Gå til innhold

Kommentarer fra venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ei ganske ny venninne. Av og til inviterer hun meg hjem til henne på middag. Det er koselig. Jeg har invitert henne til meg også, men jeg har 3 barn og hun liker ikke bråk. 

Når jeg kommer henne så har hun laget mat, men noen ganger lager jeg maten når jeg kommer til henne. 

Ett par ganger etter vi har spist så har vi ryddet av bordet. Jeg har bært ut noen ting og satt se på kjøkkenbenken. Jeg vet ikke hvor hun vil sette det etterpå. Så har jeg gått på toalettet eller på stua. Da har hun kommentert: så du prøver å snike deg unna å hjelpe til ja 

Kanskje en spøk, men litt rar kommentar. Eller? 

Anonymkode: 7c2c0...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville antatt det var en spøk ja 😊

Anonymkode: 76788...224

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på glimtet i øyet når hun sier det, jeg kunne lett kommet med en sånn kommentar, men med latter og glimt i øyet som (for det meste) gjør det tydelig at jeg bare tuller. Om hun sier det fordi hun mener det er jeg enig i at det er litt i overkant mistroisk og bittert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Granskudd skrev (3 minutter siden):

Det kommer helt ann på glimtet i øyet når hun sier det, jeg kunne lett kommet med en sånn kommentar, men med latter og glimt i øyet som (for det meste) gjør det tydelig at jeg bare tuller. Om hun sier det fordi hun mener det er jeg enig i at det er litt i overkant mistroisk og bittert. 

Men mange viser det ikke nødvendigvis med masse mimikk at det er spøk, men det er det likevel. Jeg er feks sørlending, og min svigerinne fra Østlandet sliter fremdeles noen ganger, selv etter mange år, med å skjønne når folk spøker eller ikke her… De ser helt alvorlige ut, men kun en ørliten endring i tonefallet… 😊

Anonymkode: 76788...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

VELG å ta det som en spøk. Stikker det litt i deg, så har hun kanskje rett

Anonymkode: 338a2...d8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hjelp henne med å sette inn i oppvaskmaskinen da vel????????????????????????????????????

Anonymkode: 2823c...e0d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åpenbart spøk, men all humor har en viss prosent sannhet i seg

Anonymkode: 6a737...cac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det rart å forvente at gjester både skal lage maten OG hjelpe til med å rydde etterpå? :klo: Sånn er det ikke hjemme hos meg hvert fall. Jeg inviterer folk for å varte de opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanskelig vurderer om det er spøk eller ikke basert på en kort setning uten å vite noe om tonen det er sagt i, og hvordan forholdet og humoren deres er ellers.

De fleste venninnene mine så ville vi ledd høyt av en slik kommentar om den ene gikk på toalettet. Men ingen av oss ville gått ut på stua mens verten står alene på kjøkkenet og tar oppvasken... Om vi ikke vet hvor ting skal, så holder vi idet minste hverandre med selskap!

Anonymkode: ba17f...c3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er vanskelig vurderer om det er spøk eller ikke basert på en kort setning uten å vite noe om tonen det er sagt i, og hvordan forholdet og humoren deres er ellers.

De fleste venninnene mine så ville vi ledd høyt av en slik kommentar om den ene gikk på toalettet. Men ingen av oss ville gått ut på stua mens verten står alene på kjøkkenet og tar oppvasken... Om vi ikke vet hvor ting skal, så holder vi idet minste hverandre med selskap!

Var ikke akkurat mye oppvask. 2 fat, 2 skjeer og ei skål med suppe 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Var ikke akkurat mye oppvask. 2 fat, 2 skjeer og ei skål med suppe 😀

Når det er snakk om så lite så synes jeg det er rart å idet hele tatt stille spørsmål med om det er en spøk.

Og samtidig skjønner jeg ikke at du ikke vet hvor hun vil ha ting videre? Oppvaskmaskin? 🤷 Det er vel der de fleste vil ha to skitne suppefat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det er snakk om så lite så synes jeg det er rart å idet hele tatt stille spørsmål med om det er en spøk.

Og samtidig skjønner jeg ikke at du ikke vet hvor hun vil ha ting videre? Oppvaskmaskin? 🤷 Det er vel der de fleste vil ha to skitne suppefat?

Ikke bestandig. Hun bor alene og jeg vet at hun vasker for hånd noen ganger når det er lite 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...