AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #1 Skrevet 13. juni 2024 Jeg har tre ulike lidelser, som rullerer. Det vil si at straks jeg er bra av den ene kan den andre blusse opp. Det har vært sånn de siste 17 årene, og nå er jeg så forferdelig sliten. Jeg trenger en sykemelding. Da jeg var på rehabilitering for en av de tre kroniske tilstandene sa legen at jeg måtte vente å være sykemeldt i perioder hvert år for å få opptrening. Og det gjaldt bare en av dem. Jeg har bare latt det hakke og gå siden jeg jobber i privat næringsliv og det ikke er vel ansett å være syk. Men jeg makter bare ikke mer nå. Jeg har det siste halvåret overlevd på plusstimer, og at jeg arbeider raskt. Jeg har kanskje i praksis jobbet 4-5 timer i uka i en 100 prosent stilling. Fastlegene her jeg bor byttes ut hele tiden, og det er umulig å få time hos legen fram i tid fordi planen er full. Det går heller ikke å få akuttime annet enn tidlig på morgenen. Da greier jeg oftest verken å kle på meg, dusje eller sitte i bilen slik at jeg kommer meg til legen. Jeg har fleksitid på jobb og jobber helst fra ti. Jeg er som dere forstår et totalt vrak nå, samtidig som ingen av lidelsene jeg har kanskje er så veldig alvorlig. De påvirker bare funksjonsnivået mitt i stor grad (smerter, utmattelse, konsentrasjonssvikt, luftveisproblemer osv.). Pluss at jeg er eldre, og ikke greier å presse meg hver dag tross at jeg er syk mer. Jeg vil være i arbeid, men jeg greier ikke dette lengre og jeg trenger stabil helsehjelp. Noen som har ideer til hvordan jeg løser denne floka, eller som har vært i lignende situasjoner og kan fortelle hvordan det gikk? Anonymkode: 7f8f5...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #2 Skrevet 13. juni 2024 Jeg tenker at du må ringe legekontoret og forklare situasjonen. Du har behov for akuttime, men er for syk om morgenen til å kunne møte opp på morgentime. Anonymkode: edb07...beb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå