Gå til innhold

Dritet meg ut med passet mitt, kan jeg bestille nytt? Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ut å reise i sommer, men jeg har dritet meg loddrett ut når det gjelder passet mitt. Jeg har verken mistet det eller fått det stjålet, av alle ting har passet mitt havnet bak kjøkkeninredingen.

Jeg hadde brukt det som legitimasjon for en stund siden, og la det oppe på mikroen når jeg kom hjem, så glemte jeg det der da. Så en dag skulle jeg lete etter noe annet oppå mikroen da det er stedet mange ting blir lagt. Da så jeg passet mitt datt bak sprekken i hylla som mikroen står på. Det er et hyllerom i innredningen, og når den har falt ned der så ligger den helt bak kjøkkeninredingen. Det er et langskap som sitter fast i resten av kjøkkenbenken og stekeovnen er også integrert i denne. Så jeg får med andre ord ikke ut passet mitt uten å rive store deler av kjøkkenet. Det er uaktuelt for mannen min, noe jeg såklart forstår. Så hva gjør jeg nå? Skal jeg være ærlig med politiet om hva som har skjedd, får jeg nytt pass da, eller MÅ det være mistet eller stjålet? Hjelp! 

Anonymkode: 9c365...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud det er jo ikke noe problem. Folk vasker jo passet sitt i vaskemaskin med uhell og må ha nytt lissom. Du melder det som mistet. 

Anonymkode: 2f783...e13

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å være ærlig med politiet!

Men siden det er såpass plass at passet kunne falle mellom der, så er det nok mulig å fiske det opp på et eller annet vis.

Anonymkode: b995c...e05

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare å være ærlig med politiet!

Men siden det er såpass plass at passet kunne falle mellom der, så er det nok mulig å fiske det opp på et eller annet vis.

Anonymkode: b995c...e05

Jeg tror ikke det går, plassen den falt gjennom hadde akkurat nok plass til passet på den ene tynne siden hvis du sljønner hva jeg mener, snakk om uflaks måten den falt ned på 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud det er jo ikke noe problem. Folk vasker jo passet sitt i vaskemaskin med uhell og må ha nytt lissom. Du melder det som mistet. 

Anonymkode: 2f783...e13

Ja, men da kan man ihvertfall levere det ødelagte passet. Det kan jo ikke jeg. Føler meg så dum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oftest går de jo å ta av sokkellisten ganske greit om kjøkkenet ikke er veldig gammelt, eller det å ta ut stekeovn er som regel bare 2-4 skruer og ta rett ut. Skal vel ikke være nødvendig å rive halve kjøkkenet. Det er lov til å være uheldig, til og med politiet forstår det. Kan hende det er kjappere å finne passet du har en å få time til og bestille nytt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krist1an skrev (16 timer siden):

Oftest går de jo å ta av sokkellisten ganske greit om kjøkkenet ikke er veldig gammelt, eller det å ta ut stekeovn er som regel bare 2-4 skruer og ta rett ut. Skal vel ikke være nødvendig å rive halve kjøkkenet. Det er lov til å være uheldig, til og med politiet forstår det. Kan hende det er kjappere å finne passet du har en å få time til og bestille nytt.

Tenker jeg også. På de fleste kjøkken sittet sokkellisten ganske lett festet. Hadde prøvd meg der om det er mulig å fiske det ut den veien. Ellers hadde jeg kanskje prøvd å lage et diskret hull i bak-platen. 

Anonymkode: 684ad...f59

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - dritet? Virkelig?

Anonymkode: d14b7...db1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell bare å si at det er mistet? Folk mister passene sine hele tiden. 

Anonymkode: 4b12a...cd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg vil gjerne ut å reise i sommer, men jeg har dritet meg loddrett ut når det gjelder passet mitt. Jeg har verken mistet det eller fått det stjålet, av alle ting har passet mitt havnet bak kjøkkeninredingen.

Jeg hadde brukt det som legitimasjon for en stund siden, og la det oppe på mikroen når jeg kom hjem, så glemte jeg det der da. Så en dag skulle jeg lete etter noe annet oppå mikroen da det er stedet mange ting blir lagt. Da så jeg passet mitt datt bak sprekken i hylla som mikroen står på. Det er et hyllerom i innredningen, og når den har falt ned der så ligger den helt bak kjøkkeninredingen. Det er et langskap som sitter fast i resten av kjøkkenbenken og stekeovnen er også integrert i denne. Så jeg får med andre ord ikke ut passet mitt uten å rive store deler av kjøkkenet. Det er uaktuelt for mannen min, noe jeg såklart forstår. Så hva gjør jeg nå? Skal jeg være ærlig med politiet om hva som har skjedd, får jeg nytt pass da, eller MÅ det være mistet eller stjålet? Hjelp! 

Hvordan er dette passet ikke mistet? Du har mistet det bak kjøkkeninnredningen. Da sier du til politiet at det er mistet, du trenger ikke å nevne at du vet hvor det befinner seg. Mistet er mistet

Anonymkode: 32b03...76c

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mistet,.meld det mistet! 

Anonymkode: a39ad...44c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok klare å fiske det opp. Bruk en kniv eller noe annet langt og tynt. 

Anonymkode: ccd9d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...