Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ei som jobber i en butikk i mitt nærområde. Alltid smilende og glad for å se meg, og så forbannet deilig å hvile øynene på! Hun har bedt meg på kaffe for en tid tilbake, sa vi kunne bli bedre kjent. 

Jeg har samboer, og vi har barn sammen. 
Av respekt for mannen min og barna våre takket jeg nei. Men jeg tenker på henne hele tiden, og de gangene jeg ser henne blir jeg helt myk i knærne. 
Hva skal jeg gjøre? Kan jeg virkelig bare kaste bort det jeg har her hjemme, for å utforske med henne?  Håper noen kan snakke meg til fornuft enten den ene eller den andre veien 💔

Anonymkode: e4d8f...99b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Just do it! 👀

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil du date henne eller bare ligge med henne? Det kan være nyttig å skille på.

Er det bare en fysisk tiltrekning, hvorfor ikke snakke med mannen din? Han kan være ok med det for alt vi vet. 

Om det er mer, da beveger vi oss inn i litt mer utfordrende terreng og du har et mer avgjørende valg å ta. Om ikke du og din mann har et veldig sterkt og trygt forhold som rommer mer enn de fleste.

Anonymkode: a4389...083

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du ødelegger ikke barn og mann for dette. Bruk hodet og hold deg unna!

Anonymkode: fc326...207

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare tenk om ts var en mann...kommentarene ville sett annerledes ut. 

Anonymkode: a22de...c90

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det bare en fysisk tiltrekning, hvorfor ikke snakke med mannen din? Han kan være ok med det for alt vi vet. 

Om det er mer, da beveger vi oss inn i litt mer utfordrende terreng og du har et mer avgjørende valg å ta. Om ikke du og din mann har et veldig sterkt og trygt forhold som rommer mer enn de fleste.

Jeg har aldri hatt et forhold til, eller hatt lyst på en annen kvinne før, så jeg vet ikke hva dette dreier seg om. Om det er nysgjerrighet, en slags forelskelse eller hva det er. Disse følelsene jeg har for henne er helt ukjente for meg, og ganske skumle om jeg skal være ærlig. 
Mitt forhold til mannen min er turbulent, og har vært det i mange år. Mye til og fra, og vi kan ha lange perioder der vi omtrent ikke har kontakt med hverandre med unntak av ved middagsbordet nesten. Dette kan selvfølgelig ha noe med saken å gjøre også. 
To av barna våre er voksne, og den yngste er straks voksen h*n også. 
Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre… hva om hun er mitt livs kjærlighet og jeg ikke tar sjansen? Eller hva om hun bare en nysgjerrighet som pirrer tankene og alt annet i livet mitt går i søpla? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er mange tråder om damer med begjær på avveie for tiden. Jeg mistenker aktive troll.
Troll eller ikke. Slike problemstillinger, om de er mer enn et blaff, bør diskuteres åpent med den du deler livet ditt med. Så løser dere det sammen. I et forhold er dine problemer våre problemer. Åpenhet og ærlighet kan du komme langt med. Det finnes bedre løsninger enn å sitte alene med problemene. Er du heldig med mannen din er kanskje ikke problemene en gang reelle. Menn kan være positive også.

Anonymkode: f8b99...dad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at hun er interessert i noe mer enn vennskap? Det må da være rimelig stor sjanse for at du mistolker dette. Voksne kvinne kan søke nye venninner uten at det er noe mer interesse enn det.

Anonymkode: 962dc...12b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan vet du at hun er interessert i noe mer enn vennskap? Det må da være rimelig stor sjanse for at du mistolker dette. Voksne kvinne kan søke nye venninner uten at det er noe mer interesse enn det.

Anonymkode: 962dc...12b

Det vet jeg pga måten hun snakker med meg på, kroppsspråket osv. Jeg ser jo hvordan hun oppfører seg mot meg kontra andre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri hatt et forhold til, eller hatt lyst på en annen kvinne før, så jeg vet ikke hva dette dreier seg om. Om det er nysgjerrighet, en slags forelskelse eller hva det er. Disse følelsene jeg har for henne er helt ukjente for meg, og ganske skumle om jeg skal være ærlig. 
Mitt forhold til mannen min er turbulent, og har vært det i mange år. Mye til og fra, og vi kan ha lange perioder der vi omtrent ikke har kontakt med hverandre med unntak av ved middagsbordet nesten. Dette kan selvfølgelig ha noe med saken å gjøre også. 
To av barna våre er voksne, og den yngste er straks voksen h*n også. 
Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre… hva om hun er mitt livs kjærlighet og jeg ikke tar sjansen? Eller hva om hun bare en nysgjerrighet som pirrer tankene og alt annet i livet mitt går i søpla? 

Hm. For å ta noe av det viktigste først så mener jeg at par som holder sammen kun for barnas skyld nært på bedriver følelsesmessig mishandling. Av alle involverte, også voksne (og aller nærmeste omgangskrets). Men det er ikke tema å utdype her. 

Du er åpen for at nysgjerrigheten og tiltrekningen din kan være vekket pga. turbulens hjemme. Det du først må ta stilling til er om du ønsker å beholde mannen din. Når den yngste har forlatt redet og det bare er dere to igjen alene, vil dere ha det fint, trives med hverandre og glede seg over å komme hjem til hverandre? Vil dere være lykkelige? Vil du jobbe for å redde det og bringe det tilbake til hva jeg antar det en gang var? 

Når det gjelder henne og å ikke vite. Hva med å ta den kaffen? For å komme litt nærmere svar for din egen del på hva som gjør deg nysgjerrig, betatt eller tiltrukket? Å møte henne på en annen arena enn kortere møter i butikken vil antagelig helle enten vann eller bensin på det lille bålet som har våknet.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, og så? Når ble menn og kvinner like? 

Anonymkode: 1c4f1...2d4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hun er da i alle fall anstendig nok til at hun takket nei av respekt for mann og barn. Hvorfor skulle kommentarfeltet se annerledes ut enn det gjør? 
Hun ber om råd fordi hun ikke ønsker å gjøre noe galt! 

Skrevet

Si ja til å ta en kopp kaffe sammen med henne ❤️ Kanskje hun bare synes du er hyggelig og vil bli bedre kjent med deg. Hva vet du om hennes sivilstand? Høres ikke ut som du har det særlig bra i forholdet du er i.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
911 skrev (26 minutter siden):

Si ja til å ta en kopp kaffe sammen med henne ❤️ Kanskje hun bare synes du er hyggelig og vil bli bedre kjent med deg. Hva vet du om hennes sivilstand? Høres ikke ut som du har det særlig bra i forholdet du er i.

Ja, jeg tror jeg kommer til å takke ja 😃 

Jeg vet hun singel. Vi bor på et lite sted, der alle vet ALT om alle 😅

Nei, forholdet mellom meg og mannen min har vært turbulent i mange år, og de siste 3 årene har vi ikke engang sovet på samme rom. 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Enten driver du med mannen din, eller henne. Ikke begge samtidig.

Anonymkode: f5ddc...548

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Enten driver du med mannen din, eller henne. Ikke begge samtidig.

Anonymkode: f5ddc...548

Tenkte ikke å drive med noen egentlig i første omgang. Tenkte en kaffe med henne. Finne ut av hva jeg driver med her…

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenkte ikke å drive med noen egentlig i første omgang. Tenkte en kaffe med henne. Finne ut av hva jeg driver med her…

Det tror jeg er et lurt steg, men uavhengig av det tror jeg også du har noen avgjørelser å ta på hjemmebane hva forholdet til mannen angår. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du lurer på om du er lesbisk ? Tenker du og mannen din skal gjøre noe for å styrke ekteskapet og ikke fall i satans klør og driv med utroskap . 

Anonymkode: f0723...c4d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Å begynne å date andre mens du fortsatt er i et forhold er åpenbart ikke ok. Gi i hvert fall beskjed til mannen din. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Miranda Bailey skrev (4 minutter siden):

Å begynne å date andre mens du fortsatt er i et forhold er åpenbart ikke ok. Gi i hvert fall beskjed til mannen din. 

Kan det kalles en date når TS med egne ord "har aldri hatt et forhold til, eller hatt lyst på en annen kvinne før, så jeg vet ikke hva dette dreier seg om."? Skal hun skape enda mer potensiell uro på hjemmebane før hun selv har blitt sikrere på hva, hvordan og hvorfor? 
Når man ikke har delt soverom på tre år så er det vel også spørsmål i hvilken grad hva som kan kalles et forhold og hva som er en bekvemmelighetsordning. 

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...