AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Del Skrevet 13. juni Barnet mitt har ved flere anledninger opplevd nå at ingen åpner døren når h*n skal høre om barna vil være med å leke. Vi vet de er hjemme. Er ganske nære naboer. Før i tiden åpnet de alltid døren, og fortalte at det ikke passet. Har vi kommet i en tid der man bare ikke åpner i det hele tatt? Har jeg blitt så gammel at det bare er jeg som syntes det er uhøflig, og respektløst? I min tid åpnet man alltid døren om det passet eller ikke og sa i fra 🤷🏻♀️ Skal sies at dette ikke bare gjelder en plass, dette har skjedd flere plasser. Så derfor jeg lurer på om det er nye normalen? 🙊 Anonymkode: 10203...7d7 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni Populært innlegg #2 Del Skrevet 13. juni Uhøflig og respektløst av deg å la dine barn renne ned dørene uanmeldt hos andre. Anonymkode: 3d98f...73e 41 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Del Skrevet 13. juni Er det en gjenganger er det svært uhøflig ja! Anonymkode: 24657...053 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Uhøflig og respektløst av deg å la dine barn renne ned dørene uanmeldt hos andre. Anonymkode: 3d98f...73e Jeg tenkte litt det samme. Men det kommer også an på alderen til barna, hvis de er i barnehage-/skolestarteralder ville jeg satt pris på at foreldrene lager avtale på forhånd. Høres slitsomt ut at døra rennes ned i tide og utide… Så tenker jeg det heller er fritt fram å sende barna ut på lekeplassen slik at de kan møte naboungene ute🥰 Anonymkode: 6aade...299 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Del Skrevet 13. juni Uhøflig av deg. Slik holdt man på for mange år siden, du henger igjen i fortiden. Nå avtaler foreldre i forkant, eller man sender en kort melding og hører om det passer. Anonymkode: 93dcb...58a 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Del Skrevet 13. juni Her er det du/dere som ikke tar hintet. Naboene ønsker en melding med spørsmål om det passer. De ønsker ikke å ha unger på døra til stadighet. Anonymkode: 991cc...24d 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Del Skrevet 13. juni Etter å ha svart slo det meg. Uhøflig eller ikke av dem. Men etter gjentatte ganger der dere ser der hjemme, men ikke åpner, så fortsetter du å sende eget barn? I alle dager? Vil du at barnet skal utvikle veldig vonde følelser rundt dette? Anonymkode: 93dcb...58a 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Del Skrevet 13. juni Hvis mine barn ikke er hjemme er det ikke alltid jeg svarer på døren. Det ringer på opptil ti ganger om dagen. Ikke alltid det passer å løpe til døren hvis jeg er opptatt med noe. Anonymkode: 5f523...d09 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni Populært innlegg #9 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det du/dere som ikke tar hintet. Naboene ønsker en melding med spørsmål om det passer. De ønsker ikke å ha unger på døra til stadighet. Anonymkode: 991cc...24d Hæ? Hva slags sted er dette? Min (og nabobarna) kommer å banker på for å spørre om å leke hele tiden. Vi åpner alltid og sier ifra om det ikke passer. Hva slags verden har vi kommet til om det ikke er greit?.. Anonymkode: a50f4...364 65 4 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Del Skrevet 13. juni Det høflige er vel å gi beskjed på forhånd, og hvor vanskelig er det egentlig? Anonymkode: 1e517...35f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Anjatapinjata Skrevet 13. juni Populært innlegg #11 Del Skrevet 13. juni Merkelige svar her synes jeg. Når ble det ugreit å banke på/ringe på døra til folk? Må alt skje over tlf i dag? Må bare si at jeg er ufattelig glad for at jeg vokste opp i tiden før smarttelefoner og Internett. Ts, ja jeg synes det er uhøflig å ikke åpne når barnet ringer på. Passer det ikke så kan man si det på en ordentlig måte😊 68 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #12 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags verden har vi kommet til om det ikke er greit?.. En verden der vi har alle mulige verktøy for å sjekke om det passer. Anonymkode: 3d98f...73e 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #13 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Barnet mitt har ved flere anledninger opplevd nå at ingen åpner døren når h*n skal høre om barna vil være med å leke. Vi vet de er hjemme. Er ganske nære naboer. Før i tiden åpnet de alltid døren, og fortalte at det ikke passet. Har vi kommet i en tid der man bare ikke åpner i det hele tatt? Har jeg blitt så gammel at det bare er jeg som syntes det er uhøflig, og respektløst? I min tid åpnet man alltid døren om det passet eller ikke og sa i fra 🤷🏻♀️ Skal sies at dette ikke bare gjelder en plass, dette har skjedd flere plasser. Så derfor jeg lurer på om det er nye normalen? 🙊 Anonymkode: 10203...7d7 Er dine barn disse som absolutt ringer på midt i middagen fordi du er hjemmeværende og spiser middag tidlig? Det er så sinnsykt irriterendes. Er du klar over hvor mange ganger barnet vårt har insistert i å løpe ut uten å spise fordi det kom noen på døren? Send en melding først! Anonymkode: 50849...479 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Del Skrevet 13. juni Her syns jeg mye rare svar. Her er det nå normalt å gå til hverandre å høre om en ska finne på noe. Noen få venner bodde i gang avstand, de syklet og gikk til hverandre for å finne på ting. De som bodde lenger unna og måtte bruke bussen etter skolen avtalte vi på forhånd at kunne bli med. For meg virker det desverre som mange foreldre hindrer spontan lek fordi at de ikke vil ha besøk som kommer overasket alt ska være planlagt. Syns synd på mange barn som vokser opp nå som har mistet den spontane muligheten å finne på ting med venner. Selv vokste jeg opp der alle var ute i gata, vi var hjemme hos hverandre uten at ting var avtalt. Til tider forsvant vi ut døra kl 8 om morgenen og var ikke hjemme før ved 18 tiden. Anonymkode: a0206...7ff 26 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #15 Del Skrevet 13. juni Jeg er så glad for at jeg bor et sted det er greit å ringe på og spørre om barna vil bli med ut og leke. Min eldste både ringer på og det ringes på her. Har vi virkelig kommet dit at vi foreldre må sende melding til foreldrene til Frida og spørre om Frida vil være med Per å leke i gata rett utenfor i en halvtime etter middag? Og ikke minst, må vi foreldre konstant ha telefonen innen rekkevidde sånn at vi får med oss at Henrik eller Frida vil ha Per med ut å leke i 20 min før kveldsmat? Det er ikke noe problem å si at det ikke passer og barna blir selvstendige individer som ikke er avhengig av at foreldre arrangerer alt for dem. Anonymkode: 007af...471 25 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. juni #16 Del Skrevet 13. juni (endret) Hvis det skjer gjentatte ganger (du vet at de er hjemme og du vet at de ikke åpner fordi det er barnet som ringer på - alle gangene og alle steder?) er det på tide å ta et hint. Å ikke respondere på en henvendelse kan være uhøflig (husk at det kan også kan være helt plausible og akseptable grunner her), men det kan det å fortsette å mase når man ikke får ønsket respons også bli. Ikke minst kan det være det beste for barnet å ikke fortsette å oppsøke avvisning. Endret 13. juni av Daria 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #17 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så glad for at jeg bor et sted det er greit å ringe på og spørre om barna vil bli med ut og leke. Min eldste både ringer på og det ringes på her. Har vi virkelig kommet dit at vi foreldre må sende melding til foreldrene til Frida og spørre om Frida vil være med Per å leke i gata rett utenfor i en halvtime etter middag? Og ikke minst, må vi foreldre konstant ha telefonen innen rekkevidde sånn at vi får med oss at Henrik eller Frida vil ha Per med ut å leke i 20 min før kveldsmat? Det er ikke noe problem å si at det ikke passer og barna blir selvstendige individer som ikke er avhengig av at foreldre arrangerer alt for dem. Anonymkode: 007af...471 Ja fordi det er ulikt når middag er! Når vi spiser middag kl 17 så passer det dårlig at noen ringer på akkurat da. Og det skjer HELE tiden. Fordi nabogutten spiser kl 16 Anonymkode: 50849...479 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #18 Del Skrevet 13. juni Dere som mener det er respektløst.. sånn alvorlig- man ringer ikke naboen sin og spør om ungene kan komme ut å leke - man går bort på døren og ringer på. Det er 100% normalt- iallefall her vi bor. Hadde aldri giddet å ringe til naboen for å spørre om kidsa kunne leke sammen ute i hagen eller på lekeplassen. Syns det er mer en uvane med at de skal ringe/sende melding for avtale hver minste ting. Er vi hjemme, så åpner vi døren selvsagt- noe annet er uhøflig og frekt. Det tar 1 min å åpne den døren og si ja eller nei. Er det snakk om tidspunkt som ikke passer - går det ann å si at man gjerne ønsker at de kommer å spør på andre tidspunkt. Jeg lar ikke barna mine gå å ringe på til folk midt i middagstid, eller før kl 10 om morningen eller etter ett bestemt tidspunkt på kvelden- basert på alder. Man kommer langt med sunn fornuft og folkeskikk... Trist å se hvor mange som har glemt hva det er Anonymkode: c29e0...f00 23 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #19 Del Skrevet 13. juni Vi er kommet dit. En hører jo ofte floskelen "trodde vi var kommet lengre i 2024", men nå er vi altså der. Anonymkode: 46039...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #20 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere som mener det er respektløst.. sånn alvorlig- man ringer ikke naboen sin og spør om ungene kan komme ut å leke - man går bort på døren og ringer på. Det er 100% normalt- iallefall her vi bor. Hadde aldri giddet å ringe til naboen for å spørre om kidsa kunne leke sammen ute i hagen eller på lekeplassen. Syns det er mer en uvane med at de skal ringe/sende melding for avtale hver minste ting. Er vi hjemme, så åpner vi døren selvsagt- noe annet er uhøflig og frekt. Det tar 1 min å åpne den døren og si ja eller nei. Er det snakk om tidspunkt som ikke passer - går det ann å si at man gjerne ønsker at de kommer å spør på andre tidspunkt. Jeg lar ikke barna mine gå å ringe på til folk midt i middagstid, eller før kl 10 om morningen eller etter ett bestemt tidspunkt på kvelden- basert på alder. Man kommer langt med sunn fornuft og folkeskikk... Trist å se hvor mange som har glemt hva det er Anonymkode: c29e0...f00 Dette er 2024, ikke 1980. Anonymkode: 9d71a...52c 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå