Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om du går glipp av en som er drivende dyktig med medisiner og terapi bare fordi du er skeptisk til fett?! 

Anonymkode: 09d44...698

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tenk om du går glipp av en som er drivende dyktig med medisiner og terapi bare fordi du er skeptisk til fett?! 

Anonymkode: 09d44...698

Det er bedre å tviholde på fordommene enn å risikere å være et greit menneske som ser forbi det ytre må vite.

Anonymkode: 41266...924

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde du tenkt om din psykiater, som faktisk er overlege, altså lege i bunnen, hadde vært utrolig tjukk? Røde flagg for hvor seriøs vedkommende er i yrket?

Anonymkode: 8c709...1b2

Det hadde jeg virkelig ikke hengt meg opp i. Jeg drar til legen for å få hjelp, ikke for å melde vedkommende på en misse-konkuranse 😄

• Nyttig 1
Skrevet

Da vil jeg følt meg mer trygg, og forhåpentligvis sluppet å være redd for fordømmelse fra legen. 

De fleste leger og annet helsepersonell jeg møter nå gjør lite nummer ut av vekta,mi, men jeg har måttet tåle mange stygge kommentarer fra leger i oppveksten. I motsetning til hva en del her på KG gir inntrykk av, så fantes det tykke barn på 70- og 80-tallet også 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 18.24):

Litt ekstra middelalder-kg's ser jeg stadig vekk i helsevesenet. Men alvorlig fedme hos en lege er selvfølgelig problematisk. 

Venninnen min fortalte at hun fikk beskjed av en lege som var enda større enn henne at å gå ned i vekt ville hjelpe på leddplagene hennes. Hun sa "så sitter hun der og preacher til med om vektnedgang når hun selv nesten ikke får plass i stolen! Utrolig dobbeltmoralsk"

Anonymkode: 1e077...cae

Å gå ned i vekt ville sannsynligvis hjulpet venninnen din med leddplagene, det har ingenting med moral å gjøre. En lege skal jo først og fremst hjelpe pasientene med det de sliter med, de er ikke noen slags helse-influensere. Leger kan slite med vekta de og, det diskvalifiserer dem ikke fra å gjøre jobben sin.

Anonymkode: 41aa4...a81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At man ikke er perfekt selv, og ikke klarer å velge riktig alltid betyr ikke det samme som at man er dårlig til å hjelpe andre.

Jeg har et mye større problem med slanke-eksperter som har vært tynne hele livet - hva vet de om vektnedgang, egentlig?

Anonymkode: c26d5...53e

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en psykolog som var lubben, som også var litt slaskete kledd og hadde valgt å ikke farge vekk de grå hårene. Jeg likte det. Når jeg selv følte meg som dritt så var det greit å ha en psykolog som ikke så helt perfekt ut. Hun så ut som hun var som meg.  Nå hadde hun langt bedre utdanning og jobb enn meg for jeg var arbeidsløs og med kun en bachelor-grad i diverse fag, men det at hun ikke så helt perfekt ut gjorde at jeg følte meg mindre underlegen enn jeg ellers ville følt.  

Anonymkode: b7ee4...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...