AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #1 Del Skrevet 13. juni 2024 Til dere som er fra Nordstrand: hvor er det beste område å bo? Bekkelaget er jo sentralt og fint, er dette et av de beste stedene å bosette seg? Er det andre områder på Nordstrand som er bedre? Solveien er jo best, men det blir for dyrt, så utenom denne adressen. Anonymkode: 21926...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #2 Del Skrevet 13. juni 2024 Best i forhold til hva? Pris, status, beliggenhet, nabolag eller hva? Anonymkode: bda4d...55c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #3 Del Skrevet 13. juni 2024 Hva er så fint med Nordstrand? Har aldri skjønt det. Anonymkode: b07d0...57c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Best i forhold til hva? Pris, status, beliggenhet, nabolag eller hva? Anonymkode: bda4d...55c TS: beliggenhet der de mest ressurssterke etablerer seg. Viktig at det er sentralt, har utsikt, og er et barnevennlig område. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er så fint med Nordstrand? Har aldri skjønt det. Anonymkode: b07d0...57c Nærhet til sjøen og sjøutsikt, samt kort vei inn til byen. Et sted hvor mange ressurssterke bor, og et fint sted for barn å vokse opp etter min mening. Anonymkode: 21926...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Del Skrevet 14. juni 2024 Sjøsiden av Solveien! Anonymkode: 26011...b21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #6 Del Skrevet 14. juni 2024 Solveien og nedover mot Mosseveien. Anonymkode: 931fc...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #7 Del Skrevet 14. juni 2024 På Midtåsen på Nordstrand bor kun de fineste og rikeste. Anonymkode: 058a4...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #8 Del Skrevet 14. juni 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: TS: beliggenhet der de mest ressurssterke etablerer seg. Viktig at det er sentralt, har utsikt, og er et barnevennlig område. Nærhet til sjøen og sjøutsikt, samt kort vei inn til byen. Et sted hvor mange ressurssterke bor, og et fint sted for barn å vokse opp etter min mening. Anonymkode: 21926...6e6 Ressurssterke? Kanskje i penger, men du verden så labert gjennomsnitt hva gjelder mellommenneskelige egenskaper og empati. Anonymkode: 615c5...c1f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #9 Del Skrevet 14. juni 2024 Solveien Anonymkode: c57eb...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #10 Del Skrevet 14. juni 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ressurssterke? Kanskje i penger, men du verden så labert gjennomsnitt hva gjelder mellommenneskelige egenskaper og empati. Anonymkode: 615c5...c1f De hoppet ikke når du sa hopp med andre ord? Anonymkode: 992bc...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #11 Del Skrevet 14. juni 2024 Vi bor på Nordstrand, og har bodd her i 10 år. Jeg synes området på vestsiden av Sæter er aller finest, da har man kveldssol til langt på kveld, samtidig som man er nært Sæter med godt utvalg av butikker, restauranter, cafeer etc, samt godt kollektivtilbud. Det er også kort vei til flere fine badestrender (Katten, Sæterstranda, Nordstrand Bad). Men det er ikke alle veiene på vestsiden av Sæter som er like fine, pga topografien blir noen av boligene liggende i skyggeområder som mister solen tidlig. Det gjelder kanskje spesielt vestsiden av Rosendalsveien og vestsiden av Åsdalsveien. I tillegg til Solveien synes jeg Midtåsen, Åsryggen, Stuttveien, Seterveien og Erling Schiøtz’ vei er fine steder å bo. Nordstrandveien er også fint - men litt mer trafikkert. Vi bor i en av veiene nevnt ovenfor selv, og stortrives (og må bare le av at det alltid kommer oppgulp om Nordstrand i denne typen tråder - det er tydeligvis mye misunnelse ute og går 😅 Barna våre har det helt supert på skolen her, det er veldig godt og inkluderende miljø, og mye hyggelig sosialt som skjer blant oss foreldre (vinkveld, foreldrefester etc) Vi ville aldri ha bodd noe annet sted 😊) Anonymkode: 70b07...836 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #12 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi bor på Nordstrand, og har bodd her i 10 år. Jeg synes området på vestsiden av Sæter er aller finest, da har man kveldssol til langt på kveld, samtidig som man er nært Sæter med godt utvalg av butikker, restauranter, cafeer etc, samt godt kollektivtilbud. Det er også kort vei til flere fine badestrender (Katten, Sæterstranda, Nordstrand Bad). Men det er ikke alle veiene på vestsiden av Sæter som er like fine, pga topografien blir noen av boligene liggende i skyggeområder som mister solen tidlig. Det gjelder kanskje spesielt vestsiden av Rosendalsveien og vestsiden av Åsdalsveien. I tillegg til Solveien synes jeg Midtåsen, Åsryggen, Stuttveien, Seterveien og Erling Schiøtz’ vei er fine steder å bo. Nordstrandveien er også fint - men litt mer trafikkert. Vi bor i en av veiene nevnt ovenfor selv, og stortrives (og må bare le av at det alltid kommer oppgulp om Nordstrand i denne typen tråder - det er tydeligvis mye misunnelse ute og går 😅 Barna våre har det helt supert på skolen her, det er veldig godt og inkluderende miljø, og mye hyggelig sosialt som skjer blant oss foreldre (vinkveld, foreldrefester etc) Vi ville aldri ha bodd noe annet sted 😊) Anonymkode: 70b07...836 TS: akkurat dette svaret jeg så etter, takk! Vi er opptatt av det er sentralt, samt at det er lite trafikk med noe bra utsikt- og solforhold. Hvis du skulle valgt et område for et par i 30-årene med første barn på vei, hvor ville du valgt med 12-15MNOK i budsjett? Vi er åpen for rekkehus/tomannsbolig og noe oppussing hvis det må til. Anonymkode: 21926...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #13 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS: akkurat dette svaret jeg så etter, takk! Vi er opptatt av det er sentralt, samt at det er lite trafikk med noe bra utsikt- og solforhold. Hvis du skulle valgt et område for et par i 30-årene med første barn på vei, hvor ville du valgt med 12-15MNOK i budsjett? Vi er åpen for rekkehus/tomannsbolig og noe oppussing hvis det må til. Anonymkode: 21926...6e6 Jeg ville valgt et av områdene nevnt over 😊 Florabakken og Lillebakken er også veldig OK veier, som jeg glemte å nevne i det andre innlegget mitt. Hvis utsikt er viktig for dere, er det ogsåandre veier som er aktuelle, som Breidablikkveien, Vingolfveien og Vikingveien. Men da er det mer usentralt ift butikker kollektivtrafikk etc, så man må nesten bare ta en vurdering på hva man synes er viktigst. Vi har ikke sjøutsikt, men bor 5 min unna Sæter og skolen. For oss betyr den sentrale beliggenheten mer enn utsikt - men det er jo en individuell vurdering 😊 Anonymkode: 70b07...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #14 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS: akkurat dette svaret jeg så etter, takk! Vi er opptatt av det er sentralt, samt at det er lite trafikk med noe bra utsikt- og solforhold. Hvis du skulle valgt et område for et par i 30-årene med første barn på vei, hvor ville du valgt med 12-15MNOK i budsjett? Vi er åpen for rekkehus/tomannsbolig og noe oppussing hvis det må til. Anonymkode: 21926...6e6 Florer av utlendinger på Nordstrand nå. Med mindre man ikke bor på Solveien, er det ingenting å skryte av. De med god økonomi drar til Smestad, Holmenkollen, Bygdøy etc. Tidligere B-gjengmedlem bor også på Nordstrand. Så hvor ressurssterkt det er, vet jeg ikke helt haha! Anonymkode: dd621...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #15 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Florer av utlendinger på Nordstrand nå. Med mindre man ikke bor på Solveien, er det ingenting å skryte av. De med god økonomi drar til Smestad, Holmenkollen, Bygdøy etc. Tidligere B-gjengmedlem bor også på Nordstrand. Så hvor ressurssterkt det er, vet jeg ikke helt haha! Anonymkode: dd621...6ee Du blander Nordstrand med Søndre-Nordstrand Det er noe annet. Anonymkode: 21926...6e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #16 Del Skrevet 16. juni 2024 Det er da mer enn Midtåsen og Solveien som er flotte steder!! 🤪 Jeg bor selv i Rosendalsveien og det med å miste sol tidlig stemmer ikke. Så du kan ikke vite mye om nabolaget ditt. Vi har bodd her i snart 30 år og har fått med meg den veldige utbyggingen i området. Noe er helt sykt med bittesmå tomter og takterrasse hvor man sitter helt blåsbort utsatt. Nå kommer det massevis av prosjekt med blokker tett på Sæter så flere skal inn her. Håper de har beregnet riktig mht barnehage og skoleplasser. Det var allerede fullt da vi hadde småbarn og flere nye måtte gå på andre skoler selv om de sognet til annen skole. Jeg synes hele området langs Ekebergbanen, Ekeberg, Bekkelaget, opp mot Lambertseter, alt som sogner til Nordstrand og Munkerud skole er flotte steder. Har vært hjemme hos folk i hele området da vi har fulgt barna oppigjennom med besøk. Er ikke noe kjent på Lambertseter men det er noe rekkehus og eneboliger der også. Ville ikke bodd nedover i lia mot Mosseveien, selv om det er flott utsikt og kveldssol til kl.23. Anonymkode: 76c28...d6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #17 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du blander Nordstrand med Søndre-Nordstrand Det er noe annet. Anonymkode: 21926...6e6 Nei, blander ikke. Veldig veldig godt forskjellen mellom de to. Søk på nettet selv og se. Tidligere b-gjengmedlem hadde hatt en skyteepisode utenfor hos seg på Nordstand for ikke så mange måneder tilbake. Mange utlendinger på Sæter spesielt. Har sett mange indere, somalere og pakistanere. Nordstand er drømmen til alle utlendinger som er født og oppvokst på Søndre Nordstand. Det er ikke så dyrt, og ingen av de har råd til Solveien. Da blir det Sæter og omegn. Anonymkode: dd621...6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #18 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du blander Nordstrand med Søndre-Nordstrand Det er noe annet. Anonymkode: 21926...6e6 Men hvis du har lyst til å være ressurssterk på Nordstand. Så er Solveien, Birgittes Hammersvei. Men da må man ha mer enn 12-15 mill å rutte med. Anonymkode: dd621...6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #19 Del Skrevet 16. juni 2024 On 6/14/2024 at 7:22 PM, AnonymBruker said: det er veldig godt og inkluderende miljø, og mye hyggelig sosialt som skjer blant oss foreldre (vinkveld, foreldrefester etc) Vi ville aldri ha bodd noe annet sted 😊) Anonymkode: 70b07...836 Da har det blitt bedre. Jeg bodde på Sæter før og maken til ufyselig snobbete og mobbete sted skulle man lete lenge etter. Vi flyttet pga mobbing av meg. Foreldrene mine, begge utdannet i realfag på Blindern med professorstillinger, var ikke «bra nok». Fullstendig latterlig. Nordstrand tilhører jo for øvrig «ytre bydel sør», sammen med Østensjø og Søndre Nordstrand og ikke vestkanten om noen mener det: https://www.oslo.kommune.no/statistikk/geografiske-inndelinger/#gref Anonymkode: 22487...05a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #20 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da har det blitt bedre. Jeg bodde på Sæter før og maken til ufyselig snobbete og mobbete sted skulle man lete lenge etter. Vi flyttet pga mobbing av meg. Foreldrene mine, begge utdannet i realfag på Blindern med professorstillinger, var ikke «bra nok». Fullstendig latterlig. Nordstrand tilhører jo for øvrig «ytre bydel sør», sammen med Østensjø og Søndre Nordstrand og ikke vestkanten om noen mener det: https://www.oslo.kommune.no/statistikk/geografiske-inndelinger/#gref Anonymkode: 22487...05a Har bodd selv på Nordstand i mange år og sannheten er at de av oss som er født og oppvokst her, har valgt å flytte ut pga all den innflyttingen av utlendinger. Misforstå meg rett, har ingenting i mot utlendinger. Men Nordstand er ikke hva det engang var. Florer av utlendinger fra Søndre Nordstand som ønsker å leve drømmen som "ressurssterk som TS skriver". De har helt andre vaner, stiler og oppførsel fra oss. Det er andre steder i byen jeg kan like mangfold av ulike kulturer, eksempelvis Grunerløkka og Grønland. Anonymkode: dd621...6ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå