Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor svært nært ett av de første terror målene i landet. Skulle det bli sendt bomber og annet så kan fort hele huset mitt bli gruset.

Hva skjer om krigen feks er over etter en tid og jeg står uten bolig? Vil forsikringen jeg har på huset gjøre så jeg får bygget nytt eller utbetaling av husets verdi, så jeg får kjøpt meg noe eget igjen? Eller blir dette bare avvist da forsikringsselskapet ikke forsikrer for slike ting?

Hva med lånet på huset? Skal jeg risikere å betale gjeld på et hus som er lagt i ruiner i flere år fremover?

Anonymkode: 4eab9...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier å stå ganske greit forklart i forsikringspapirene at forsikringen ikke gjelder ved krig. Les avtalen din.

Gjest Bromance
Skrevet

Er nok større sannsynlighet for et lynnedslag og at huset brenner ned... chill

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Staten redder deg. Litt medieoppslag så ordner dette seg. Politikere liker å lage unntaksordninger for gråtehistorier i mediene.

Anonymkode: 47312...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Det pågår fortiden en psykologisk og økonomisk  krigføring mellom  Øst / Vest,og  det rasler med sablene. 

Eit angrep på eit natoland betyr angrep på alle, og 3 verdenskrig er eit faktum. 

Anonymkode: 57c6a...c26

Skrevet

Les hva som står i avtalen din.

Men her skjønner vi at boligen din har risiko. Om du hadde eid flere boliger rundt om i verden, så hadde du spredt risikoen bedre. Nå er det ikke mange som har råd til det da.

Aksjefondet derimot er ofte bedre spredt på tvers av bransjer, regioner og valuta. Det er en ganske effektiv måte å spre risiko på.

Debatten om å leie vs. å eie blir plutselig spennende når det ikke kun handler om avkastning men også om å redusere risiko av pengene.

Schmuhu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...