Gå til innhold

Har vi kommet ditt at vi har sluttet åpne døren når barn ringer på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

God nok tid til å henge på kg hele dagen hvertfall 😓

Anonymkode: 1fda3...53d

Enda en fin ting man kan bruke mobilen til 😊

Anonymkode: 2957f...3f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Forvirret23 skrev (2 minutter siden):

Nei du setter ikke barnet først for du lærer barnet at det er vanskelig å si nei så det unngår vi. Du beskytter barnet på det som er litt ubehagelig. Hvordan skal det gå om barnet ikke kan håndtere å si nei, da bare gjemmer vi oss isteden? 

Og kommer det fler når jeg har besøk av en venninne så tar jeg de i mot. Akkurat som jeg aldri har latt 1-2 barn være inne å leke og 3 kommer på døra men de er ikke velkommene. 
Og må si litt mange som går nakne rundt i hjemmet sitt mens de har sex og ungen hjemme🙄

Skulle vi tatt imot alle som tinger på hadde jeg hatt 14 unger i huset i går og alle vil gjerne ha middag eller brødskiver også. 

Sorry, men det har jeg ikke tid, energi, lyst eller økonomi til. 

Anonymkode: 991a7...96a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Enig! Ringeklokken er kun til pynt og dørmatte med «velkommen» er bare tull. Man er ikke velkommen hos de fleste i dag dessverre. Hilsen 1990 modell som ringte på dørene til venner for å leke. 

Anonymkode: 8f5b1...0a0

Det som er dessverre for deg er heldigvis for andre. Hva med å bare respektere at folk er forskjellige?

Anonymkode: 1ee55...9bf

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så når du søler, og kler av deg. Da hiver du på deg igjen i full fart for å rekke å svare døra? 

Når du står i dusjen rekker du å skylle av deg såpe, forte deg å tørke deg og kaste deg ur i gangen før de som ringte på har gått igjen? 

Da er du rask. Det der hadde jeg ikke giddet.

Jeg står aldri i dusjen midt på dagen, dusjer morgen/kveld.

Og ja, om jeg en gang i kvartalet søler så mye at jeg må skifte skal det godt gjøres at det ringer på i løpet av akkurat det minuttet det tar å skifte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skulle vi tatt imot alle som tinger på hadde jeg hatt 14 unger i huset i går og alle vil gjerne ha middag eller brødskiver også. 

Det er såpass ja, en hel barnehageavdeling raser på din dør hver dag. Heldige barn da som har så mye venner. Nei da får du bare ta deg selv i nakken da om du ikke kan sende hjem de du har inne eller ta inn de som kommer på døra. Så får dere gå ut alle 14, regner med det er foreldre også siden barnet ditt ikke kan være ute?

Jeg kjenner ingen med slike liv som kg jeg. Der de valser nakene  rundt for babyen har gulpet, de har hatt sex, de sølte på seg så da måtte de igjen bli nakene  og det kommer 14 barn på døra på engang. For noen liv altså👌🏻

Endret av Forvirret23
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, men hvis ungene er hjemme åpner de døren selv HVIS de ønsker å være sosiale. Hvis ikke tvinger jeg dem ikke når det ikke er avtalt.

Nå ringer det jo da på døren uten at ungene er hjemme også, og da er det ikke alltid det passer å løpe til døra og si nei en million ganger.

Alle unger jeg kjenner som er over 9-10 år har telefon, de sender hverandre melding om å leke, men min 9-åring får faktisk ikke lov å bestemme fritt selv om venner skal komme på besøk, om hen skal spise borte, invitere en venn på middag, droppe trening for å leke med noen etc etc.

Anonymkode: 35fa5...5ad

At venner spør etter din 9 åring, betyr ikke det samme som at 9 åringen skal bestemme alt selv. Her spør mine barn meg, om det er greit at de går ut/ har venner inne osv. 

Anonymkode: 93c25...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo med jeg trenger ikke lære barnet om nederlag 10+ ganger hver jækla dag. 

Nei det skal man ikke trenge. Barn forstår enkelte ting veldig raskt. 

Anonymkode: 6854d...19e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Forvirret23 skrev (5 minutter siden):

Det er såpass ja, en hel barnehageavdeling raser på din dør hver dag. Heldige barn da som har så mye venner. Nei da får du bare ta deg selv i nakken da om du ikke kan sende hjem de du har inne eller ta inn de som kommer på døra. Så får dere gå ut alle 14, regner med det er foreldre også siden barnet ditt ikke kan være ute?

Jeg kjenner ingen med slike liv som kg jeg. Der de valser nakene  rundt for babyen har gulpet, de har hatt sex, de sølte på seg så da måtte de igjen bli nakene  og det kommer 14 barn på døra på engang. For noen liv altså👌🏻

Høres ut som du beskriver helt vanlige folk spør du meg. 

Alle dager er selvsagt ikke slik, det har jeg ikke sagt heller. Men på lørdager og søndager er det gjerne mellom 5-10 stk som kommer på døra. Ikke samtidig nei. 

Og på enkelte dager har jeg telt 14. Jeg kan ikke ta inn 14  5-6 åringer i min lille leilighet.  

Det passer ikke alltid å dra ut heller. Jeg har faktisk ikke bare ett barn å ta hensyn til. Og ofte sender foreldrene barns ut. Er 2 barn som faktisk har druknet i elven her. Så jeg velger og la mine ikke gå rundt alene til de hvertfall er 5-6. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det skal man ikke trenge. Barn forstår enkelte ting veldig raskt. 

Trass eksisterer tydeligvis ikke blant dagens 4 og 5 åringer? Den var ny

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (1 time siden):

1. Går du rundt naken lenge ifbm gulp?

2. Kanskje den eneste plausible grunnen til langvarig nakenhet på dagtid av de du ramser opp.

3. Har du ikke håndklær?

4. Har du ikke flere skift klær tilgjengelig? Må du gå naken rundt hele ettermiddagen fordi du sølte saft?

5. Igjen, hvorfor kler du av deg hele tiden?

For å svare ts, jo det er forbanna tragisk om unger ikke kan ringe på hos naboene lenger. For et kaldt samfunn vi har fått.

På 90-tallet var folk fullt kapable til å reise seg opp, gå noen skritt og si ja eller nei til om det passet. Påkledd var de også.

Håper virkelig vårt nabolag er sånn at sønnen min kan ringe på hos naboene når han blir stor nok.

🤣🤣🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

God nok tid til å henge på kg hele dagen hvertfall 😓

Anonymkode: 1fda3...53d

På telefonen, det kan jeg gjøre om jeg er naken, ligger på sofaen, sitter på trikken eller venterommet hos fysioterapeuten 😉

Forvirret23 skrev (17 minutter siden):

Nei du setter ikke barnet først for du lærer barnet at det er vanskelig å si nei så det unngår vi. Du beskytter barnet på det som er litt ubehagelig. Hvordan skal det gå om barnet ikke kan håndtere å si nei, da bare gjemmer vi oss isteden? 

Og kommer det fler når jeg har besøk av en venninne så tar jeg de i mot. Akkurat som jeg aldri har latt 1-2 barn være inne å leke og 3 kommer på døra men de er ikke velkommene inne 
Og må si litt mange som går nakne rundt i hjemmet sitt mens de har sex og ungen hjemme🙄

Ingen her har sagt at de har sex mens ungen er hjemme (men om man snek seg til en kjapp en inne på badet mens ungen sitter og leker, hva så?)

Jeg er glad mine venner ikke er så frekke at de tar i mot besøk av andre når vi har avtalt å finne på noe sammen. Da hadde jeg virkelig følt meg kastet ut, og dratt hjem og droppet å bruke tid på personen senere.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så når du søler, og kler av deg. Da hiver du på deg igjen i full fart for å rekke å svare døra? 

Når du står i dusjen rekker du å skylle av deg såpe, forte deg å tørke deg og kaste deg ur i gangen før de som ringte på har gått igjen? 

Nemlig!

Anononyma skrev (11 minutter siden):

Jeg står aldri i dusjen midt på dagen, dusjer morgen/kveld.

Og ja, om jeg en gang i kvartalet søler så mye at jeg må skifte skal det godt gjøres at det ringer på i løpet av akkurat det minuttet det tar å skifte.

så fordi du ikke dusjer midt på dagen burde ingen andre gjøre det heller? Hva slags logikk er det? Mange blir svette og skitne på jobb og dusjer etterpå. De fleste sykepleiere jeg kjenner dusjer alltid etter jobb, for eksempel. 

Forvirret23 skrev (5 minutter siden):

Det trenger ikke å være venner som ringer på, er ofte nabobarn som ikke egentlig er venner.

Jeg kjenner ingen som deg, som med glede kaster fra seg alt de har i hendene for å løpe til døra og ta i mot uvelkomne masete nabounger ti ganger per dag.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At venner spør etter din 9 åring, betyr ikke det samme som at 9 åringen skal bestemme alt selv. Her spør mine barn meg, om det er greit at de går ut/ har venner inne osv. 

Anonymkode: 93c25...4a6

Og hvis barna uansett må spørre deg er det jo ikke barna selv som ordner dette seg i mellom.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men er du så skvetten at du søler hver gang det ringer på døra? 

Å hva så om man søler litt, folk tåler å se litt møkkete klær

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De eneste som ringer på her er dørselgere eller naboer som er pratesyke, så vi åpner sjeldent. Hadde vi hatt barn hadde det nok stilt seg annerledes. 

Anonymkode: 8d93d...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle dager er selvsagt ikke slik, det har jeg ikke sagt heller. Men på lørdager og søndager er det gjerne mellom 5-10 stk som kommer på døra. Ikke samtidig nei. 

Og på enkelte dager har jeg telt 14. Jeg kan ikke ta inn 14  5-6 åringer i min lille leilighet.  

Det passer ikke alltid å dra ut heller. Jeg har faktisk ikke bare ett barn å ta hensyn til. Og ofte sender foreldrene barns ut. Er 2 barn som faktisk har druknet i elven her. Så jeg velger og la mine ikke gå rundt alene til de hvertfall er 5-6. 

Men er det ikke kjempe fint at det er andre som vil leke med barna dine? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er det ikke kjempe fint at det er andre som vil leke med barna dine? 

Det finnes en grøft på begge sider av veien. Det er fint at barnet ikke er et ensomt mobbeoffer, men det er ikke sånn at alternativet trenger å være at 14 unget ringer på hver dag og man er pålagt å kaste fra seg alt man driver med og løpe til døren hver gang.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På telefonen, det kan jeg gjøre om jeg er naken, ligger på sofaen, sitter på trikken eller venterommet hos fysioterapeuten 😉

Ingen her har sagt at de har sex mens ungen er hjemme (men om man snek seg til en kjapp en inne på badet mens ungen sitter og leker, hva så?)

Jeg er glad mine venner ikke er så frekke at de tar i mot besøk av andre når vi har avtalt å finne på noe sammen. Da hadde jeg virkelig følt meg kastet ut, og dratt hjem og droppet å bruke tid på personen senere.

Nemlig!

så fordi du ikke dusjer midt på dagen burde ingen andre gjøre det heller? Hva slags logikk er det? Mange blir svette og skitne på jobb og dusjer etterpå. De fleste sykepleiere jeg kjenner dusjer alltid etter jobb, for eksempel. 

Det trenger ikke å være venner som ringer på, er ofte nabobarn som ikke egentlig er venner.

Jeg kjenner ingen som deg, som med glede kaster fra seg alt de har i hendene for å løpe til døra og ta i mot uvelkomne masete nabounger ti ganger per dag.

Og hvis barna uansett må spørre deg er det jo ikke barna selv som ordner dette seg i mellom.

Har dere sex på bade og ungen sitter i sofaen kan ikke  ungen åpne? Ja her på kg er alt normalt. Hva gjorde de før da? Lot være å sex med barna våkne, hadde på klær og klarte å si nei? 
spent på fremtiden der man ikke kan åpne dører. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei det er virkelig ikke vanlig at det kommer en barnehageavdeling på engang eller 1 og 1 14 ganger i løpet av dagen, og at alle andres barn kan leke ute, men ikke ditt, der man har sex til alle tider på døgnet så man kan ikke åpne, eller sølte litt pepsimax da kunne man ikke ta døra. Fleste vanlige familier har barn på dørene og heldigvis for det. 
Får ta med deg begge barna ut da. 

Endret av Forvirret23
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nemlig!

Jeg kaller forresten ikke barn uvedkommende, eller masete fordi de ønsker å leke med barnet mitt.
Og jeg tror ikke du og jeg kunne vært venner om du var så lite inkluderende at du ikke kunne vært med flere fordi du hadde en avtale. Sånt drama orker jeg ikke.  

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Uhøflig og respektløst av deg å la dine barn renne ned dørene uanmeldt hos andre.

Anonymkode: 3d98f...73e

Er du helt på styr? Det bør være verdens met naturlige ting for et bare å kunne ta kontakt med noen direkte uten å spørre om å få lov først.

Anonymkode: 865cd...6e3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke på at det er så mange unger på lik alder i nabolaget ditt

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...