Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier det meste. Jeg forstår babyen trenger hjelp til å sovne, men når er det de begynner å sove for seg selv? Det er mange år siden jeg hadde baby sist, men husker de krevde mye kroppskontakt. Babyen er tre måneder.

Anonymkode: a3a4a...1a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mim baby har sovet for seg selv siden den ble født, så det er veldig individuelt😊Jeg er veldig heldig der, tror ikke det er veldig normalt at de er så selvstendige fra fødselen av😅

Anonymkode: 3672b...b82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine sov i egen seng (på vårt soverom) fra dag en.

Anonymkode: d2bd3...589

• Liker 1
Skrevet

Vi forsøkte helt fra starten å ha baby i egen seng. Men måtte jo stadig opp og hente for amming om natten, så i praksis ble det mest samsoving. Rundt 3-4 måneder ble det en del lengre økter i egen selv. Og på 6 mnd ble det eget rom også.

Skrevet

Begge mine har sovet i egen seng fra de ble født, noen ganger samsov vi om det var behov for det, som ved sykdom. Sov gjerne opppå meg på dagtid da de var under 6mnd , bare koselig det.

AnonymBruker
Skrevet

Eldste sov i egen seng fra hun var ca ett år. Yngste er her enda (6 år) Helt topp for oss.

Anonymkode: 827b6...fc5

Skrevet

Begge mine barn begynte å sove av og for seg selv når de var ca 3 år :)

AnonymBruker
Skrevet

Innen tenårene en gang?
Kommer jo an på barnet.
Og hva du velger å gjøre...

Anonymkode: 4ceeb...e9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er litt over 2 år og kan fortsatt ikke sove for seg selv. 

Anonymkode: 99c31...654

AnonymBruker
Skrevet

Det er 100% individuelt og varierer fra barn til barn. Her sov ene for seg selv fra dag 1, nr 2 sov ikke uten kroppskontakt de første 5-6 mnd. Nr 3 var litt midt imellom - ville hvile med kroppskontakt, men sov alene om natten. 

Anonymkode: 46aa1...d64

Skrevet

Min er 6 måneder og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal få hun til å sove uten amming

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min på litt over halvannet sover uten kroppskontakt og har gjort det stort sett siste året, men ved sykdom feks har han behov for å sove inntil igjen. Våkner fortsatt såpass ofte at det beste er å ha ham i senga slik at vi sovner igjen i løpet av fem minutter. Har ingen eldre barn, men vet at jeg selv sov med mamma til jeg var 2,5😊 Da ville jeg plutselig sove i egen seng som storesøster. 

Anonymkode: cdb34...ca2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tittelen sier det meste. Jeg forstår babyen trenger hjelp til å sovne, men når er det de begynner å sove for seg selv? Det er mange år siden jeg hadde baby sist, men husker de krevde mye kroppskontakt. Babyen er tre måneder.

Anonymkode: a3a4a...1a9

Det lurer jeg også på, mine er 4 og 6 år 😂

Anonymkode: b919b...5e4

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på ungen og dere. Min er snart 1 år, elsker å samsove!

Anonymkode: d2c7f...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Min på 4 måneder sovner selv, i egen seng (bed side) på natt, og egen seng på rommet sitt på dagtid :) aner ikke hvordan det har blitt sånn, hun har vel bare godt sovehjerte, og en god dose flaks for vår del :)  På natt var det ikke sånn de første 2-3 månedene, da sovnet hun kun oppå meg. Men, etter vi begynte med fast leggetid rundt 10-11 uker har det løsnet og hun finner søvnen selv i bed-siden. 

Anonymkode: 92fbc...675

AnonymBruker
Skrevet

Min treåring begynte med det for noen måneder siden😅 

Anonymkode: 4bd11...86a

AnonymBruker
Skrevet

Min sov for seg selv fra den var født. 

Anonymkode: b5b5b...1b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sov først i egen seng da hun var 13 år…! 🙈

Anonymkode: 1d4aa...5d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min sov først i egen seng da hun var 13 år…! 🙈

Anonymkode: 1d4aa...5d7

I så høy alder skyldes det seg og ikke barnet. 

Anonymkode: 99c31...654

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med førstemann jobbet jeg intensivt i flere uker, og fikk faktisk til å komme dit at vi kunne legge ned i sengen og gå ut med en gang uten skriking. Da var hun vel ca 8 mnd.

Andremann er bikket året og jeg tror aldri ungen vil kunne sovne på egen hånd 😂

Anonymkode: 80a3e...f65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...