Gå til innhold

Likestilling menn og damer barnefordeling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en upopulær mening, men åpen for debatt!

Hvorfor skal menn likestilles i barnefordelingssaker?

Menn bidrar i 2 sekunder for å lage barnet, moren må gå gjennom alle plagene og endringene gjennom svangerskapet for så å fullføre jobben med en fødsel som kan være ekstremt krevende..

Hvorfor skal menn likestilles? 

Anonymkode: 7ba9a...d67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ei som var i barselgruppen min var så glad for likestillingen for da ble ikke hun diskriminert i arbeidslivet, jeg kjenner jeg bryr meg katta om hennes jobbmuligheter når jeg og min mann ville velge at jeg skulle ha all permisjon, gjerne fars kvote og(han var tilgjengelig 5 min unna med bil)

Foreldrepenger burde mor få, det er skyhøye tall på kvinner som tar ulønnet permisjon fordi hun og far tenker på barnets beste.

Anonymkode: fb8f3...794

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Menn bidrar i 2 sekunder for å lage barnet, moren må gå gjennom alle plagene og endringene gjennom svangerskapet for så å fullføre jobben med en fødsel som kan være ekstremt krevende..

De likestilles fordi barnet har rett til å kjenne både far og mor.

Anonymkode: 3903e...923

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det har kommet et barn inn i bildet. Handler det ikke lenger om mor eller far. Det er barnets beste det skal handle om. Og hvis barnet har foreldre som er oppegående. Har barnet rett på både en mor og far. 

Anonymkode: 0eff6...547

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er mine foreldre dessverre gift ennå, så dette blir hypotetisk. Ville jeg valgt min mor som sto opp å brølte meg i trynet at hun ville skyte meg, at det beste jeg kunne gjøre var å ta livet av meg selv fordi jeg hadde ødelagt livet hennes eller min litt veike og milde far? Å gjennomgå en graviditet og det å ta vare på et barn er to forskjellige ting. Du er ikke en anstendig og god forelder bare fordi at du har klart å bli gravid. 

Anonymkode: 63090...8cf

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Likestilling er skapt for å hjelpe kvinner ikke menn.

Anonymkode: 11832...c0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når det har kommet et barn inn i bildet. Handler det ikke lenger om mor eller far. Det er barnets beste det skal handle om. Og hvis barnet har foreldre som er oppegående. Har barnet rett på både en mor og far. 

Men er det egentlig barnets beste at mor skal i 100% arbeid etter 6 mnd? 

Barnet kjenner jo uansett far, selvom permisjon ikke deles likt. Han er jo hjemme hver dag og i helger. 

Om mor og far bor fra hverandre får mor all permisjon. På hvilken måte er det likestilling? 

Vi vurderer faktisk å flytte fra hverandre en periode, selvim vi er gift for at jeg kan få met betalt permisjon og slippe å gå ulønnet.  Både jeg og far synes barnet er for lite til at jeg skal i jobb. Ikke spiser barnet, ikke tar hun flaske selvom vi har prøvd i måneder, og jeg ammer minst hver 2-3 time. 

Beregninger viser at amming første året tilsvarer 1850 timer. Nesten ett årsverk med full jobb. Hvorfor skal jeg ta hele denne jobben og itillegg jobbe 100% ved siden av. 

Og hvordan er det best for barnet? 

Anonymkode: 90c05...8a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ei som var i barselgruppen min var så glad for likestillingen for da ble ikke hun diskriminert i arbeidslivet, jeg kjenner jeg bryr meg katta om hennes jobbmuligheter når jeg og min mann ville velge at jeg skulle ha all permisjon, gjerne fars kvote og(han var tilgjengelig 5 min unna med bil)

Foreldrepenger burde mor få, det er skyhøye tall på kvinner som tar ulønnet permisjon fordi hun og far tenker på barnets beste.

Barnets beste my ass. Du tenker kun på deg selv!!!

Anonymkode: 5afb5...d27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Barnet kjenner jo uansett far, selvom permisjon ikke deles likt. Han er jo hjemme hver dag og i helger. 

Om mor og far bor fra hverandre får mor all permisjon. På hvilken måte er det likestilling? 

Vi vurderer faktisk å flytte fra hverandre en periode, selvim vi er gift for at jeg kan få met betalt permisjon og slippe å gå ulønnet.  Både jeg og far synes barnet er for lite til at jeg skal i jobb. Ikke spiser barnet, ikke tar hun flaske selvom vi har prøvd i måneder, og jeg ammer minst hver 2-3 time. 

Beregninger viser at amming første året tilsvarer 1850 timer. Nesten ett årsverk med full jobb. Hvorfor skal jeg ta hele denne jobben og itillegg jobbe 100% ved siden av. 

"Men er det egentlig barnets beste at far skal i 100 % arbeid etter 6 måneder? Barnet kjenner jo uansett mor selv om permisjonen ikke deles likt. Hun er jo hjemme hver dag og i helger. "

Nei, barnet er ikke for lite til at du skal ut i jobb. Og det amme argumentet er så utdatert, at det bare er å zippe igjen brødsaksa.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du tuller med meg nå?! Kvinner gjør den største jobben med babyproduksjonen og har dermed mest ‘rett på barnet?! 😳

Barnet trenger begge foreldrene sine. Så sant de begge er gode omsorgspersoner. Er utrolig glad for fokuset på dette i dag og at vi ser mindre og mindre til helgepappaene. 

Anonymkode: 20aa4...224

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At kvinnen har gått gravid, født og ammet har ikke noe å si. 

Barnet har rett til å være sammen med sin far også. 

Og mor kommer jo hjem etter jobb er hjemme i helger å slikt, så ungen får fortsatt kontakt med moren sin. 

Angående flaske. Har du prøvd å holdt deg vekke å latt mannen din prøve å gi over en periode? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Likestilling er skapt for å hjelpe kvinner ikke menn.

Anonymkode: 11832...c0d

Likevel er det i stor grad feministene som har kjempet frem rettigheter som pappapermisjon. 

Anonymkode: 9eee3...42c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi det ikke handler om deg. Det er ikke uvanlige at ekstremt selvopptatte mennesker, som deg, tror at selv når det er snakk om et barn, så gjør de seg selv til hovedperson. Det handler ganske enkelt ikke om deg, men om barnene. Det er de som er i sentrum. De har behov for både mor og far (så fremst mor og far er skikket til det). 

Ser du det området ditt som er litt foran nesetippen din? Ikke deg nei? Der ligger problemet ditt.

Anonymkode: 0b607...da5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mener du at fordi mor har lidd gjennom svangerskapet, skal hun fortsette å ta hele byrden?

Den viktigste begrunnelsen for likebehandling av far og mor er barnets rett til begge foreldrenes tid, omsorg, familie og kultur.

Anonymkode: e319c...5b1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 1.24):

Barnets beste my ass. Du tenker kun på deg selv!!!

Begrunn hvorfor du mener det når dette var min og fars ønske.

hvorfor føler du at du har stemmerett om hva vi skal gjøre i mitt hus og min familie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...