Gå til innhold

Splitte par ved bordplassering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 18.38):

Jo.

Og ikke bare det: det er skikk og bruk.

Anonymkode: 67e3e...0ff

Absolutt ikke vanlig heldigvis 

Anonymkode: 482c6...084

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 19.03):

Sliter man med sosial angst så må man jobbe med det selv, ikke være avhengig av partner i sosiale settinger. Det er en helt urimelig forventning. 

Anonymkode: c1c82...9fa

For en kald holdning 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 19.16):

Sorry asså, men kan dere såkalt introverte ikke bare ta og bli hjemme i stedet for å forpeste et godt selskap som tause raringer man for faen ikke kan utveksle to ord om været med!? 

Anonymkode: d3f76...840

Oh så tøff i munnen, har de glemt å oppdra deg ?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 20.27):

Hvis du ikke kan snakke med folk du ikke kjenner, så burde du holde deg unna fester og sosiale anledninger. Det er direkte frekt å ikke snakke med andre enn partner og folk man kjenner.

Sjarmrende holdninger🙄

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 17.22):

Når er det innafor? Er det feks innafor i en 50årsdag, men ikke et bryllup?

Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: 0de85...c65

Synes det er ubehagelig å bli splittet, og synes den gamle "regelen" om at man kan splitte ugifte, er dust. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater sammenkomster der man skal sosialisere med nye folk og bare nye folk. I verste fall settes man sammen med én man kjenner godt, som partner eller nær familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 17.51):

Rimelig ironisk å skulle feire deres kjærlighet mens vi andre skal i hvert fall ikke snakke med vår kjæreste..

Anonymkode: 8ff4c...e50

Godt poeng! 🤣🤣

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Heldigvis har jeg egen vilje og gjør som jeg vil. Både jeg og mannen liker å være sammen på fest, vi er introverte og selskapsliv syns vi egentlig er oppskrytt. Derfor har vi trygghet i hverandre. Og jeg gir en F... i om du mener vi er " hemmet" , for det sier mer om deg enn om oss. 

Anonymkode: 0e875...557

👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 8.07):

Fy faen blir man sosial tilbakestående av å hanen partner?? Splitt par, ha det gøy! Helt tydlig folk trengs å røskes litt i! Gift i 30 år og heldigvis ikke sosialt hemmet enda 

Anonymkode: 3c49b...1a1

Men å lære deg at man ikke bruker hemmet lenger det har du ikke? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt skikk og bruk å splitte par, og helt klart det jeg foretrekker. Jeg og mange med meg er single, og å sitte ved siden av et par synes jeg kan føles både for inntrengende/for intimt eller at du ikke får kontakt overhode (paret tar ikke hensyn til at de er utenfor huset og durer fram med sin vanlige dialog uten tanke på de rundt seg). Når vi voksne er i selskap må det forventes at vi er selvstendige og tar del i det sosiale rundt. Noe annet er udannet. Foreldre bør lære opp barna til å klare det. Til dere som ikke klarer det fordi dere er såkalt innadvendte -gjør oss alle en tjeneste og hold dere hjemme. Jeg er også innadvent, men har lært meg til å føre meg. Etter litt trening kan det til og med hende dere liker det litt.

Anonymkode: 8ffa9...c9f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er korrekt skikk og bruk å splitte par, og helt klart det jeg foretrekker. Jeg og mange med meg er single, og å sitte ved siden av et par synes jeg kan føles både for inntrengende/for intimt eller at du ikke får kontakt overhode (paret tar ikke hensyn til at de er utenfor huset og durer fram med sin vanlige dialog uten tanke på de rundt seg). Når vi voksne er i selskap må det forventes at vi er selvstendige og tar del i det sosiale rundt. Noe annet er udannet. Foreldre bør lære opp barna til å klare det. Til dere som ikke klarer det fordi dere er såkalt innadvendte -gjør oss alle en tjeneste og hold dere hjemme. Jeg er også innadvent, men har lært meg til å føre meg. Etter litt trening kan det til og med hende dere liker det litt.

🤦🏻‍♀️ eller kanskje de single bør holde seg hjemme siden de ikke takler å Sitte med par

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss krever det mye logistikk ifht barnevakt osv for å kunne delta på sånne ting. Hadde vi blitt splitta og dermed ikke kunne brukt tiden sammen i en sånn hyggelig anledning ville vi nok reist og funnet på noe annet.. Vi er begge utadvendte og blir kjent med andre selg om vi sitter sammen..

Anonymkode: b9d1f...082

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 23.56):

Men å tenke igjennom bordplassering er jo veldig lurt uansett. Veldig kjipt for single «Lene» å bli sittende sammen med par som kun prater med hverandre. 

Anonymkode: 72a43...936

Veldig kjipt av disse parene å bare prate med hverandre. Hvorfor gå noe sted i det hele tatt da? De er vel ikke symbiotiske vesener.

Anonymkode: 73c30...a52

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For oss krever det mye logistikk ifht barnevakt osv for å kunne delta på sånne ting. Hadde vi blitt splitta og dermed ikke kunne brukt tiden sammen i en sånn hyggelig anledning ville vi nok reist og funnet på noe annet.. Vi er begge utadvendte og blir kjent med andre selg om vi sitter sammen..

Anonymkode: b9d1f...082

Akkurat. Så dere ville forlatt lokalet når dere oppdaget at dere ikke har hverandre til bords. Flotte venner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes par kan få sitte sammen (brudeparet gjør jo det). Regner med at alle prøver å plassere folk som kan ha noe til felles, rundt samme bord. Har vært i bryllup med splitting. Så snart middagen var over, søkte alle til sine. Det ble ingen mingling av splittelsen, tvert imot.

Anonymkode: d7576...637

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

helt enig. At man er sjenert og innadvendt er virkelig ikke en unnskyldning. Det betyr at det er litt tyngre, men det er en treningssak, og en et spørsmål om holdning, og neppe verre enn det er for de utadvendte å bli satt i en situasjon der de må holde kjeft en stund. Jeg vil anta at de utadvendte utsettes for slike overgrep jevnlig.

Hilsen sjenert, introvert og innadvendt med dannelse.

Anonymkode: 12929...655

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 6/13/2024 at 11:57 PM, AnonymBruker said:

Ikke ok! Ingen liker tvangssosialisering.

Har selv opplevd det, og kjente ikke en sjel i selskapet utenom min kjæreste. Jeg slet med angst, og var dritnervøs før selskapet, men tvang meg selv til å gå, for jeg hadde jo i det minste kjæresten min ved min side. Trodde jeg hvertfall. Vertskapet syntes de var sååå lure som hadde kommet på denne geniale ideen, sånn at alle kun bli bedre kjent. Husker ikke hvem jeg satt ved siden av, og har sannsynligvis aldri truffet de igjen heller. 

Anonymkode: 56926...cad

Dette er bra eksempel på hvorfor man ikke gjør slik, man møter aldri vedkommende igjen, hvorfor synes da brudeparet at det er så god ide at folk skal bli kjent? Jeg kommer aldri til å forstå meg på slikt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (19 minutter siden):

Dette er bra eksempel på hvorfor man ikke gjør slik, man møter aldri vedkommende igjen, hvorfor synes da brudeparet at det er så god ide at folk skal bli kjent? Jeg kommer aldri til å forstå meg på slikt 

Nei, det er et eksempel på en som har et såpass stort handikap at vedkommende burde ringt brudeparet på forhånd og bedt on å få sitte i nærheten av mannen sin eller noen andre hun kjenner på grunn av psykiske problemer. Det ville de nok tatt hensyn til. (Det blir som at en med beinbrudd ber om å bli plassert på enden eller en med allergi informerer on det).

Normale friske folk som har vært utenfor døra før får jo ikke panikkangst av å få en annen bordkavaler enn han de bor med.

Når det er sagt, så hører det til et godt vertskap å tenke nøye igjennom bordplassering. Man tenker igjennom hvem som kan passe sammen, hvem som har noe til felles,  hvem som kanskje kjenner hverandre litt, osv. En variant er også å plassere ektefeller på samme bord eller over for hverandre. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri innafor. Bland gjerne familie og venner, men ikke splitt par. 

Anonymkode: 957ab...c5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt så lei meg om jeg ikke fikk sitte med mannen min. 
mange finner trygghet i å sitte med partneren sin. Jeg stemmer for «ikke splitt»😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...