser hva du sier. Som kvinne vil jeg komme med mine betraktninger. Jeg har et veldig sært utseende. En kan nok si at jeg er mindre pen. Jeg ligner litt på hun som spilte Bridget Jones, bare med rødt hår. Men jeg er veldig utadvendt og glad person. Det trakk og trekker til seg mye positiv oppmerksomhet. I tyve- og tredve åra gjorde jeg null for utseende mitt. Heller det motsatte. Jeg børstet ikke håret, jeg brukte ikke sminke, jeg brukte ikke såpe, jeg hadde skitt under neglene og klær var billig ræl fra HM. Og jeg røkte og gikk aldri til tannlegen. Jeg var i grunn ekkel. Og litt tykk. Jeg kommer fra et hjem med omsorgssvikt så jeg kunne lite om hygiene. Men menn likte meg veldig godt for det. Mer enn normalt vil jeg si. De kunne lyse opp når jeg kom inn i rommet, sette seg ved siden av meg og si de var så glad for at jeg kom, for jeg var så utrolig snill, blid, trivelig og oppmerksom. Og artig! Sant? Nå som kvinne 50+ har mitt forhold til personlig hygiene vippet over i motsatt retning. Jeg er ikke en gris lengre. Du må være en bra person ts. Smile og bry deg om folk. Det er mange menn som liker damer med en god personlighet. Anonymkode: bb7d1...982 3
Seff Skrevet 14. juni 2024 #10 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser hva du sier. Som kvinne vil jeg komme med mine betraktninger. Jeg har et veldig sært utseende. En kan nok si at jeg er mindre pen. Jeg ligner litt på hun som spilte Bridget Jones, bare med rødt hår. Men jeg er veldig utadvendt og glad person. Det trakk og trekker til seg mye positiv oppmerksomhet. I tyve- og tredve åra gjorde jeg null for utseende mitt. Heller det motsatte. Jeg børstet ikke håret, jeg brukte ikke sminke, jeg brukte ikke såpe, jeg hadde skitt under neglene og klær var billig ræl fra HM. Og jeg røkte og gikk aldri til tannlegen. Jeg var i grunn ekkel. Og litt tykk. Jeg kommer fra et hjem med omsorgssvikt så jeg kunne lite om hygiene. Men menn likte meg veldig godt for det. Mer enn normalt vil jeg si. De kunne lyse opp når jeg kom inn i rommet, sette seg ved siden av meg og si de var så glad for at jeg kom, for jeg var så utrolig snill, blid, trivelig og oppmerksom. Og artig! Sant? Nå som kvinne 50+ har mitt forhold til personlig hygiene vippet over i motsatt retning. Jeg er ikke en gris lengre. Du må være en bra person ts. Smile og bry deg om folk. Det er mange menn som liker damer med en god personlighet. Anonymkode: bb7d1...982 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange kvinner (som mest sannsynlig ser helt normale ut) tror de er mindre pene? Renée Zellweger er da ikke mindre pen? 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #11 Skrevet 14. juni 2024 Seff skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor så mange kvinner (som mest sannsynlig ser helt normale ut) tror de er mindre pene? Renée Zellweger er da ikke mindre pen? Jeg sa jeg ligna litt, og med rødt hår. Anonymkode: bb7d1...982
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #12 Skrevet 14. juni 2024 To av verdens mest misforståtte tips: Fake vipper Fake negler Anonymkode: d8aad...745 9 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #13 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): To av verdens mest misforståtte tips: Fake vipper Fake negler Anonymkode: d8aad...745 Definitivt. Det gjør bare alt verre. Totalt bortkastet. Selv ungdommene mine (gutter) syns det ser latterlig ut, selv om annenhver jente på deres alder har sånt nå, slik at det snart er "normalen". Anonymkode: fb466...a69 8 1
Pingvinen Skrevet 14. juni 2024 #14 Skrevet 14. juni 2024 Ser temmelig ordinær ut og er overvektig. Aldri brukt noe tid på å pynte meg. Dusjer hver dag. Bruker ansiktskrem. Det er det. Likevel alltid hatt draget på menn. Også såkalte kvalitetsmenn 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #15 Skrevet 14. juni 2024 Jeg er absolutt ikke pen, men jeg legger heller ikke tid og krefter i å sparkle meg daglig heller… Jeg prøver generelt å være ren og noenlunde skjebelig kledd, lukte godt, og smiler og er hyggelig i møte med folk. Lite sminke. Men jeg er kvikk i både kropp og sinn, og tror nok det får folk til å tro at jeg er mer attraktiv enn jeg objektivt sett er… Hadde jevnlig kjærester når jeg var ung, og langvarig forhold nå. ( det har aldri stått kø utforbi døra mitt altså, men det har jeg heller ikke hatt behov for) Anonymkode: 7ce88...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #16 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er absolutt ikke pen, men jeg legger heller ikke tid og krefter i å sparkle meg daglig heller… Jeg prøver generelt å være ren og noenlunde skjebelig kledd, lukte godt, og smiler og er hyggelig i møte med folk. Lite sminke. Men jeg er kvikk i både kropp og sinn, og tror nok det får folk til å tro at jeg er mer attraktiv enn jeg objektivt sett er… Hadde jevnlig kjærester når jeg var ung, og langvarig forhold nå. ( det har aldri stått kø utforbi døra mitt altså, men det har jeg heller ikke hatt behov for) Anonymkode: 7ce88...9a5 Huff. Det virker så nedlatende å si sparkle. Anonymkode: bb7d1...982 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #17 Skrevet 14. juni 2024 Du undervurderer hvor mye utstråling har å si. Man kan være pen, og pynte og fikse seg så mye man vil, men er ikke utstrålingen på plass så vil man fortsatt ikke ha draget. Anonymkode: ca9c5...d21 4
Uanonym bruker Skrevet 14. juni 2024 #18 Skrevet 14. juni 2024 Å være uflidd og å være mindre pen er jo ikke det samme. Uflidd = dårlig hygiene, bustete hår, viltgroende skjegg på menn, at man går rundt i møkkete eller slitte/slaskete klær osv. Både pene og stygge kan være uflidde. 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #19 Skrevet 14. juni 2024 Jeg er relativt pen, og gjør alt dette - med mer. Mye mer. Nå skal jeg ikke begynne med sånn "buhu, det er så vanskelig å være pen"-greie, for det er ikke det. Men: Når utseende hele tiden blir kommentert og verdsatt, så oppleves det som det er veldig viktig for en ung jente, og man blir dermed opptatt av å opprettholde og vedlikeholde og forbedre og alltid være på sitt beste. Og jeg synes det er gøy også altså, det er ikke sånn at jeg føler masse press. Men det ender uansett i at jeg blir veldig forfengelig og bruker tusenvis i måneden på diverse hud- og kroppspleie. Og det er først når jeg har bikket 40 at jeg kan gå på butikken uten mascara liksom. Anonymkode: 1d6e9...f16 6 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #20 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Huff. Det virker så nedlatende å si sparkle. Anonymkode: bb7d1...982 He he. Ikke jeg som skrev sparkle, men jeg kunne godt gjort det. Det er jo sparkle enkelte gjør. Og det er ikke fint i dagslys i alle fall. Og gjerne sammen med løsvipper 🙈 Det er jo å bry seg om utseendet sitt, men ikke akkurat å bry seg om å skulle bli penere. Anonymkode: 33c84...cae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå