AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #21 Del Skrevet 13. juni 2024 TomSawyer skrev (18 minutter siden): Du kan ikke se om fjæra kommer til å knekke i nærmeste framtid..eneste er om den har flekker med avskrapet lakk og rust. Jeg ville aldri ha byttet på begge sider fordi ene fjære var knekt på en gammel bil..Blir jo som å begynne å bytte deler på måfå og rent forebyggende..Tullete bare og det er ingen overlappende jobb dvs. at å bytte begge sider blir dobbelt så dyrt. Takk for info😊 Anonymkode: 1a108...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 13. juni 2024 #22 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): du kan fint kjøre rundt med brukket fjær i en gammel skrabb. ville definitivt bare bytta det den trengte for å bestå EU, brekker den andre har du to år på deg før den må tas. Anonymkode: d5990...307 Du tuller nå, ikke sant? Er du klar over hvor farlig det kan være om man kjører med den bilen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #23 Del Skrevet 13. juni 2024 Ny brukt bil kan man omtrent få på dagen… Anonymkode: 06a51...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #24 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men dette er en gammel bil som det ikke er verdt å bruke noe særlig penger på. Men jeg trenger bilen i påvente av nytt bruktbilkjøp, og tanken var å fikse den ene fjæren for å kunne kjøpe meg litt tid i forhold til nytt bilkjøp. Hvis ikke står jeg helt uten bil nå, og må skyndte meg mer enn jeg ønsker med nytt bilkjøp. Men det er ingen god idé, mener du? Anonymkode: 1a108...681 Det koster litt å bytte fjær. Du bør ikke kjøre rundt med knekt fjær. Fjærene på bilen er ganske viktige for å holde bilen på veien, blantannet. Anonymkode: 8446f...d06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #25 Del Skrevet 13. juni 2024 Fjær skifter man jo relativt lett selv, med litt guiding fra Youtube om man er nybegynner 😊 Anonymkode: d8bb6...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #26 Del Skrevet 13. juni 2024 Oi, takk for påminnelse ts! Nå kom jeg på at jeg også må få fikset fremfjærene på bilen min. Forøvrig ser jeg at det står bytte av begge fremfjærene i prisoverslaget jeg har fått, selv om en er knekt, så regner med at begge bør byttes. Anonymkode: 9cd09...737 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 13. juni 2024 #27 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det koster litt å bytte fjær. Du bør ikke kjøre rundt med knekt fjær. Fjærene på bilen er ganske viktige for å holde bilen på veien, blantannet. Anonymkode: 8446f...d06 Naaja...🤔..er nok en for vanskelig operasjon for folk flest tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #28 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ny brukt bil kan man omtrent få på dagen… Anonymkode: 06a51...f67 Joda, men man vil jo finne den rette bilen for seg, i forhold til pris og kriterier. Det er ikke gjort på dagen. Anonymkode: 1a108...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #29 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fjær skifter man jo relativt lett selv, med litt guiding fra Youtube om man er nybegynner 😊 Anonymkode: d8bb6...e4c Det skjer nok ikke her i gården, jeg har ikke peiling, og kjenner heller ingen som kunne utført dette for meg. Anonymkode: 1a108...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #30 Del Skrevet 14. juni 2024 Er det noe billigere å kjøpe en ny gammel bil som også må vedlikeholdes? Anonymkode: 52be9...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #31 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noe billigere å kjøpe en ny gammel bil som også må vedlikeholdes? Anonymkode: 52be9...4af Neida, men det er noe med å bruke penger på en bil som kanskje er verdt 10.000kr, og en bil som er verdt nærmere 200.000kr, den sistnevnte vil man jo reparere fordi den har et langt liv foran seg. Anonymkode: 1a108...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #32 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neida, men det er noe med å bruke penger på en bil som kanskje er verdt 10.000kr, og en bil som er verdt nærmere 200.000kr, den sistnevnte vil man jo reparere fordi den har et langt liv foran seg. Anonymkode: 1a108...681 Det er jo ikke nødvendigvis sant. Eldre biler er i mange tilfeller betydelig mer solid konstruert enn nyere "bruk og kast"-biler. En god gammel Toyota f.eks. lever sannsynligvis lengre enn en hvilken som helst Tesla. Anonymkode: 52be9...4af 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #33 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er jo ikke nødvendigvis sant. Eldre biler er i mange tilfeller betydelig mer solid konstruert enn nyere "bruk og kast"-biler. En god gammel Toyota f.eks. lever sannsynligvis lengre enn en hvilken som helst Tesla. Anonymkode: 52be9...4af Men vi snakker en 19-år gammel bil da, tenker du at den også kan være trygg å kjøre en stund til? Anonymkode: 1a108...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #34 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men vi snakker en 19-år gammel bil da, tenker du at den også kan være trygg å kjøre en stund til? Anonymkode: 1a108...681 Jeg har ikke kompetanse til å svare på det, men jeg har selv en 2007-modell og den har jeg tenkt å kjøre i hvert fall 10 år til. Anonymkode: 52be9...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #35 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har ikke kompetanse til å svare på det, men jeg har selv en 2007-modell og den har jeg tenkt å kjøre i hvert fall 10 år til. Anonymkode: 52be9...4af Takk for at du sier det, det gjør at jeg lener meg mot å fikse den gamle bilen min😊 Anonymkode: 1a108...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 15. juni 2024 #36 Del Skrevet 15. juni 2024 On 6/13/2024 at 11:31 PM, TomSawyer said: Eneste overlappende jobb er jo å kjøre inn bilen og få den på løftebukken. For EU kontrollens del kan en fint bytte den ene fjære bare. I utgangspunktet enig, bytte på høyre side er ikke overlappende med å bytte på venstre side. Med mindre man tar hjulstillingskontroll etter bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 15. juni 2024 #37 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men vi snakker en 19-år gammel bil da, tenker du at den også kan være trygg å kjøre en stund til? Anonymkode: 1a108...681 Helt ærlig har den vel aldri vært trygg å kjøre ift dagens biler..😂 De aller fleste bilmodeller fra rett etter tusenårsskiftet hadde fått 1 eller 2 stjerner av 5 på NCAP i dag og i realiteten ikke vært salgbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #38 Del Skrevet 15. juni 2024 TomSawyer skrev (8 minutter siden): Helt ærlig har den vel aldri vært trygg å kjøre ift dagens biler..😂 De aller fleste bilmodeller fra rett etter tusenårsskiftet hadde fått 1 eller 2 stjerner av 5 på NCAP i dag og i realiteten ikke vært salgbare. Joda, jeg skjønner jo at nyere biler er mye tryggere. Men at den er trygg nok da, eller kjørbar ihvertfall, en god stund til. Anonymkode: 1a108...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 15. juni 2024 #39 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda, jeg skjønner jo at nyere biler er mye tryggere. Men at den er trygg nok da, eller kjørbar ihvertfall, en god stund til. Anonymkode: 1a108...681 En bil er vanligvis trygg nok så lenge den ikke er rustet i to, er sjåførene som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #40 Del Skrevet 15. juni 2024 TomSawyer skrev (4 minutter siden): En bil er vanligvis trygg nok så lenge den ikke er rustet i to, er sjåførene som er problemet. Det rare er at jeg ikke merket at den fjæren hadde røket, så vet ikke hvor lenge jeg kjørte med bilen sånn. Det betyr at jeg sikkert ikke merker det om den andre fjære ryker heller.. og skulle den andre fjæren ryke rimelig kjapt, er de 5000kr rett ut av vinduet, for jeg bytter ikke den andre fjæren i tillegg sånn st totalprisen blir 10.000kr, på en så gammel bil. Denne ene fjæren velger jeg å bytte nå, bare for å kjøpe meg litt tid i forhold til nyere bruktbilkjøp. Anonymkode: 1a108...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå