Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Bare lurer på om noen her har opplevd noe liknende og har erfaringer å dele. Hadde siste menstruasjon 14. april, og etter utallige negative tester slo jeg meg til ro med at det var tull med syklusen pga ppilleslutt i januar. Testet negativt senest siste uken i mai, og har derfor vært litt utålmodig. Har kjent på mensensmerter innimellom, men det har gitt seg kjapt. 

For to dager siden fikk jeg et innfall om at jeg skulle ta en ny test da jeg har hatt "mensensmerter" i tre dager. Dette var sent på kvelden og etter inntak av mye vann. Tenkte ikke mye over det, men plutselig var det to veldig sterke streker 😅 Clearblue viste 3+ i går. Har ordnet meg med tidlig ultralyd om en mnd, for å se om jeg er ca 7-8 uker på vei da, men jeg vet jo egentlig ikke når befruktning kan ha skjedd. Har egentlig ikke noen særlig symptomer hellef, annet enn noe som kan ligne menssmerter og litt ømme nipler.

Regner jo med at eggløsning har vært forsinket her, i og med at jeg testet negativt også for 2-3 uker siden. Testet da med RFSU strimler. 
Hva tenker dere? 🤔

Anonymkode: e7410...be9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tar først utgangspunkt i første dag av siste mens. Mer nøyaktig får du ikke gjort det før du tar ultralyd senere for å sjekke hvor stort fosteret er. 
clearblue regner fra eggløsning, så du kan fort være 5-6 uker på vei

Anonymkode: a776b...6b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tar først utgangspunkt i første dag av siste mens. Mer nøyaktig får du ikke gjort det før du tar ultralyd senere for å sjekke hvor stort fosteret er. 
clearblue regner fra eggløsning, så du kan fort være 5-6 uker på vei

Anonymkode: a776b...6b9

Det vet jeg, men i dette tilfelle hvor jeg testet negativt så lenge så regner jeg jo egentlig med at jeg ikke er 8 uker på vei nå, da betyr det at jeg testet negativt også i uke 6 og det er vel heller veldig sjeldent at skjer? Var derfor jeg lurte på om andre hadde opplevd liknende 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av om du har testet negativt tidligere - så bør du ta utgangspunkt i første dag i siste mens - frem til du eventuelt får annet svar på UL. 

Det er helt umulig å anta hvor langt du er på vei uten den UL undersøkelsen. 

At clearblue viser 3+ betyr bare at det er minimum 3 uker siden unnfangelsen - altså minimum 5 uker på vei.. Men den kan man også få 3+ tidligere for det avhengiger av nivået på hcg. 

Anonymkode: c026c...b08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Uavhengig av om du har testet negativt tidligere - så bør du ta utgangspunkt i første dag i siste mens - frem til du eventuelt får annet svar på UL. 

Det er helt umulig å anta hvor langt du er på vei uten den UL undersøkelsen. 

At clearblue viser 3+ betyr bare at det er minimum 3 uker siden unnfangelsen - altså minimum 5 uker på vei.. Men den kan man også få 3+ tidligere for det avhengiger av nivået på hcg. 

Som sagt, dette er jeg fullstendig klar over, og det var derfor jeg lurte på om noen hadde opplevd det samme, og var ut etter andres erfaringer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som sagt, dette er jeg fullstendig klar over, og det var derfor jeg lurte på om noen hadde opplevd det samme, og var ut etter andres erfaringer

Andres erfaring vil ikke ha noe å si - da dette vil bli 100% helt individuelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Andres erfaring vil ikke ha noe å si - da dette vil bli 100% helt individuelt. 

Du kan jo ikke kuppe tråden ved å bestemme hva som vil være interessant for TS og ikke. At hun må på UL for å få fastsatt termin er hun nok fullt klar over allerede. 

For å svare på det du spør om, TS så tipper jeg at du hadde EL en gang i slutten av mai, og at du testet akkurat for tidlig forrige gang og at du da er rundt 5 uker på vei, kanskje lengre også. Jeg har hørt litt forskjellig om RFSU-testene, så du kan jo ha fått en falsk negativ første gang du testet. 

Uansett så er min erfaring fra to svangerskap som resulterte i levende barn at de veldig sterke testene gjerne lot vente på seg noen uker. 3+ på Clearblue har jeg fått i ca. uke 5. :) 

Anonymkode: ea65a...54b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du kan jo ikke kuppe tråden ved å bestemme hva som vil være interessant for TS og ikke. At hun må på UL for å få fastsatt termin er hun nok fullt klar over allerede. 

For å svare på det du spør om, TS så tipper jeg at du hadde EL en gang i slutten av mai, og at du testet akkurat for tidlig forrige gang og at du da er rundt 5 uker på vei, kanskje lengre også. Jeg har hørt litt forskjellig om RFSU-testene, så du kan jo ha fått en falsk negativ første gang du testet. 

Uansett så er min erfaring fra to svangerskap som resulterte i levende barn at de veldig sterke testene gjerne lot vente på seg noen uker. 3+ på Clearblue har jeg fått i ca. uke 5. :) 

Anonymkode: ea65a...54b

Haha tusen takk, i venteperioden nå så synes jeg det er koselig å høre litt fra andre, selv om jeg er helt klar over at ingen kan gi meg en fasit. 

Ikke sant ja, ble veldig overrasket over en så sterk strek sent på kvelden, når jeg ikke hadde noen mistanker og forventet at den var negativ 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet i en uke i strekk fordi kroppen varslet tydelig at den var gravid, men testene var negative. Hos meg gikk det fra ingen strek til to rosa streker på 1 dag, så mulig du testet rett før du hadde fått positiv test.

Lykke til på ultralyd!

Anonymkode: ab176...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...