AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #1 Skrevet 13. juni 2024 Samboer har en relativt ny kompis som jeg først ikke tenkte noe særlig over. Plutselig over natta begynte jeg å kjenne en sterk kroppslig tiltrekning, og hadde i en periode mye drømmer om vedkommende. Tok ikke dette seriøst, og antok det ville gi seg. Men nå flere måneder senere så kjenner jeg at det sitter DØNN fast uansett hva jeg gjør. Gjør alt jeg kan for å ikke fore tankene. Har aldri vært alene med han, og unngår dette for alt det er verdt. Prøver egentlig å være litt kjølig og nøytral i møte med han. Jeg synes den siste tiden at jeg har vært god på å stenge alt av tanker ute, og har vært i en god periode med samboer som jeg virkelig ikke har NOE å utsette på. Trygt, lidenskapelig, spennende - bra forhold! Og ja, jeg har alle de rette følelsene. Dette er første gang på rundt 7 år at dette skjer. I går var kompisen plutselig hjemme hos oss uten at jeg var forberedt og ALT kommer tilbake. Greier ikke se på han, greier ikke holde tråden i samtaler, greier nesten ikke være i samme rom som vedkommende, blir ør og svak! Så nå har hodet mitt vært fylt av han helt siden i går. Nå skal vi visstnok (ikke min ide åpenbart) være en del sammen i sommer på en hyttetur med felles venner, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme ut av dette? Vær så snill og kom med noen gode råd? Og please styr unna "hvis det var rett forhold hadde du ikke kjent på dette" - tro meg, jeg er ærlig med meg selv her. Dette føles som en kjemisk og kroppslig hormonell greie som jeg bare ikke greier å styre? Anonymkode: cb0eb...35e 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #2 Skrevet 13. juni 2024 Ps. Vi er i midten av 30 årene og planlegger barn. Føler dette er ekstremt forstyrrende og skremmer meg litt. -ts Anonymkode: cb0eb...35e 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #3 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vær så snill og kom med noen gode råd? Finn deg en ordentlig mann som fungerer. Han kan ikke være vel bevart som utsetter deg for dette. For en løk. Anonymkode: aa3ca...6b4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #4 Skrevet 13. juni 2024 Har ingen råd egentlig. Bare sinnsykt lik situasjon jeg sitter i selv. Jeg prøver å bruke gode følelsen og snu det over på min mann. Han trives godt med mer oppmerksomhet. Være høflig mot kompisen, men prøve å finne andre å snakke med når vi er flere samlet. Kanskje du skal planlegge noe annet med venninner (plutselig) når hyttetur blir aktuelt. Kan være lurt å unngå akkurat den. Anonymkode: 0763e...751 1 2
Norja Skrevet 13. juni 2024 #5 Skrevet 13. juni 2024 Kanskje denne hytteturen er akkurat det du trenger for å oppdage noen irriterende vaner eller avtennende reaksjonsmønstre? 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #6 Skrevet 13. juni 2024 Norja skrev (2 minutter siden): Kanskje denne hytteturen er akkurat det du trenger for å oppdage noen irriterende vaner eller avtennende reaksjonsmønstre? jeg håper for GUDS SKYLD DET. Noe må jo være galt her... krysser fingrene. Anonymkode: cb0eb...35e 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #7 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Finn deg en ordentlig mann som fungerer. Han kan ikke være vel bevart som utsetter deg for dette. For en løk. Anonymkode: aa3ca...6b4 Unnskyld?? Anonymkode: cb0eb...35e 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #8 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ingen råd egentlig. Bare sinnsykt lik situasjon jeg sitter i selv. Jeg prøver å bruke gode følelsen og snu det over på min mann. Han trives godt med mer oppmerksomhet. Være høflig mot kompisen, men prøve å finne andre å snakke med når vi er flere samlet. Kanskje du skal planlegge noe annet med venninner (plutselig) når hyttetur blir aktuelt. Kan være lurt å unngå akkurat den. Anonymkode: 0763e...751 Bra vi er flere om å ha det sånn.. Aldri vært borti noe lignende. Å sitte sammen med begge de to og rødme og ikke klare å tenke klart. Dessuten ligner de litt så det er bare helt mindfuck hele greia! Men ja, jeg prøver å holde avstand fremover. Anonymkode: cb0eb...35e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #9 Skrevet 13. juni 2024 Det er kroppen din som forteller deg at du må bli gravid NÅ. Toget er i ferd med å gå.. Ren biologisk sak. Anonymkode: 353a5...d33
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #10 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kroppen din som forteller deg at du må bli gravid NÅ. Toget er i ferd med å gå.. Ren biologisk sak. Anonymkode: 353a5...d33 med kompisen til samboeren da eller..? 😶🌫️ TS Er det en slags dyrisk forklaring her? Anonymkode: cb0eb...35e
Sententia Skrevet 13. juni 2024 #11 Skrevet 13. juni 2024 Jeg fikk det plutselig sånn med en kollega! ..men det gikk over! Passet på å pleie forholdet hjemme litt ekstra godt ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #12 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): med kompisen til samboeren da eller..? 😶🌫️ TS Er det en slags dyrisk forklaring her? Anonymkode: cb0eb...35e Hvis hun blir gravid med samboeren, roer kroppen seg ned. Løpetiden et over. Anonymkode: 353a5...d33 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #13 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dessuten ligner de litt så det er bare helt mindfuck hele greia! Det kan være en viktig del. Han minner deg om samboeren. Kanskje han ligner mye på det du tiltrekkes av. Så det forsterker egentlig de følelsene du har for samboer. Men så har det også havnet på kompisen. Anonymkode: 0763e...751 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #14 Skrevet 13. juni 2024 Det er ikke bare spenningen du har savnet, som du får når du tenker på/ er med kompisen? Anonymkode: c1ca4...213
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #15 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Unnskyld?? Anonymkode: cb0eb...35e Du skrev vær så snill og kom med noen gode råd. Din mann er den eneste som sitter på nøkkelen her. Og han er åpenbart for fjern til å oppføre seg. Dermed blir alternativet å bryte med han. Tro meg, du vil være glad du gjør det før du begynner å knulle kompisen hans. Anonymkode: aa3ca...6b4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #16 Skrevet 13. juni 2024 Du har masse hormoner. Vær tålmodig og gi deg tid til at disse begjærene roer seg. Fokuser på samboeren din. Synes du har vært flink hittil! Anonymkode: 3af9e...16d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #17 Skrevet 13. juni 2024 Klapp til deg selv å si at du må skjerpe deg? Du kommer til å ødelegge forholdet ditt om du ikke gjør det, så enkelt er det. Hvordan du skal oppnå det vet jeg ikke, men jeg tror nå du klarer det om du virkelig vil og innser at gresset sjeldent er grønnere på den andre siden. Anonymkode: 942c4...7b4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #18 Skrevet 13. juni 2024 Dette tror jeg er helt normalt, uten at det snakkes for mye om. Spesielt i langvarige forhold, det blir spennende med noe nytt. Så fint at at du klarer å holde deg unna, og som noen sa er det lettere å unngå fristelsen enn å komme seg ut av den. Her kommer klisjéen litt inn i at kjærlighet er mer enn forelskelse. Forelskelse er, faktisk en kjemisk respons på at du er tiltrukket av personen, noe med han appellerer til deg, som du savner hos partneren din. Vet du hva dette er? Dersom du er fornøyd med forholdet ditt, prøv å holde kontakten til han her til et minimum. Dere har brukt flere år på å bygge det dere har i dag, det er somregel ikke verd det om forholdet ellers er bra Anonymkode: e4b2c...6c5 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #19 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Dersom du er fornøyd med forholdet ditt, prøv å holde kontakten til han her til et minimum. Dere har brukt flere år på å bygge det dere har i dag, det er somregel ikke verd det om forholdet ellers er bra Anonymkode: e4b2c...6c5 Hva hjelper det, hvis mannen hennes avtaler ferietur med fyren? Anonymkode: aa3ca...6b4 2
Fremmed fugl Skrevet 14. juni 2024 #20 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samboer har en relativt ny kompis som jeg først ikke tenkte noe særlig over. Plutselig over natta begynte jeg å kjenne en sterk kroppslig tiltrekning, og hadde i en periode mye drømmer om vedkommende. Tok ikke dette seriøst, og antok det ville gi seg. Men nå flere måneder senere så kjenner jeg at det sitter DØNN fast uansett hva jeg gjør. Gjør alt jeg kan for å ikke fore tankene. Har aldri vært alene med han, og unngår dette for alt det er verdt. Prøver egentlig å være litt kjølig og nøytral i møte med han. Jeg synes den siste tiden at jeg har vært god på å stenge alt av tanker ute, og har vært i en god periode med samboer som jeg virkelig ikke har NOE å utsette på. Trygt, lidenskapelig, spennende - bra forhold! Og ja, jeg har alle de rette følelsene. Dette er første gang på rundt 7 år at dette skjer. I går var kompisen plutselig hjemme hos oss uten at jeg var forberedt og ALT kommer tilbake. Greier ikke se på han, greier ikke holde tråden i samtaler, greier nesten ikke være i samme rom som vedkommende, blir ør og svak! Så nå har hodet mitt vært fylt av han helt siden i går. Nå skal vi visstnok (ikke min ide åpenbart) være en del sammen i sommer på en hyttetur med felles venner, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme ut av dette? Vær så snill og kom med noen gode råd? Og please styr unna "hvis det var rett forhold hadde du ikke kjent på dette" - tro meg, jeg er ærlig med meg selv her. Dette føles som en kjemisk og kroppslig hormonell greie som jeg bare ikke greier å styre? Anonymkode: cb0eb...35e Uff, vet ikke om det finnes et norsk ord for en slik sykelig besatthet. På engelsk brukes Limerence. - Absolutt null kontakt - Lag en liste over mannens negative sider, alle har mye som man kan pirke på og være kritisk til. Når tankene på han kommer så begynner du å gå igjennom den listen istedenfor å "drømme" deg bort. Kan ta mange år innen det går over hvis du ikke gjør noe. Tror du bør fortelle dette for mannen din. Da det er han som kontrollerer kontakten med denne andre mannen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå