AnonymBruker Skrevet 13. juni #61 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke så lett å lære 4- 5 åringer det da. Vet selv om 7 åringer som kan være vanskelige på slikt, helt normalt. De er tross alt små barn. Anonymkode: 991a7...96a Man klarer vel å snakke til barna sine. Hvor hjelpeløs kan man være Anonymkode: 915b1...24f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #62 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barnet mitt har ved flere anledninger opplevd nå at ingen åpner døren når h*n skal høre om barna vil være med å leke. Vi vet de er hjemme. Er ganske nære naboer. Før i tiden åpnet de alltid døren, og fortalte at det ikke passet. Har vi kommet i en tid der man bare ikke åpner i det hele tatt? Har jeg blitt så gammel at det bare er jeg som syntes det er uhøflig, og respektløst? I min tid åpnet man alltid døren om det passet eller ikke og sa i fra 🤷🏻♀️ Skal sies at dette ikke bare gjelder en plass, dette har skjedd flere plasser. Så derfor jeg lurer på om det er nye normalen? 🙊 Anonymkode: 10203...7d7 Åpner aldri døren om det ikke passer. Mitt hus- mine regler. Misliker dessuten uanmeldt besøk Anonymkode: 3ba44...7ce 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #63 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Husker da jeg var ung. Da var det mye snakk om hvor uhøflige folk hadde blitt som hadde begynt å låse dører. Slik at man ikke kunne gå rett inn. Særlig om folk ikke var hjemme selv, selvfølgelig, for da kunne man ikke gå inn og vente. Anonymkode: 93dcb...58a Hvor i all verden har du vokst opp? Ikke i Oslo😂 Anonymkode: 3ba44...7ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #64 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er så glad for at jeg bor et sted det er greit å ringe på og spørre om barna vil bli med ut og leke. Min eldste både ringer på og det ringes på her. Har vi virkelig kommet dit at vi foreldre må sende melding til foreldrene til Frida og spørre om Frida vil være med Per å leke i gata rett utenfor i en halvtime etter middag? Og ikke minst, må vi foreldre konstant ha telefonen innen rekkevidde sånn at vi får med oss at Henrik eller Frida vil ha Per med ut å leke i 20 min før kveldsmat? Det er ikke noe problem å si at det ikke passer og barna blir selvstendige individer som ikke er avhengig av at foreldre arrangerer alt for dem. Anonymkode: 007af...471 Så enig. Er også læring for barna å få et «nei» dersom det ikke passer. Mange barn i dag har alt så planlagt og tilrettelagt at de ikke takler avvisning. Anonymkode: 79246...c15 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #65 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): For et spørsmål. Jeg må ikke legge fra meg det jeg holder på med, kle på meg, etc, reise meg og gå til døra fordi jeg får en melding eller noen ringer. Anonymkode: 35fa5...5ad Du må vel legge fra deg det du holder på med, reise deg og gå til telefonen også? Om det er en melding må du skrive svar, mye mer styr det enn å bare si ja eller nei. Kle på deg kan du slippe, men det er kanskje ikke så vanlig å gå rundt uten klær om dagen når man har barn hjemme. Anonymkode: 6f5b7...89e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 13. juni #66 Del Skrevet 13. juni Jøss! Eneste gangene vi ikke åpner er om ringeklokka har gått tom for strøm uten at vi har merket det. Men heldigvis prøver de fleste å banke på om de ikke hører dinget Her vi bor er det helt vanlig å ringe på! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #67 Del Skrevet 13. juni Ta hintet. Ungene vil ikke leke. Jeg åpner aldri døra om barna ikke er hjemme. Jeg gidder ikke, bare for å si "Nei, Y er ikke hjemme". Sikker på at ungene har vært hjemme? Anonymkode: 68548...9b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #68 Del Skrevet 13. juni Nå fikk jeg ambivalente følelser.. Anonymkode: 9e1aa...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #69 Del Skrevet 13. juni Det jeg lurer på er hvor ofte disse foreldrene sa at det ikke passer når barnet ditt ringer på, og hvor ofte de ikke åpner. Forøvrig åpner heller ikke jeg på helg før jeg har fått stelt meg skikkelig. Går ofte i lette nattklær/koseklær uten bh til lang utpå formiddagen, og da åpner jeg ikke om det ringer på. Men nå har jeg tenåringer, så jeg vet jo at det ikke er noen av barnas venner som ringer på. Anonymkode: d7b54...9df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #70 Del Skrevet 13. juni Herregud for et trist samfunn. Ungene lærer heller ikke, når foreldrene skal arrangere besøk. Send ungen ut og la dem dem søke kontakt med vennene sine selv. Her i gata har ungene ringt på til hverandre siden barnehagen. Anonymkode: 6854d...19e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #71 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må vel legge fra deg det du holder på med, reise deg og gå til telefonen også? Om det er en melding må du skrive svar, mye mer styr det enn å bare si ja eller nei. Kle på deg kan du slippe, men det er kanskje ikke så vanlig å gå rundt uten klær om dagen når man har barn hjemme. Anonymkode: 6f5b7...89e Jeg har stort sett alltid telefonen i lomma, og jeg svarer etterpå hvis jeg er i dusjen, på do, driver og baker eller på andre måter er veldig opptatt. Ringe på dørs er ikke svare etterpå, når det passer meg, et alternativ. Vi får være uenige i hva som er mest styr av å svare på en melding eller å måtte reise seg, gå til utgangsdøra, smile vennlig og måtte snakke med noen. Det er ganske vanlig å gå rundt i undertøyet, morgenkåpe, en nattkjole eller lignende selv om man har barn jo. Naken også for den saks skyld. Anonymkode: 35fa5...5ad 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #72 Del Skrevet 13. juni Derfor har vi ikke ringeklokke 🙄 Anonymkode: ce78c...cc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #73 Del Skrevet 13. juni Her ringes det ofte på, særlig midt i middagen. Kan treffe på ungene i gata når vi kommer hjem fra skole, barnehage og jobb - hvor de alltid får samme beskjed : først skal vi spis middag, gjøre lekser og etter det kommer ungene våre ut for å leke, sykle osv. Likevel ringes det på, opptil flere ganger på den drøye timen det tar før våre er klar for å gå ut. Nå har vi tatt ut batteriet av ringeklokka.. Anonymkode: d291a...800 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. juni #74 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det høflige er vel å gi beskjed på forhånd, og hvor vanskelig er det egentlig? Anonymkode: 1e517...35f Hvem i all verden vet hva barna gjør hele tiden? Det er ikke skrevet at det gjelder veldig små barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 14. juni #75 Del Skrevet 14. juni (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barnet mitt har ved flere anledninger opplevd nå at ingen åpner døren når h*n skal høre om barna vil være med å leke. Vi vet de er hjemme. Er ganske nære naboer. Før i tiden åpnet de alltid døren, og fortalte at det ikke passet. Har vi kommet i en tid der man bare ikke åpner i det hele tatt? Har jeg blitt så gammel at det bare er jeg som syntes det er uhøflig, og respektløst? I min tid åpnet man alltid døren om det passet eller ikke og sa i fra 🤷🏻♀️ Skal sies at dette ikke bare gjelder en plass, dette har skjedd flere plasser. Så derfor jeg lurer på om det er nye normalen? 🙊 Anonymkode: 10203...7d7 Kanskje de har sex, er på toalettet, sover, gråter over plutselig dødsfall i nær familie, forøker å samle tankene etter å nettopp ha fått vite at ektefellen har barn med en elskerinne, dusjer, sover, forsøker å bevare likevekten etter å ha bltt permittert samme dag, er sliten og ønsker ikke snakke med noen... Hvem vet. Det jeg vet, er 1. Ingen plikter å åpne døren for tilfeldig besøk når det ikke passer å åpne døren, og 2. Naboer som spionerer på om man er hjemme i egen bolig og lar seg fornærme over at man ikke avbryter sexakten, toalettbesøket, sorgen, sjokket eller bare avbryter privatlivets fred fordi tilfeldige mennesker - voksne eller barn - ringer på døren, er de naboene alle håper de aldri får. Kort sagt: jeg synes du er frekk, og i tillegg invaderende og hensynsløs på ditt barns vegne. Endret 14. juni av Supermerry 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #76 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): For et spørsmål. Jeg må ikke legge fra meg det jeg holder på med, kle på meg, etc, reise meg og gå til døra fordi jeg får en melding eller noen ringer. Anonymkode: 35fa5...5ad Barn leker vanligvis på ettermiddag/tidlig kveld på hverdager. Er du ikke påkledt da? Den som ringer på er en gjest eller en som gjerne vil ha kontakt med noen i huset. Da er det vanlig høflighet å åpne. Og om barnet ditt er hjemme, så kan vel han åpne døra? Du trenger ikke røre deg. Vær glad for at barnet ditt har venner som vil leke. Om dere lar være å åpne, så er plutselig barnet venneløst. Anonymkode: 74cb6...d3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #77 Del Skrevet 14. juni Vi ha tatt av ringeklokken så om noen vil oss noe skal det avtales på telefon. Som en over sa så sitter du fast i fortiden og hvis barnet ditt vil leke så kan du for høflighetens skyld sende en sms og spør om det passer. Kan tenke meg at de har synes det ble mye mas og derfor har de gjort seg utilgjengelig for alle som kommer på døra. Anonymkode: 1f69f...d9a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 14. juni #78 Del Skrevet 14. juni Man må gjerne ringe på, men det er ikke en plikt å måtte åpne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #79 Del Skrevet 14. juni Her bor vi i byggefelt, og det er støtt og stadig barn som ringer på. Mine er også å ringer på hos andre. Når de har bikket 9-10 år og de fleste har mobil begynner de å avtale selv😄 hadde jo vært veldig styrete om de skulle gått hjem hver gang fordi de skal spørre om x og x vil være med ut også. Tror det heller hadde ført til at noen ikke ble invitert med. eneste gangene jeg synes det er litt travelt er når barna er hos faren og jeg ble oppgitt var en gang vi ikke var hjemme og ene nabobarnet ringte på 40-50 ganger og sperret dørlåsen vår😆 Men alt i alt: jeg er glad barna har venner og at vi bor i et sosialt nabolag❤️ Anonymkode: 897ca...8a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 14. juni #80 Del Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er dine barn disse som absolutt ringer på midt i middagen fordi du er hjemmeværende og spiser middag tidlig? Det er så sinnsykt irriterendes. Er du klar over hvor mange ganger barnet vårt har insistert i å løpe ut uten å spise fordi det kom noen på døren? Send en melding først! Anonymkode: 50849...479 Er det virkelig barnet ditt som bestemmer hjemme hos dere? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå