Gå til innhold

Splitte par ved bordplassering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For min del hadde det ikke vært et stort problem, jeg klarer å sosialisere uten min mann. Men jeg skjønner ikke poenget. Et bryllup er for å feire brudeparet, og at gjestene skal kose seg. At gjestene skal bli kjent med masse fremmede folk i din familie og vennegjeng, det er totalt uinteressant for de fleste. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal skaffe barnevakt, betale en formue for å få noen til å passe ungene. Man skal ha kjole, ikke hvit, ikke rød og ikke grønn. Ikke kort, ikke lang og ikke utringet. Man skal ha med gave, ikke må den være billig og den bør helst vare spektakulær. Ofte må man reise et helvettes stykke først og. Og når man da har brukt flere tusen kroner og sin eneste frilørdag på å « feire kjærligheten» så skal man faen ikke sitte sammen med kjæresten sin engang, men med tante Olga som ingen liker. 

Skål. 

Endret av BobbySocks
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge du OG din familie satt sammen med den andre familien, så satt du jo ikke alene blant fremmede. Og det er jo akkurat det jeg ber om. At jeg ikke blir helt alene blant bare fremmede, men at jeg har minst en person der som jeg kjenner fra før og kan støtte meg på. Hvorfor skal du få det, men insistere på at jeg ikke får det, for da er jeg umoden og egoistisk?

Og helt ærlig, om man arrangerer en fest for familie og venner, enten det er bryllup, konfirmasjon eller 50-årsdag, så må det jo være et poeng at det skal være gøy for gjestene også. At de som kommer trives og føler de har vært med på noe bra når de går hjem. Om poenget bare er meg, meg, meg, og alle andre er uviktige, så vil jeg faktisk si at det er mer egoistisk og umodent enn å ønske å sitte med noen man kjenner.

Å treffe og snakke med fremmede kan jeg gjøre etter middagen, når det er naturlig fordi man treffes på dansegulvet eller i baren, og praten flyter naturlig fordi man er i en situasjon der det er mye å snakke om. 8 timer i en middag, kun omgitt av fremmede, hvor det er lite det er naturlig å snakke om etter at man har fortalt hvilken relasjon man har til brudeparet, det vil jeg helst slippe.

Men som sagt, jeg kan la være å gå. For jeg ser ikke poenget med å kaste bort en lørdag, en verdifull fridag, på noe som ikke gir meg glede. 

Anonymkode: 994b3...e47

Men, hallo, asså, og god dag mann økseskaft!? Du diskuterer din helt egen problemstilling, fullstendig urelatert til det tråden handler om. Skjønner du ikke det?

Skal folk, uansett om det er singler eller splittede halvdeler av par, plasseres sammen med totalt ukjente? Nei, selvfølgelig ikke. Det er dårlig vertskap, rett og slett! Har du vært i brylluper/konfirmasjoner/selskaper hvor du satt "ene mann" med ukjente, mens resten av vennegjengen satt samlet, skjønner jeg du reagerer. Det er dårlig gjort, uten tvil. Men det er fullstendig urelatert til spørsmålet om hvorvidt (gifte) par skal sitte med hverandre eller ikke.

Anonymkode: d3f76...840

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 9.17):

Vi ble splittet i konfirmasjon nå, mannen ble sittende med minste på 2 år og fikk jo en grei logistikk med buffet + passe barn, mens jeg satt et helt annet sted med de største. Ganske knotete, lettere når vi sitter sammen… 

Anonymkode: 04922...68c

Det er også en uting at en fremmed eller litt mer ukjent sitter ved siden av et så lite barn. Noen barn er utrygg. Og noen barn må man passe godt på. Feks så de ikke kaster mat på sidemannen, stjeler fra tallerkenen og ellers kan skape mer uro rundt seg. Små barn bør derfor alltid plasseres mellom foreldrene så de må ta støyten.

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 9.59):

Interessant hvordan par mener det å bli splittet så de ikke får sitte med den de kjenner beste r en uting, mens det er helt akseptert at single kan fylle et nødvendig tomrom hvor som helst og sitte med hvem som helst (kjente eller ei) for at  bordplanen skal gå opp.

Anonymkode: b6fde...949

Tror du misforstår. Tror få mener at single skal fylle opp plasser. Alle bør bli plassert med noen de kjenner. Noen er gjerne mer sosial og uredd nye settinger. Det kan godt være et par. De kan plasseres med ukjente, for de klarer seg greit, men de sitter sammen. Noen single kan være mer stille og sjenert. Da plasserer man de med noen de kjenner. Flere single kan også plasseres sammen, men da tenker jeg det bør være med kjente på samme bord, og ikke at det blir et rent "singelbord", men en god blanding.

Anonymkode: 0de85...c65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig skrev (20 timer siden):

For min del hadde det ikke vært et stort problem, jeg klarer å sosialisere uten min mann. Men jeg skjønner ikke poenget. Et bryllup er for å feire brudeparet, og at gjestene skal kose seg. At gjestene skal bli kjent med masse fremmede folk i din familie og vennegjeng, det er totalt uinteressant for de fleste. 

er det mulig å være så snever??!!

Selvfølgelig er det interessant for folk å bli kjent med hverandre. For det første er jo gjestene (må man anta) brudeparets nærmeste venner og familie, og de kan komme til å møte hverandre mange ganger ved andre anledninger som er knyttet til dette paret - typisk dåp, runde dager, konfirmasjon.

For det andre - hvor mange par tror du har møtt hverandre i andres bryllup opp gjennom tidene? Bryllup er jo en kjempeviktig bli-kjent-arena.

Jeg er helt sjokkert over hvor sosial inkompetente en del av dere fremstår.

Anonymkode: 12929...655

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 17.22):

Når er det innafor? Er det feks innafor i en 50årsdag, men ikke et bryllup?

Hvordan ville du reagert?

Det er ikke innafor i det hele tatt noensinne! En del sliter nok med å komme i besøket , skal de i tilegg bli splittet så nei. Gi beskjed på forhånd så vi kan la være å gå!

Anonymkode: 7909a...07e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke noe om at par splittes ved bordplassering. Jeg har ennå til gode å oppleve dette. Jeg er innadvendt (og introvert i samme slengen) og overhodet ikke flink til småprat. Småprat er noe av det verste jeg vet. Og jeg er også bekymret for å si noe feil og å dumme meg ut. Derfor så synes jeg det er flott når jeg og mannen sitter sammen, for han er flink til småprat og å holde samtalen i gang. Og da kan jeg også prate litt hvis det er noe som interesser meg. Hvorfor skal par egentlig splittes ved bordplassering? Man kan fint bli kjent med andre selv om man som par sitter sammen.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 15.37):

hvorfor det? er ikke grunntanken bak all selskapelighet at man skal mingle og treffe nye mennesker?

jeg er introvert selv, og langt utenfor komfortsonen når jeg må småprate med fremmede, men til og med jeg synes at alle dere som ser det som selvsagt at dere bare skal henge med ektefellen og kjentfolk i selskap, fremstår som rimelige sære og selvsentrerte.

Jeg er ikke i bryllup for å snakke med fremmede mennesker jeg aldri kommer til å se igjen.  Jeg er det for å feire brudeparet og å ha det gøy med venner og slekt. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 15.47):

Hvor? Spørsmålet er vel heller hvor det ikke er det.

At det ikke praktiseres i de bryllupene du har vært i, betyr jo bare at du har en omgangskrets som ikke er så gode på skikk og bruk 🤷‍♀️  

Det er vanlig å tvinge mennesker som gjerne kommer langveisfra og som har brukt mye penger på å være i bryllup til å sitte med vilt fremmede...?   Jeg syns det høres ut som særdeles dårlig skikk og bruk. Og potensielt ødelegge en hel kveld for noen.  Er det ikke meningen at gjestene skal ha det bra?  Hva har det uansett å si for brudeparet om man sitter med kjente eller fremmede?   Hva er i det hele tatt poenget?   Det har enda ikke kommet frem i denne tråden.    Jeg hadde laget en scene hvis jeg hadde blitt splittet fra mannen min og satt med totalt fremmede, hadde ikke funnet meg i det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke i bryllup for å snakke med fremmede mennesker jeg aldri kommer til å se igjen.  Jeg er det for å feire brudeparet og å ha det gøy med venner og slekt. 

hvordan ble du kjent med de du kjenner da? var ikke de fremmede første gang du møtte dem?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Djungelvrål said:

Så du er fra sånne kanter hvor fettere og kusiner gifter seg med hverandre og bryllupsselskap er identisk med familietreff?

1 hour ago, Djungelvrål said:

Jeg hadde laget en scene hvis jeg hadde blitt splittet fra mannen min og satt med totalt fremmede, hadde ikke funnet meg i det. 

Virkelig. I noens bryllup.. du hadde laget _EN SCENE_ hvis du var utilfreds med med bordplasseringen.

Mangler ord.  

Anonymkode: d3f76...840

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 17.22):

Når er det innafor? Er det feks innafor i en 50årsdag, men ikke et bryllup?

Hvordan ville du reagert?

jeg mener at det aldri er innafor. Men jeg er nysgjerrig på hvorfor du eventuelt mener at det skulle være nødvendig?

Anonymkode: 30ae8...e82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som introvert og innadvent, hadde blitt lei meg og antakeligvis ventet på å få gå hjem. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

er det mulig å være så snever??!!

Selvfølgelig er det interessant for folk å bli kjent med hverandre. For det første er jo gjestene (må man anta) brudeparets nærmeste venner og familie, og de kan komme til å møte hverandre mange ganger ved andre anledninger som er knyttet til dette paret - typisk dåp, runde dager, konfirmasjon.

For det andre - hvor mange par tror du har møtt hverandre i andres bryllup opp gjennom tidene? Bryllup er jo en kjempeviktig bli-kjent-arena.

Jeg er helt sjokkert over hvor sosial inkompetente en del av dere fremstår.

Men, mingling med andre har man hele dagen og kvelden på å gjøre... da er det ikke krise om par og bekjente får sitte med hverandre under middagen

Anonymkode: 8e22a...bb0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne gjorde dette

plasserte meg ved barnebordet med alle barna og min mann skulle sitte ved henne. 

Jeg skulle sitte alene og passe på 2 små barn under en bryllupsmiddag. 
Så da drar jeg og ungene hjem etter kirken. 

Anonymkode: c63a3...bd4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG altså… der alle er innadvendte, introverte og folkesky. Kan ikke snakke med «fremmede». Men samtidig klages det over en lav sko på at det er så vanskelig å få nye venner…. Men snakke med folk - nei, det går ikke.

Nå skal jeg snart ha en stor fest selv, og ganske mange av gjestene er folk jeg har truffet i diverse selskaper hos venner. Det er liksom sånn man blir kjent med nye folk.

Anonymkode: 67e3e...0ff

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

KG altså… der alle er innadvendte, introverte og folkesky. Kan ikke snakke med «fremmede». Men samtidig klages det over en lav sko på at det er så vanskelig å få nye venner…. Men snakke med folk - nei, det går ikke.

Nå skal jeg snart ha en stor fest selv, og ganske mange av gjestene er folk jeg har truffet i diverse selskaper hos venner. Det er liksom sånn man blir kjent med nye folk.

Ingen som sier at de ikke vil snakke med folk? Man skal være sammen en hel dag og senkveld. Har mange timer på å mingle med resten av gjestene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen som sier at de ikke vil snakke med folk? Man skal være sammen en hel dag og senkveld. Har mange timer på å mingle med resten av gjestene. 

Akkurat som om disse innadvendte gjestene som truer med å gå hjem hvis de ikke får sin egen mann til bords eller sitte ved siden av folk de kjenner veldig godt fra før - akkurat som de kommer til å mingle med andre i fler timer.. he he nei.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat som om disse innadvendte gjestene som truer med å gå hjem hvis de ikke får sin egen mann til bords eller sitte ved siden av folk de kjenner veldig godt fra før - akkurat som de kommer til å mingle med andre i fler timer.. he he nei.

Forhåpentligvis får de litt hjelp fra alkoholen 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 9.59):

Interessant hvordan par mener det å bli splittet så de ikke får sitte med den de kjenner beste r en uting, mens det er helt akseptert at single kan fylle et nødvendig tomrom hvor som helst og sitte med hvem som helst (kjente eller ei) for at  bordplanen skal gå opp.

Anonymkode: b6fde...949

Det er heller ikke akseptert for min del (jeg er en av de som har argumentert mor splitting her). Men så er det heller ikke dette som diskuteres i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...