Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Hva kan jeg lage med svinekoteletter? Og er det sunt?
Gjest itla Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Prøv deg her, kanskje? MatPrat-søk Jeg har kjøpt inn svinekoteletter til middag i morgen! Det er egentlig ganske sunt, ihvertfall hvis du skjærer bort synlig fett.
Blueberry Skrevet 13. februar 2006 #3 Skrevet 13. februar 2006 Jeg pleier å marinere kotelettene i en sånn ferdig allround-marinade fra santa maria som er veldig god. steker de på panna. serverer med hasselbackpoteter (se på matprat.no) og en god saus. mer søndagsmiddag hos oss d da men...
Arkana Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 Noen forslag: * Stek hakket løk, hvitløk, gulrot og sellerirot mykt. Rør i 1 ts karri og et par ss hvetemel. Tilsett en boks hermetiske tomater, 1 dl vann, laurbærblad, salt/pepper. Brun kotelettene og legg dem i, la småkoke 20-30 minutter under lokk. * Brun kotelettene, krydre med salt, pepper og rosmarin, og legg i en ildfast form. Stek eplebåter og grovhakket løk raskt og legg i formen sammen med tomatbåter. Hell i 3 dl buljong blandet med 1 dl fløte og stek ved 200 grader, på nederste rille i ca 20 minutter. * Bland sammen salt, paprikapulver, tørket chili, hvitløkspulver, pepper, oregano, timian og malt spisskummen. Gni blandingen på kotelettene og stek dem i panne. Server med guacamole og ovnsbakte potetbåter. * Stek kotelettene og krydre med salt, pepper og karri. Legg i en ildfast form og dekk med tykke tomatskiver. Kok ut pannen med 1 dl fløte som helles over i formen og dryss over revet ost. Gratiner til osten er smeltet. * Brun kotelettene raskt og legg i en ildfast form lagvis med poteter, gulrøtter, kålrot, sellerirot og purre skåret i passe biter. Hell over noen dl buljong, dekk til og stek ved 175 grader i 2 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå