AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #21 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det synes jeg er riktig. Sitter de sammen, prater de bare med hverandre. Anonymkode: a2b47...7f5 og hva er galt med det? Anonymkode: 0e875...557 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #22 Del Skrevet 13. juni 2024 Syns det er sært å gjøre det. Er naturlig å plassere par sammen. Folk vil jo etterhvert gå rundt og være sosiale. Man må ikke splitte par og sette folk ved siden av noen andre for at folk skal bli kjent. Anonymkode: a325f...bae 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #23 Del Skrevet 13. juni 2024 Dette er det VERSTE jeg vet. Jeg er ganske sosial, og ikke så rett verst på small-talk heller. Glad i selskap og fest, men hele gleden dør når jeg blir plassert vekk fra de kjente og artige folka. Å sitte med andres tanter og nieser og holde piffen oppe er bare helt uutholdelig synes jeg. Anonymkode: 727f7...4a0 22 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #24 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det synes jeg er riktig. Sitter de sammen, prater de bare med hverandre. Anonymkode: a2b47...7f5 Min erfaring er motsatt. I selskap og bryllup hvor par splittes blir det mye stillhet, og generelt en klein ubehagelig stemning i hele lokalet. Har veldig god erfaring med å sette par jeg tror kommer overens sammen eventuelt også med enslige de vil kunne ha gode samtaler med. Får alltid skryt for den lette gode stemningen i selskaper ol jeg arrangerer. Anonymkode: a1cc7...44c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #25 Del Skrevet 13. juni 2024 Hvis jeg hadde vært invitert og fått vite på forhånd at par skal splittes hadde jeg takket pent nei. Anonymkode: 6fb83...68b 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #26 Del Skrevet 13. juni 2024 I bryllup er det vel mest vanlig at par sitter overfor hverandre, ikke ved siden av hverandre. Anonymkode: 177b3...ed9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #27 Del Skrevet 13. juni 2024 Synes det er en uting, nå er jeg singel da,men husker i bryllupet til en venninne, de hadde brukt mye tid på bordplassering, men splittet både par og som meg som kun kjente venninnegjengen. Jeg hadde blitt plassert ved ei jeg hadde møtt før i utdrikningslaget, og et par utadvendte menn. Det hjelper meg utrolig lite når jeg er sjenert og mistrives sterkt når jeg ikke kjenner noen. Hadde gjort kvelden min betydelig bedre om bare en venninne satt i nærheten, men vi satt helt spredt i lokalet. Brudeparet koste seg nok, og det er jo poenget, men tenker jo det kan være greit at gjestene også føler det ok. Det skal sies at jeg var forberedt av min venninne, og de hadde plassert meg ved noen de tenkte ville funke, og det gikk jo greit, men jeg følte det var amputert for min del, jeg koser meg rett og slett ikke med fremmede der jeg bruker all energi på å prøve komme på noe å smalltalke om. Anonymkode: 04155...075 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #28 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er vel det vanlige at par ikke sitter sammen. Anonymkode: 67e3e...0ff Nei det er ikke vanlig Anonymkode: a75e8...e50 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #29 Del Skrevet 13. juni 2024 Det er så rart at voksne mennesker ikke klarer seg noen timer uten å sitte ved siden av partneren sin. Men når det er snakk om unger som begynner i 1.klasse eller på ungdomsskolen uten å havne i samme klasse eller på samme skole så er kommentarene ofte: Det burde barnet klare, tenk så fint å få nye venner, lurt å bli kjent med andre, er ungene så bortskjemte at de ikke klarer å være noen timer uten vennene sine osv. Rart det der..... Anonymkode: 977fa...cef 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #30 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det er ikke vanlig Anonymkode: a75e8...e50 Jo. Og ikke bare det: det er skikk og bruk. Anonymkode: 67e3e...0ff 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 13. juni 2024 #31 Del Skrevet 13. juni 2024 De som blir bedt som par skal også sitte sammen. Hvorfor skal par splittes under middagen? Jeg har ikke vanskelig for å snakke med andre, men jeg vil ikke tvinges til å sitte sammen med folk jeg ikke kjenner. Forbanna uting! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 13. juni 2024 #32 Del Skrevet 13. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Uting. Tvangssosialisering av voksne. Hadde dratt tidlig hjem hverfall. Anonymkode: 5c906...490 Jepp! Jeg skjønner ikke hensikten heller, det er jo en veldig stor sjanse for at mange av gjestene vil mistrives? Endret 13. juni 2024 av Kålrota 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #33 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er så rart at voksne mennesker ikke klarer seg noen timer uten å sitte ved siden av partneren sin. Men når det er snakk om unger som begynner i 1.klasse eller på ungdomsskolen uten å havne i samme klasse eller på samme skole så er kommentarene ofte: Det burde barnet klare, tenk så fint å få nye venner, lurt å bli kjent med andre, er ungene så bortskjemte at de ikke klarer å være noen timer uten vennene sine osv. Rart det der..... Anonymkode: 977fa...cef Dette finnes ikke sammenliknbart overhode. Hadde det vært slik at man skal tilbringe de neste årene sammen med den gruppen, så blir man jo kjent - men for en kveld. Nei takk! Anonymkode: ac09b...ef0 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #34 Del Skrevet 13. juni 2024 Kommer helt an på dynamikken blant gjestene. Er det en stor vennegjeng hvor alle kjenner alle, så tenker jeg at det er helt innafor. Er det flere separate omgangskretser som ikke kjenner hverandre, så syns jeg det er fint om par får sitte sammen. Anonymkode: c1c82...9fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #35 Del Skrevet 13. juni 2024 Ts her! Jeg spør ikke fordi jeg arrangerer bryllup. Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Har heldigvis ikke blitt splittet selv og har aldri splittet noen. Men har selvsagt vært "kjedelige" bordplasseringer. Feks den gang jeg og eksen ble plassert med hans gamle tante, en sur onkel og to perifere eldre som hørte dårlig. Vi var vist plassert slik da jeg jobbet på sykehjem den gang... Selv mener jeg å splitte er en uting. Å sitte ovenfor hverandre tenker jeg er ok. Om man av ulike grunner må splitte paret (kommer ikke på gode grunner), så tenker jeg man bør gi beskjed til paret i forkant o hvorfor. Mye bedre å få vite en god grunn da man gjerne klarer å forstå bedre da. I tillegg har man mulighet å gi beskjed om det overhodet ikke går. Feks om den ene sliter med sosialangst. Anonymkode: 0de85...c65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #36 Del Skrevet 13. juni 2024 Det var vanlig skikk og bruk å skille gifte par, mens forlovede par får sitte sammen. Jeg synes selv det gir bedre samtaler ved bordet, selv om jeg er sjenert og tilbaketrukket. Anonymkode: d707b...197 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #37 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her! Jeg spør ikke fordi jeg arrangerer bryllup. Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Har heldigvis ikke blitt splittet selv og har aldri splittet noen. Men har selvsagt vært "kjedelige" bordplasseringer. Feks den gang jeg og eksen ble plassert med hans gamle tante, en sur onkel og to perifere eldre som hørte dårlig. Vi var vist plassert slik da jeg jobbet på sykehjem den gang... Selv mener jeg å splitte er en uting. Å sitte ovenfor hverandre tenker jeg er ok. Om man av ulike grunner må splitte paret (kommer ikke på gode grunner), så tenker jeg man bør gi beskjed til paret i forkant o hvorfor. Mye bedre å få vite en god grunn da man gjerne klarer å forstå bedre da. I tillegg har man mulighet å gi beskjed om det overhodet ikke går. Feks om den ene sliter med sosialangst. Anonymkode: 0de85...c65 Sliter man med sosial angst så må man jobbe med det selv, ikke være avhengig av partner i sosiale settinger. Det er en helt urimelig forventning. Anonymkode: c1c82...9fa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #38 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var vanlig skikk og bruk å skille gifte par, mens forlovede par får sitte sammen. Jeg synes selv det gir bedre samtaler ved bordet, selv om jeg er sjenert og tilbaketrukket. Anonymkode: d707b...197 Akkurat hva jeg tenkte å svare, Anonymkode: 465dc...096 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #39 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sliter man med sosial angst så må man jobbe med det selv, ikke være avhengig av partner i sosiale settinger. Det er en helt urimelig forventning. Ja man må jobbe med det selv. Men å bli påført jobben med tvang en hel kveld er ikke konstruktivt. Da er det tydelig at vertskapet ikke ønsker at alle skal ha en fin kveld. Anonymkode: 6fb83...68b 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #40 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var vanlig skikk og bruk å skille gifte par, mens forlovede par får sitte sammen. Jeg synes selv det gir bedre samtaler ved bordet, selv om jeg er sjenert og tilbaketrukket. Anonymkode: d707b...197 For oss som er introverte blir det et mareritt og ikke gode samtaler. Om to introverte som ikke kjenner hverandre sitter sammen, så kan jeg love at det blir bare slitsomt. Anonymkode: 0e875...557 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå