AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #1 Skrevet 13. juni 2024 Hei, Jeg gikk ut I permisjon ifjor og ble registrert som "frilans" I NAV sitt system. Long story short; Jeg var sykemeldt og sa opp jobben i forbindelse med permisjonen. Etter veiledning fra NAV for å slippe å ta kontakt med arbeidsgiver (som tidligere hadde sendt inn uriktige opplysninger når jeg var sykemeldt i forbindelse med bonusutbetaling og at jeg opplevde kontakt med arbeidsgiver som svært ubehagelig) så sa NAV at jeg kunne sette oppstart av foreldrepermisjon etter arbeidsforholdet var avsluttet. Det jeg ikke ble informert om var at de da ville registrere meg som "Frilans" og at jeg da ville miste feriepenger. Jeg oppdaget dette i år og klaget inn til NAV og henviste til loven om veiledningsplikt. Jeg fikk medhold og i tillegg hadde de beregnet foreldrepengene mine på nytt. Jeg skulle hatt kr. 183 mer pr. Dag. Spørsmålet mitt er: Disse 183 kr utgjør kr. 915 kr. Pr uke. I perioden 17.juli til og med 8.mars. (34 uker) totalt kr. 31.110 Når NAV har gjort feil så skal de i utgangspunktet belastes forsinkelsesrenter. Og det er halvparten av forsinkelsesrenten som er satt som er på 12,5%. Så renten blir 6,25%. Hvordan beregner man forsinkelsesrenter på etterbetaling som i utgangspunktet har ulik utbetalingsdatoer fra 17.juli 2023 til 8 mars 2023? Anonymkode: 7f209...132
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Ingen som er gode på forsinkelsesrenter? Anonymkode: 7f209...132
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, Jeg gikk ut I permisjon ifjor og ble registrert som "frilans" I NAV sitt system. Long story short; Jeg var sykemeldt og sa opp jobben i forbindelse med permisjonen. Etter veiledning fra NAV for å slippe å ta kontakt med arbeidsgiver (som tidligere hadde sendt inn uriktige opplysninger når jeg var sykemeldt i forbindelse med bonusutbetaling og at jeg opplevde kontakt med arbeidsgiver som svært ubehagelig) så sa NAV at jeg kunne sette oppstart av foreldrepermisjon etter arbeidsforholdet var avsluttet. Det jeg ikke ble informert om var at de da ville registrere meg som "Frilans" og at jeg da ville miste feriepenger. Jeg oppdaget dette i år og klaget inn til NAV og henviste til loven om veiledningsplikt. Jeg fikk medhold og i tillegg hadde de beregnet foreldrepengene mine på nytt. Jeg skulle hatt kr. 183 mer pr. Dag. Spørsmålet mitt er: Disse 183 kr utgjør kr. 915 kr. Pr uke. I perioden 17.juli til og med 8.mars. (34 uker) totalt kr. 31.110 Når NAV har gjort feil så skal de i utgangspunktet belastes forsinkelsesrenter. Og det er halvparten av forsinkelsesrenten som er satt som er på 12,5%. Så renten blir 6,25%. Hvordan beregner man forsinkelsesrenter på etterbetaling som i utgangspunktet har ulik utbetalingsdatoer fra 17.juli 2023 til 8 mars 2023? Anonymkode: 7f209...132 Jeg vet ikke, men har du fått vedtak om at du har fått medhold i klagen og de har regnet ut foreldrepengene på nytt, så får du vel det ut betalt rimelig raskt? Så du finner jo ut av det. Anonymkode: 46396...c8a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen som er gode på forsinkelsesrenter? Anonymkode: 7f209...132 https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/renter/forsinkelsesrente-/kalkulator-for-forsinkelsesrenten/id3025884/ Bruk kalkulatoren Anonymkode: 1782c...f79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå