Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får mye negative tilbakemeldinger på at jeg har mye hjemmekontor. Dette er med fra familie. Jobben er fornøyd. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
gro tove skrev (På 13.6.2024 den 22.16):

Jeg får mye negative tilbakemeldinger på at jeg har mye hjemmekontor. Dette er med fra familie. Jobben er fornøyd. Hva tenker dere?

Dette vet du svaret på selv. Hjemmekontor er latskap. Late folk tyr til hjemmekontor for å sluntre unna, så familien din har helt rett her.

Anonymkode: 98df7...ce4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette vet du svaret på selv. Hjemmekontor er latskap. Late folk tyr til hjemmekontor for å sluntre unna, så familien din har helt rett her.

Ja, dette stemmer selvfølgelig alltid 🤦‍♀️ jeg tar hjemmekontor når jeg skal være effektiv og har behov for å få unna en lang liste med arbeidsoppgaver uten å bli forstyrret

Anonymkode: 78af9...d45

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Familien din har jo ingenting med dette å gjøre, de er nok misunnelige. Hos oss fikk vi beholde valgfritt hjemmekontor etter pandemien fordi arbeidsgiver så hvor godt det fungerte. Kommentarer om latskap kommer fra folk som selv ikke hadde hatt selvdisiplin nok til  jobbe hjemmefra. 

Anonymkode: 42cca...925

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De er nok bare misunnelige ja. Fungerer det for deg og arbeidsplassen så har det jo egentlig ingen betydning hva andre rundt deg mener.

Anonymkode: becb3...a0f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelse, det samme med kommentarer om latskap osv. 

Anonymkode: 7bb0d...8b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber mye mer effektivt på hjemmekontor! Det ser jobben min også, så de er glade for det :) 

Anonymkode: 92b19...51d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På seg selv kjenner man andre😂

Anonymkode: 6f901...f57

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis deres kommentarer plager deg, så er det kanskje fordi du innser at det er sannhet i det de sier.

Anonymkode: cc60a...bd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På jobben min gikk faktisk produktiviteten opp da alle måtte ha hjemmekontor under Corona. Mindre tid ved kaffemaskinen og endeløse møter. Så nå får alle styre dette selv og det fungerer utmerket. Det spiller ikke så stor rolle hvor folk sitter, en merker om de gjør det de skal og leverer. Folk kan faktisk skjule latskap lettere på kontoret.

Så lenge du vet hva som er sant så ikke la kommentarene gå inn på deg. Enkelte folk har en mening om alt mulig de ikke har greie på.

Anonymkode: f7c17...1e5

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Disney Adult
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt hjemmekontor. Hvorfor? Fordi jeg ville ha vært mye mer effektiv, tilfreds og uthvilt av det. Nei, jeg er ikke lat. Jeg jobber i kommunen, der mange rett og slett later seg. Folk sitter og drikker kaffe fra 8 til 9 ("morgenkaffe"), fra 11 til 12 ("lunsj") og fra 14 til 15 ("2-kaffen"). Jeg sitter ikke sammen med dem, men på kontoret og jobber, og da blir jeg uglesett. Flere av kollegaene mine er 20 år eldre enn meg, tre stykker er i pensjonsalder, men nekter å gå av. De er frekke og saboterer. Dessverre er det ikke tillatt med hjemmekontor hos oss, derfor sitter jeg med døra igjen hele dagene på jobb, mistrives og blir veldig sliten av den nedtrykte stemningen på kontoret.

Anonymkode: f5cb3...e2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke sant. Bare fordi du ikke kan jobbe effektivt hjemmefra, så må det selvsagt bety at alle andre også bare sluntrer unna når de har hjemmekontor. Tro det eller ei så er folk forskjellige, og vi fungerer best med forskjellige metoder. Det finnes ikke 1 fasit på hva som er best.

Anonymkode: 63443...a01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra familie du bor med?

Har en mann som jobber hjemmefra innimellom, og det er utrolig irriterende at han okkuperer hele spisebordet. Vi andre i huset er ikke på jobb, og ønsker å ha fritid. Gjør du det samme?

Anonymkode: 644de...c46

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...