AnonymBruker Skrevet 23. juni #201 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 7.31): Men altså, jeg skjønner ike hvorfor dere tenker at gifte/samboende folk er angstfylte persilleblad (uten jobb, antagelig?) som knekker sammen om de må sittte uten partner noen timer, mens single er superrobuste og takler det på strak arm. De single får jo sitte med noen de kjenner fra før (parene kjenner bare hverandre da antagelig?) eller noen de har ting til felles med (igjen, parene har ting bare til felles med hverandre?) - dere tenker tydelig at single er mye mer robuste og vant til å ferdes blant folk. Kanskje der er sant, men halter nå litt. En ting dere kan tenke på, er at disse engstelige parene som bare kan sitte sammen ikke allltid er like oppmerksomme på folk rundt seg. Fordi de selv har en samtalepartner uansett, er de ikke nødvendigvis inkluderende mot andre. Anonymkode: 73c30...a52 Det er snakk om prioritering. Jeg prioriterer å tilbringe tid med mannen når jeg er på fest eller reiser sammen med ham. Andre prioriterer annerledes. Anonymkode: 9d51c...815 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #202 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 13.10): Det er korrekt skikk og bruk å splitte par, og helt klart det jeg foretrekker. Jeg og mange med meg er single, og å sitte ved siden av et par synes jeg kan føles både for inntrengende/for intimt eller at du ikke får kontakt overhode (paret tar ikke hensyn til at de er utenfor huset og durer fram med sin vanlige dialog uten tanke på de rundt seg). Når vi voksne er i selskap må det forventes at vi er selvstendige og tar del i det sosiale rundt. Noe annet er udannet. Foreldre bør lære opp barna til å klare det. Til dere som ikke klarer det fordi dere er såkalt innadvendte -gjør oss alle en tjeneste og hold dere hjemme. Jeg er også innadvent, men har lært meg til å føre meg. Etter litt trening kan det til og med hende dere liker det litt. Anonymkode: 8ffa9...c9f Jeg er ikke introvert, men sliter med sosiale koder og er ikke godt likt. Så uansett hvor blid og sosial jeg er, blir jeg sittende alene mens de andre prater med hverandre. Anonymkode: 9d51c...815 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #203 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 17.22): Når er det innafor? Er det feks innafor i en 50årsdag, men ikke et bryllup? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 0de85...c65 Slikt gjør man ALDRI!!! Jeg hadde reist hjem hvis noen hadde hatt så dum idé. Anonymkode: c63d9...549 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #204 Del Skrevet 23. juni Ugh.. var i bryllup for et par år siden hvor jeg og mannen ble splittet. Vi satt ovenfor hverandre på et veldig bredt bord, og fikk ikke mulighet til å prate med hverandre. Vi kjente INGEN andre enn brudeparet og et par kollegaer av mannen min der, og jeg har kraftig sosial angst, så hele kvelden ble dritkjip for min del. Endte opp med å dele alt for mye om meg selv med en tante jeg ikke er i familie med, og lå våken i flere netter etterpå og gråt og hadde hjertebank og overtenkte alt jeg hadde sagt. Hadde jeg visst at vi skulle bli splittet hadde jeg takket nei. Anonymkode: 037aa...a4f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #205 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 11.17): jeg er mildt sjokkert over mangelen på sosial kompetanse mange viser i denne tråden, og kom over en artikkel som forsåvidt handler om noe annet, eller en annen måte å være dårlig på relasjoner, og der sto der en del interessante ting. Klipper ut et sitat fra en professor i sosiologi, som heter Aksel Tjora. Uthevingene er mine: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/63j0g8/er-ghosting-blitt-et-samfunnsproblem "Det skjer oftere og oftere at de kommer med legeattest om at de har sosial angst og ikke kan delta på presentasjoner. For 15–20 år siden skjedde det aldri, sier Tjora. – Hva gjør du da? – Jeg sier at «din fastlege kan ikke bestemme min pedagogikk». Tjora ser flere tendenser som bekymrer. Det ene er en «psykologisering» av normale sider ved det å være menneske. Som at sjenanse ofte blir til «sosial angst». Han mener også at konfliktskyhet brer om seg, en følge av at så mye kommunikasjon skjer digitalt, tror han. – Den sosiale kompetansen det er å snakke åpent og ærlig ansikt til ansikt er svekket blant dagens unge. Og «tinderifiseringen» av ulike kommunikasjonsformer er problematisk i seg selv, mener han. – Vi ser på hverandre i større grad som ansiktsløse produkter på et marked som vi kan velge å engasjere oss i eller ikke." Anonymkode: 12929...655 Hjelpes du er ekstrent opptatt sv dette, jeg derimot er veldig glad for at gamle utdaterte skikker blir litt borte Anonymkode: 482c6...084 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #206 Del Skrevet 23. juni Jeg og samboer ble invitert i bryllup til en barndomsvenn av ham. Jeg kjente ingen bortsett fra brudeparet. Vi ble plassert på to ulike bord og det la en skikkelig demper på kvelden for både meg og samboer. Han kjente jo masse folk, men forsto at jeg var utilpass. Brudeparet er supersosiale folk, så de tenkte nok det var hyggelig å blande folk. Jeg er ganske introvert og hørselshemmet, så i sosiale settinger med ukjente folk og mye støy, er det fint for meg å kunne lene meg litt på samboer/andre kjente som er klar over mine utfordringer. Han er flink sosialt og til å dra meg inn i samtalen, og feks gjenta det som blir sagt på en diskret måte hvis jeg ikke får med meg alt. I nevnte bryllup, etter gjentatte "Hæ? Unnskyld jeg hørte ikke?" fra meg, så sa jeg til de ved bordet at jeg er hørselshemmet. Da sluttet de nærmest å snakke til meg. Dette er en reaksjon jeg er vant til, men ble allikevel en klein og lang kveld 😅 Anonymkode: 0bcee...ec1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #207 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 15.47): Jeg ser noen likheter mellom trådene om splitting av par, og trådene om å dra uanmeldt besøk. Begge deler handler i stor grad om man skal gjøre det man selv synes er gøy, eller ta hensyn til hva andre ønsker. Anonymkode: fdea5...04d Hvordan mener du? For MEG kan du ikke lese og si at hun gjør slik i den situasjonen derfor er det garantert sånn i en annen situasjon. Jeg liker å få og å dra på spontane besøk men hater å bli splitta som par. Anonymkode: 0e875...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #208 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er snakk om prioritering. Jeg prioriterer å tilbringe tid med mannen når jeg er på fest eller reiser sammen med ham. Andre prioriterer annerledes. Anonymkode: 9d51c...815 Sånn er jeg og! Er mye sammen med mannen men trivs med det og vil også være sammen med han på fest. Vi henger alltid sammen når vi er ute på noe. Det er det vi begge vil og eneste vi trives med. Anonymkode: 0e875...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #209 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 17.55): Det synes jeg er riktig. Sitter de sammen, prater de bare med hverandre. Anonymkode: a2b47...7f5 Absolutt ikke! Man er da oftest interessert i å prate med andre enn de man prater med hver dag. Med mindre man er plassert med noen som man har dårlig kjemi med, og da er det enda godt man har sin å prate med. Så kan man heller mingle etterhvert Anonymkode: 58aaf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 23. juni #210 Del Skrevet 23. juni Småprat med folk jeg ikke kjenner så godt er noe av det kjedeligste jeg vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #211 Del Skrevet 23. juni Meowmere skrev (1 minutt siden): Småprat med folk jeg ikke kjenner så godt er noe av det kjedeligste jeg vet. Enig! Og å prate med folk man har null til felles med. Helt uinteressant ! Anonymkode: 0e875...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #212 Del Skrevet 23. juni Meowmere skrev (47 minutter siden): Småprat med folk jeg ikke kjenner så godt er noe av det kjedeligste jeg vet. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Enig! Og å prate med folk man har null til felles med. Helt uinteressant ! Anonymkode: 0e875...557 Da har dere faktisk ingenting i selskapslivet å gjøre. Anonymkode: 67e3e...0ff 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #213 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 22.56): Da har dere faktisk ingenting i selskapslivet å gjøre. Anonymkode: 67e3e...0ff Da regner jeg med det er greit at vi som ikke er ønsket i selskapslivet, også lar være å kjøpe gave til de selskapene vi ikke skal gå i? For det er vel ikke sånn at de som feirer får lov til å erklære oss uønsket, men samtidig skal kreve gaver i hytt og pine? Anonymkode: 994b3...e47 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #214 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Da regner jeg med det er greit at vi som ikke er ønsket i selskapslivet, også lar være å kjøpe gave til de selskapene vi ikke skal gå i? For det er vel ikke sånn at de som feirer får lov til å erklære oss uønsket, men samtidig skal kreve gaver i hytt og pine? Anonymkode: 994b3...e47 Selvsagt trenger du ikke å kjøpe gave når du ikke skal gå i selskapet. Anonymkode: 67e3e...0ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #215 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt trenger du ikke å kjøpe gave når du ikke skal gå i selskapet. Anonymkode: 67e3e...0ff Strålende! Da må jeg bare informere alle venner og slektninger om at jeg ikke har noe å gjøre i selskapslivet, og vips så blir livet mitt både enklere og billigere. Anonymkode: 994b3...e47 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #216 Del Skrevet 25. juni On 6/20/2024 at 8:19 AM, AnonymBruker said: Hvorfor har du vært i så mange bryllup? Hvor gammel er du? Anonymkode: d57ac...d52 Pga jobb, ikke privat (noen selvsagt men IKKE 200 😂) Anonymkode: 29d51...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #217 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Strålende! Da må jeg bare informere alle venner og slektninger om at jeg ikke har noe å gjøre i selskapslivet, og vips så blir livet mitt både enklere og billigere. Anonymkode: 994b3...e47 God ide. Det er faktisk sånn at det er noen forventninger til deg som gjest også. Man kommer med gave, man pynter seg, man blir ikke for full, man er vennlig og blid og inkluderendende mot andre gjester. Man gjør en innsats. Å nekte å småprate «med folk man ikke kjenner så godt», slik noen skriver, det er direkte frekt. Det er en oppførsel som rett og slett er pinlig. Akkurat som å nekte å pynte seg. Hva ville du sagt hvis noen sa at jeg trives bare i joggebukse, så det er det jeg kommer i. Hvis man ikke klarer å følge vanlig kotyme for selskaper, så er det faktisk bedre å bli hjemme. Anonymkode: 67e3e...0ff 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 25. juni #218 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): God ide. Det er faktisk sånn at det er noen forventninger til deg som gjest også. Man kommer med gave, man pynter seg, man blir ikke for full, man er vennlig og blid og inkluderendende mot andre gjester. Man gjør en innsats. Å nekte å småprate «med folk man ikke kjenner så godt», slik noen skriver, det er direkte frekt. Det er en oppførsel som rett og slett er pinlig. Akkurat som å nekte å pynte seg. Hva ville du sagt hvis noen sa at jeg trives bare i joggebukse, så det er det jeg kommer i. Hvis man ikke klarer å følge vanlig kotyme for selskaper, så er det faktisk bedre å bli hjemme. Anonymkode: 67e3e...0ff Men det dras så ut av proporsjoner. Det er jo ikke sånn at man nekter p småprate med folk man ikke kjenner så godt. Det er vel bortimot ingen i denne tråden som har sagt noe sånt. Men at man foretrekker å sitte med partner. Min partner feks, blir faktisk mye bedre på småpraten dersom han sitter sammen med meg og er komfortabel, enn å sitte sammen med fremmede. Likevel ville han forsøkt å prate med folk rundt om vi ble splittet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #219 Del Skrevet 25. juni Anim92 skrev (3 minutter siden): Men det dras så ut av proporsjoner. Det er jo ikke sånn at man nekter p småprate med folk man ikke kjenner så godt. Det er vel bortimot ingen i denne tråden som har sagt noe sånt. Men at man foretrekker å sitte med partner. Min partner feks, blir faktisk mye bedre på småpraten dersom han sitter sammen med meg og er komfortabel, enn å sitte sammen med fremmede. Likevel ville han forsøkt å prate med folk rundt om vi ble splittet. Eh jo. De jeg siterte lenger opp skrev nettopp det. At de ikke ville prate med folk de ikke kjenner eller har noe til felles med. Noen sier de bare ville gått hjem hvis de ikke fikk sitte og klamre seg til mannen sin. Da har man ikke noe i selskapslivet å gjøre og bør faktisk holde seg hjemme. Anonymkode: 67e3e...0ff 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dutullernå? Skrevet 25. juni #220 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da regner jeg med det er greit at vi som ikke er ønsket i selskapslivet, også lar være å kjøpe gave til de selskapene vi ikke skal gå i? For det er vel ikke sånn at de som feirer får lov til å erklære oss uønsket, men samtidig skal kreve gaver i hytt og pine? Anonymkode: 994b3...e47 Hva slags folk er det dere kjenner som krever gaver i hytt og pine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå