AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Det sies at kvinner forelsker seg i en manns nærvær, mens menn forelsker seg når kvinnen er på avstand... Hva tenker dere om dette, er det noe i det uttrykket? Noen som har erfart dette, at i en periode med avstand, så var det da følelsene ble sterkere? Anonymkode: 46572...cb2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Bare nordmenn det Anonymkode: 34093...7e7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Kan bare si at som kona til en offshorearbeider så er det fint å savne hverandre litt Anonymkode: ac41c...087 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Tja, for noen stemmer det, for andre er det mer "ute av syne, ute av sinn" (at det som er midt i fjeset får mest oppmerksomhet til enhver tid), så følelsene blekner om det blir lite kontakt over tid. Jeg er kvinne, og forelsker meg ikke i mannens nærvær (fysisk) men hans tilstedeværelse (emosjonelt og mentalt). En mann som er i samme rom, men jeg ikke connecter med mentalt og emosjonelt, faller jeg ikke for, og mister følelsene for om det skjer i forhold. Betyr ikke at jeg ikke trenger fysisk nærhet, for når jeg får følelser (som følge av at vi kommuniserer godt og er emosjonelt tilgjengelige for hverandre) så øker behovet for å se og lukte og ta på kjæresten, men jeg savner han ikke nødvendigvis veldig mye når han er bortreist, eller får sterkere følelser av å se hverandre lite. Jeg har vært sammen med menn som bare ville ha mitt fysiske nærvær for å kjenne seg tilfredse (ikke nøye om vi gjorde ting sammen eller pratet, bare jeg var i nærheten), og som fikk sterkere følelser når vi var fra hverandre fordi de savnet å ha meg rundt seg. Kjenner også kvinner som er slik. Anonymkode: e92e9...227
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 Nærhet skaper bånd, å se et ansikt mange ganger gjør at man blir mer glad i det eller mer knyttet til personen, tror dette er nærmest vitenskapelig bevist uten at jeg gidder google opp kilder. Men så.. "trikset" er vel å først være der hele tiden, og så forsvinne. Da oppdager vedkommende plutselig at noe mangler, og at de savner deg. Det gjelder jo ikke alle, alltid, i alle situasjoner. Men det er kjente mekanismer. Anonymkode: 32f5f...500 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 Min samboer kan virke irritert og lei når vi "går oppi hverandre" og er hjemme sammen mye i en lengre periode. Da merker jeg at hvis jeg reiser bort og er alene f.eks. på hytta noen dager eller en uke så begynner han å savne meg og ringer for å høre når jeg kommer hjem. Merker også selv at hvis jeg har avstand fra han så savner jeg han og har stor sexlyst når jeg kommer hjem igjen. Så jeg tror det er sunt å være bort fra hverandre litt og savne hverandre. Anonymkode: 17d77...668 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå