Latee Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Jeg vet baking powder betyr bakepulver, men hva er egentlig baking soda?
Latee Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2006 Aha.. ja det er det sikkert... takk!
Gjest vimse Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 Jeg googlet litt, og svarene er litt usikre, bl.a. denne og denne.
la_luz Skrevet 15. februar 2006 #7 Skrevet 15. februar 2006 Det er natron. Når jeg bodde i UK bakte jeg boller med dette eteros jeg trodde det var bakepulver.... Ikke godt
Latee Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2006 Det er natron. Når jeg bodde i UK bakte jeg boller med dette eteros jeg trodde det var bakepulver.... Ikke godt ← Uffamei... Takk til alle sammen for svar!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Hei, jeg var på fest i går og der var det ei fra USA som snakket varmt om et produkt - det var så anvendelig til alt mulig, blant annet å pusse tenner med - de ble kjempehvite. Men det smakte dritt, visstnok. Jeg tror dette var baking soda. Vel, produktet kunne gjøre hardt vann til mykt vann, feks når man var i utlandet og skulle vaske håret, det kunne brukes til vaskepulver osv. Typisk et sånt produkt bestemødre bruker til alt mulig.
gard Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Hei Her er en mat-ordbok som kan være nyttig: http://www.saunalahti.fi/~marian1/gourmet/gl_rusca.htm . Der kan du finne ut hva ting heter på norsk og engelsk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå