Gå til innhold

Hva koster leie av strandsstoler m/parasoll i Kroatia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg eg reiser til Kroatia i sommer. Er det noen som nylig har vært langs Makarska-rivieraen, evt var der i fjor, og som kan gi et estimat på hva det koster å leie to solstoler og en parasoll på stranden? Usikker på hvor mye euro jeg må ta ut før reisen, så greit med et estimat på dette. 

Anonymkode: 0bec9...4d1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det var 400 kr per dag i 2022. Veldig dyrt, syns vi da.

Anonymkode: e5e61...745

Oi, for en pris. Da blir det vel fort til at vi heller kjøper en egen parasoll. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk tenkt meg om, og 400 kr var prisen for 3 solsenger. Så det blir litt mindre for 2 om ikke prisene har steget. 

Anonymkode: e5e61...745

Ok! Takk for oppdatering. Uansett dyrt. 

AnonymBruker

Det er dyrt å ta ut euro i Norge. Du får langt bedre kurs om du tar ut penger i minibank når du kommer fram. Sjekk hva slags gebyr som gjelder for kortene du har, da noen er dyrere enn andre når det gjelder uttak. Har du et kort i en bank som ikke tar gebyr, er det jo mye enklere å ta ut penger etter hvert som du har behov for det. Flere banker tar kun valutapåslag.

Anonymkode: fb4f1...e73

• Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er dyrt å ta ut euro i Norge. Du får langt bedre kurs om du tar ut penger i minibank når du kommer fram. Sjekk hva slags gebyr som gjelder for kortene du har, da noen er dyrere enn andre når det gjelder uttak. Har du et kort i en bank som ikke tar gebyr, er det jo mye enklere å ta ut penger etter hvert som du har behov for det. Flere banker tar kun valutapåslag.

Anonymkode: fb4f1...e73

Enig, jeg tar aldri ut utenlandsk valuta i Norge. Vi var i Kroatia i fjor sommer, og vi trengte nesten ikke cash. Men en og annen gang (kanskje 2-3 ganger i løpet av oppholdet) var det et sted som kun to kontanter, så det er greit å ha litt i bakhånd. Vi leide ikke solsenger, så jeg vet ikke hva det koster.

Anonymkode: c7e0e...e40

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette betaler folk for? :klo: Ikke rart nordmenn sliter i dyrtida 😂

Anonymkode: 31e52...f5d

Er ikke alle som er like glad i å ligge rett på sanda skjønner du. Betaler glatt opptil flere hundre kroner for solsenger, men da bør standarden matche prisen. I Italia fant vi solsenger i flere prisklasser, noen koster over 1000kr, men da fulgte det gjerne med håndkle, vann osv. 

Var i Kroatia i fjor, på Brac og i nærheten av Split. Der varierte prisene fra 6-15euro per seng. Kommer litt an på området og hvor god plass det er mellom sengene osv. 

Anonymkode: f536b...0f8

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke alle som er like glad i å ligge rett på sanda skjønner du. Betaler glatt opptil flere hundre kroner for solsenger, men da bør standarden matche prisen. I Italia fant vi solsenger i flere prisklasser, noen koster over 1000kr, men da fulgte det gjerne med håndkle, vann osv. 

Var i Kroatia i fjor, på Brac og i nærheten av Split. Der varierte prisene fra 6-15euro per seng. Kommer litt an på området og hvor god plass det er mellom sengene osv. 

Anonymkode: f536b...0f8

Må si jeg blir sjokkert over prisene du nevner.  Hørte nylig om pris på 15 euro for 2 solsenger på Kreta, men trodde virkelig ikke at det er blitt sånn i de andre middelhavslandene også?  

AnonymBruker

Vi betalte 20-25 euro for to solsenger og parasoll.

Vi var tre stk, så vi betalte for to solsenger, og hadde med madrasser selv også.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette betaler folk for? :klo: Ikke rart nordmenn sliter i dyrtida 😂

Anonymkode: 31e52...f5d

Du tror virkelig at det er de samme som sliter i dyrtiden som også reiser til syden og betaler for solsenger?

Anonymkode: 4fd7e...69b

AnonymBruker

Kommer helt ann på. Jeg var utenfor Split for noen år siden. I Podstrana. Da betalte jeg 260,- for en solseng. Jeg trodde det var gratis for dem som bodde på hotellet, for det sa Apollo. Men det stemte ikke ! 

Anonymkode: e226e...263

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...