Anonymbruker*** Skrevet 13. juni 2024 #61 Del Skrevet 13. juni 2024 Jeg synes det er spesielt og unødvendig å splitte par og sette single sammen med bare ukjente. Hele ideen med bordplassering synes jeg helt ærlig er sånn passe. Jeg kan skjønne at det er praktisk på store nok arrangementer, men det er alt annet enn en vidunderkur for god stemning og sosialisering etter min mening. Jeg har blitt temmelig utadvent og grei på det sosiale med årene. Er itillegg evig singel og selvstendig i sosiale settinger. Likevel finner jeg det som oftest anstrengende og kjedelig å holde samtalen gående med helt eller nesten ukjente mennesker under middager som både varer og rekker. Det er jo slett ikke med alle ukjente mennesker at kjemien klaffer og samtalen flyter fra første stund. Spesielt ikke på starten av selskapet... Naturlig mingling skjer alltid senere utover kvelden, når man ikke sitter på forhåndsbestemte seter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #62 Del Skrevet 13. juni 2024 Kjedeligste bryllupet jeg noen gang har vært ble parene splittet. Jeg havnet på et bord der ingen kjente hverandre. Vi hadde utrolig lite til felles, og samtalen døde etterhvert ut. Jeg er en nokså utadvendt person, men etter noen timer greide jeg ikke å finne mer å snakke om. Og de andre rundt bordet virket lite interessert i å holde samtalen igang. Middagen varte i hele 6 (!) timer, så det ble en utrolig kjedelig aften. Anonymkode: 37c1f...e0c 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #63 Del Skrevet 13. juni 2024 Har nevnt det i en annen tråd, men uansett. Jeg og min eks ble bedt i bryllupet til hans kusine. Vi var forlovet, men ble splittet. Kom på samme bord, men såpass langt unna at vi ikke kunne sitte å prate. Vi var også det eneste unge paret som ble satt med de eldste. Satt mellom bestemor i rullestol, og bestefar med dårlig ånde. Ikke mye koselig samtale der. Så rundt oss at alle andre satt og koste seg. Ble ganske lei oss, og vi delte ikke par i vårt bryllup etter det. Anonymkode: 39650...96c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 13. juni 2024 #64 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når er det innafor? Er det feks innafor i en 50årsdag, men ikke et bryllup? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 0de85...c65 Upassende og helt unødvendig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. juni 2024 #65 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når er det innafor? Er det feks innafor i en 50årsdag, men ikke et bryllup? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 0de85...c65 Det er ALDRI innafor! Hvordan har jeg glede av å tørrprate med onkel Knut i 7 timer?? 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. juni 2024 #66 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I bryllup er det vel mest vanlig at par sitter overfor hverandre, ikke ved siden av hverandre. Anonymkode: 177b3...ed9 Nei, det er det ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. juni 2024 #67 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er så rart at voksne mennesker ikke klarer seg noen timer uten å sitte ved siden av partneren sin. Men når det er snakk om unger som begynner i 1.klasse eller på ungdomsskolen uten å havne i samme klasse eller på samme skole så er kommentarene ofte: Det burde barnet klare, tenk så fint å få nye venner, lurt å bli kjent med andre, er ungene så bortskjemte at de ikke klarer å være noen timer uten vennene sine osv. Rart det der..... Anonymkode: 977fa...cef Hva er poenget med å drive smalltalk med totalt fremmede i noen timer for så å aldri se de igjen? 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 13. juni 2024 #68 Del Skrevet 13. juni 2024 En ting er at par ikke sitter ved siden av hverandre, men på samme bord, eventuelt at man sitter annen hver løsning, helt ok. MEN, de som skal splitte par og plassere folk helt random rundt hvor ingen kjenner ingen, det blir litt spesielt. Vi har vel sett flere innlegg her inne om at det oftest ikke er så kult for gjestene, ikke kommer man til å møte fleste parten man ikke kjenner fra før av så hvorfor skal man tvinges til å bli kjent, samt tilbringe 10 timer, ja det blir fort det, med random folk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #69 Del Skrevet 13. juni 2024 Hater det og har snudd for å dra en gang det skjedde. Anonymkode: d5b5e...76a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #70 Del Skrevet 13. juni 2024 Jeg kan synes det er hyggelig, gitt at vertskapet har plassert de ekstra utadvendte godt spredt. Noen ganger har jeg møtt nye favorittmennesker i selskaper der par er splittet. Men det er viktig at plasseringen er veldig veldig god. Ingen synes det er gøy å sitte i det stille hjørnet med de rare tantene… Anonymkode: 91233...80a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #71 Del Skrevet 13. juni 2024 Veldig gammeldags, og ikke noe som er spesielt vanlig lengre da vertskapet vil at gjestene skal hygge seg (og jeg er til stede i maaaange bryllup hvert år pga jobben). Anonymkode: 29d51...b5c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #72 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hater det og har snudd for å dra en gang det skjedde. Anonymkode: d5b5e...76a Hvordan gjorde dere det? Bare stakk dere? Sa dere i fra der og da? I ettertid? Anonymkode: 0de85...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #73 Del Skrevet 13. juni 2024 Anim92 skrev (5 timer siden): Dette! De parene som er utadvendte sørger for småpratingen i lokalet. De parene som ikke er sosiale har en forferderlig dag.. det unner jeg ikke mine gjester altså… Så alle single folk har det FORFERDELIG i selskap med mindre de er sosiale? Anonymkode: 73c30...a52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #74 Del Skrevet 13. juni 2024 Djungelvrål skrev (2 timer siden): Det er ALDRI innafor! Hvordan har jeg glede av å tørrprate med onkel Knut i 7 timer?? Hvorfor skal jeg som er singel tørrprate med onkel Knut i 7 timer da mener du? Anonymkode: 73c30...a52 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #75 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når er det innafor? Er det feks innafor i en 50årsdag, men ikke et bryllup? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 0de85...c65 Synes det er ufint uansett. Man splitter ikke par uansett. Med mindre man er litt sære å vil sprite opp selskapet ved å splitte alle parene å sette alle med randoms. Kan ikke si at jeg hadde likt det. Anonymkode: 97ab6...c59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #76 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal jeg som er singel tørrprate med onkel Knut i 7 timer da mener du? Anonymkode: 73c30...a52 Tenker at det hadde vert normalt uansett å tenke hvordan man plasserer folk. Jeg hadde passet på å plassert single venner eller familie med folk de hadde likt å sitte med. Anonymkode: 97ab6...c59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #77 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har aldri vært i et selskap eller et bryllup hvor dette er blitt gjort, men tenker bordplassering bør være grundig gjennomtenkt i så tilfelle. Slik at Lene som ikke kjenner særlig mange i kompisen til Vidar sitt bryllup blir sittende med grandtante Bergljot som halvsover, fetter Anders som ikke tør å snakke med noen han ikke kjenner og Nina som bare snakker med dem hun kjenner fra før. Etter gammel etikette skulle man vel ikke splitte par som ikke var gifte, mener jeg å ha lest. Anonymkode: bc9eb...b5c Men å tenke igjennom bordplassering er jo veldig lurt uansett. Veldig kjipt for single «Lene» å bli sittende sammen med par som kun prater med hverandre. Anonymkode: 72a43...936 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #78 Del Skrevet 13. juni 2024 Ikke ok! Ingen liker tvangssosialisering. Har selv opplevd det, og kjente ikke en sjel i selskapet utenom min kjæreste. Jeg slet med angst, og var dritnervøs før selskapet, men tvang meg selv til å gå, for jeg hadde jo i det minste kjæresten min ved min side. Trodde jeg hvertfall. Vertskapet syntes de var sååå lure som hadde kommet på denne geniale ideen, sånn at alle kun bli bedre kjent. Husker ikke hvem jeg satt ved siden av, og har sannsynligvis aldri truffet de igjen heller. Anonymkode: 56926...cad 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #79 Del Skrevet 13. juni 2024 strawberry88 skrev (5 timer siden): Har blitt det i ett bryllup, og det var utrolig gøy! Vi satt riktig nok på samme bord, og de andre som satt ved bordet var også par. Mannen min satt rett i mot meg og jeg i mellom to andre menn. Tviler på at jeg hadde snakket særlig med de om vi ikke ble plassert slik. Kan vel ikke kalle det splitting når dere sitter ovenfor hverandre? Anonymkode: a8a9d...2ae 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #80 Del Skrevet 13. juni 2024 Jeg er ekstremt introvert, og ville hatet å bli splittet. Ikke fordi jeg er vanskelig, men jeg får ikke til smalltalk. Ikke bare fordi jeg er dårlig på smalltalk, men fordi sosiale sammenkomster matter meg fullstendig ut - og så må jeg drive smalltalk uten samboer i tillegg? Jeg trenger noen som kan steppe inn når jeg kapitulerer (for det er slik det føles), så jeg ikke virker uhøflig. Jeg soner nemlig fullstendig ut, og kan ende opp med å dissosiere meg. Jeg bruker to uker på å komme meg etter sammenkomster hvor samboer og jeg ikke er splittet. Sikkert tre år om vi ble splittet. Det er ikke sånn at han sitter og sturer med meg særlig mye, han er utadvendt og mingler - men plassen hans er ved meg og han er jevnlig innom for f.eks drikke. Men tvunget splitting ville jeg hatet. Han ville heller ikke satt pris på det, vi liker oss sammen. Vil du bli kvitt meg? Splitt meg og samboer på neste sammenkomst. Takk og farvel, da kjenner vi hverandre overhodet ikke og jeg har ingenting med deg å gjøre. Anonymkode: fedb4...4a3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå