Gå til innhold

Brukket fjær foran på bilen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
TomSawyer skrev (3 timer siden):

Helt ærlig har den vel aldri vært trygg å kjøre ift dagens biler..😂

De aller fleste bilmodeller fra rett etter tusenårsskiftet hadde fått 1 eller 2 stjerner av 5 på NCAP i dag og i realiteten ikke vært salgbare.

Tullprat. Min mor kjørere en Toyota Rav fra 2003, og det er overhodet ikke noe galt med den bilen. Tipper biler fra 2015 og nyere er betydelig dårligere konstruert, for de som kjøper helt nye biler i dag har de ikke lengre enn gjennomsnittlig 5-8 år uansett, så da er det ingen vits i å bygge solid heller.

Anonymkode: 52be9...4af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tullprat. Min mor kjørere en Toyota Rav fra 2003, og det er overhodet ikke noe galt med den bilen. Tipper biler fra 2015 og nyere er betydelig dårligere konstruert, for de som kjøper helt nye biler i dag har de ikke lengre enn gjennomsnittlig 5-8 år uansett, så da er det ingen vits i å bygge solid heller.

5-8 års levetid??

Herregud så mange idiotiske påstander folk kaster utav seg.

Tesla er de bilene som gjør det best i krasjtester både i Usa og Europa. Toyota er i bunnskiktet. En annen ting er at drivlinja i elbiler varer mye lenger en på fossile, uansett kan begge holdes i live i hundre år hvis en bytter deler og sveiser rusten på de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomSawyer skrev (43 minutter siden):

5-8 års levetid??

Var det det jeg sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Var det det jeg sa?

Sorry leste feil i farten..men nybilkjøpere hadde ikke bilene lenger før heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomSawyer skrev (1 time siden):

Sorry leste feil i farten..men nybilkjøpere hadde ikke bilene lenger før heller da.

Men det var ikke hyppig utskifting i like stor grad som nå. Bruk og kast-mentaliteten har jo virkelig eksplodert de siste 15-20 årene, og det gjelder ikke bare bil. Se bare på mobiltelefoner, for eksempel. Jeg har en Nokia 3310 som fremdeles fungerer, mens iPhone er ment å vare hva, maks 5-6 år? Til (minst) tidobbel pris av en gammel Nokia. Alt fra klær til elektronikk skal skiftes ut så snart den nye skinnende tingen er på markedet, dermed er det ikke nødvendig å produsere like solid heller. At mye havner på bruktmarkedet er ikke relevant for produsenten, de får uansett solgt produktene til folk med mye penger, selv om kvaliteten på veldig mye unektelig er dårligere nå enn før. Bil har blitt forbruksvare, og sånn var det ikke for 30 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/14/2024 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

Fjær skifter man jo relativt lett selv, med litt guiding fra Youtube om man er nybegynner 😊

Anonymkode: d8bb6...e4c

Ja hvis man er heldig at fjærens utforming gjør at man kan kjøpe billige fjerkompressorer så ja, men krever det dyrere versjon så er det like greit å sette det bort, men jeg er i utganspunktet for at man prøver selv først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 23.32):

Om det skulle skje på min gamle bil, som jeg bare vil få fikset så jeg kan bruke den inntil jeg får tak i ny bil, da vil det være som å kaste de 5000kr ut av vinduet😏 Da blir det ikke til at jeg bruker enda 5000kr på den neste fjæra. Så kanskje jeg bare bør vrake bilen først som sist da😔

Anonymkode: 1a108...681

Hvis 5000 er alt som skal til for å kunne bruke bilen videre og ha den EU godkjent så har man i praksis "gratis" bil.

Om man velger å bruke denne de neste 6 mnd. Vil det være særdeles billig bilhold fremfor å kjøpe ny. 

Bare omreg.avgiften kan lett være 6-7000.

Anonymkode: 14904...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...