Gå til innhold

Hva er «normale» smerter i en syklus, endometriose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg sliter veldig mye med smerter ifbm syklusen min. To-tre dager etter endt menstruasjon får jeg smerter/trykk/øm i området livmor/korsrygg/innside lår. Regner med dette er ifbm eggløsning jeg skal ha om 5 dager. Hver mnd har jeg slike smerter i flere dager både før og etter eggløsning. I tillegg har jeg vinde kramper under menstruasjon i tillegg til store blødninger. Kan dette regnes som normalt eller kan det være endometriose? Jeg lider ikke av infertilitet. Men smertene, spesielt rundt eggløsning gjør at det kjennes ut som jeg har vondt i hele kroppen. 

kan legge til at jeg har smerter under samleie, typ støt smerter innerst mot livmor. Dette gjør slik at sexlivet mitt er nesten borte, selv med samboer. 

Anonymkode: 258a5...865

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig å si. Jeg har endometriose og mine menssmerter var som kramper/konstante rier så kraftige at jeg besvimte. Det var da jeg fikk smerter utenom mensen at jeg oppsøkte lege. Dette var en konstant stikkende smerte i ene eggstokken. Viste seg å være flere store cyster

Anonymkode: a7294...5b1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er usikker tar du kontakt med lege. Jeg har endometriose og pcos, og får kraftige smerter både før og under eggløsning og menstruasjon. Det er ofte også ledsaget av kvalme, feber og generell følelse av å være syk. De verste syklusene kaster jeg opp, besvimer og har høy feber. Vanlig smertestillende har lite til ingen effekt. Hormonspiral er redningen.

Anonymkode: c8301...ae7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...