AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #1 Skrevet 13. juni 2024 Jeg falt på en tur i dag. Når jeg reiste meg opp mistet jeg delvis hørselen, svimmel og deler av synsfeltet var hvit prikkete. En liten stund holdt det på å svartne for meg, men pustet dypt og hentet meg inn igjen. Tap av hørsel og de hvite prikkene varte vel i 10-15 minutt. Etterpå var jeg sliten, men kom meg hjem igjen. Tror jeg slo pusten litt ut av meg når jeg falt. Aldri opplevd dette før, men regner med jeg ikke trenger noen sjekk? Anonymkode: adfc0...f5c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #2 Skrevet 13. juni 2024 Vet du at fallet kom først og så at de andre problemene kom som følge av fallet? Eller kan symptomene du beskriver ha ført til fallet? Anonymkode: 5bee3...93c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #3 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du at fallet kom først og så at de andre problemene kom som følge av fallet? Eller kan symptomene du beskriver ha ført til fallet? Anonymkode: 5bee3...93c Jeg falt først. Helt sikker på det. Anonymkode: adfc0...f5c
luxifine Skrevet 13. juni 2024 #4 Skrevet 13. juni 2024 Slo du deg i fallet? I hodet, feks? Eller fikk du "bare" pusten slått ut av deg?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #6 Skrevet 13. juni 2024 Nei, slo ikke hodet. Fikk vel kun litt sjokk siden jeg landet på brystet. Anonymkode: adfc0...f5c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #7 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, slo ikke hodet. Fikk vel kun litt sjokk siden jeg landet på brystet. Anonymkode: adfc0...f5c Ja, jeg synes det høres ut som du fikk litt adrenalin når du falt og at det førte til de symptomene du beskriver. Det er i alle fall en mulighet. Anonymkode: aec88...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #8 Skrevet 14. juni 2024 Dette er jo ikke å slå pusten ut av seg, da klarer man følgelig nok ikke å trekke pusten. Man vil ha ganske mange sekunder/minutter med svært merkbart pustevansker. Som oftest kommer det av fall/slag som treffer midtrygg/øvredel av rygg. Som slår nerven/rytmen ut av spill slik at det gjerne tar noen minutter før man treffer rett rytme igjen. Dette ville du garantert merket, da det er nokså ekkelt å gispe etter luft i flere minutter. Med mindre du slo hode, eller lignende så har du sannsynligvis bare vært på tur til å svime av, av adrenalin eller "reddsel/ekkelt" av fallet. Har du slått hode/nakke ville jeg fått sjekket at du ikke har fått deg en hjernerystelse eller lignende. Anonymkode: 13760...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå