AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #1 Skrevet 13. juni 2024 Hei, jeg ønsker å gi et gratulasjonskort, men ønsker at det skal være skrevet med svært pen skrift. Finnes det noen steder i Oslo hvor man kan betale noen for å skrive på kortet? Anonymkode: b59ec...b1f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #2 Skrevet 10. juli 2024 Tråden begynner å bli litt gammel, men om det fortsatt er aktuelt, vil jeg råde deg til å stikke innom et reklamebyrå eller en avis. Der finnes det folk som jobber med layout osv., og noen av dem kan være gode på å skrive for hånd, eventuelt kan de tipse deg om andre. Anonymkode: 0d3a5...953 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #3 Skrevet 10. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tråden begynner å bli litt gammel, men om det fortsatt er aktuelt, vil jeg råde deg til å stikke innom et reklamebyrå eller en avis. Der finnes det folk som jobber med layout osv., og noen av dem kan være gode på å skrive for hånd, eventuelt kan de tipse deg om andre. Anonymkode: 0d3a5...953 Takk for tipset! Det blir ikke aktuelt for dette kortet for det er allerede sendt. Men jeg kommer jo til å sende kort også i fremtiden og da vil jeg følge tådet ditt! TS Anonymkode: b59ec...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #4 Skrevet 10. juli 2024 Den er grei! I farten kom jeg på en annen yrkesgruppe der du også kan finne folk med flott håndskrift: Arkitektene! Anonymkode: 0d3a5...953
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #5 Skrevet 10. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den er grei! I farten kom jeg på en annen yrkesgruppe der du også kan finne folk med flott håndskrift: Arkitektene! Anonymkode: 0d3a5...953 Igjen tusen takk! TS Anonymkode: b59ec...b1f 1
Hanne67 Skrevet 10. juli 2024 #6 Skrevet 10. juli 2024 Jeg synes litt av sjarmen med å få et håndskrevet kort, er at det faktisk er avsenderen som har skrevet det. Om håndskriften er pen eller ei spiller ingen rolle. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #7 Skrevet 10. juli 2024 12 minutter siden, Hanne67 said: Jeg synes litt av sjarmen med å få et håndskrevet kort, er at det faktisk er avsenderen som har skrevet det. Om håndskriften er pen eller ei spiller ingen rolle. Skjønner. Smaken er som baken. Jeg har aldri fått noen til å skrive kortene mine tidligere. Det var derfor jeg lagde denne tråden. Det er heller ikke slik at jeg kommer til å orke å få noen til å skrive kortene mine hver gang jeg sender kort. Det å sende mail til reklamebyråer, artiktekter og aviser for å spørre om noen av dem har pen håndskrift og vil skrive, reise frem og tilbake fra reklamebyrået, osv. Enormt mange kort blir jo også kastet rett i søpla etter mottakeren har lest teksten. Men enkelte ganger så har jeg tenkt at det er verdt å legge ned litt arbeid i å få teksten pen. Det beste hadde vært om jeg selv lærte meg å skrive pent, men det skjer ikke. Jeg er villig til å gå til et reklamebyrå og betale dem for å skrive teksten. Jeg er ikke villig til å legge ned hundrevis av timer på dette. TS Anonymkode: b59ec...b1f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #8 Skrevet 10. juli 2024 Vil nevne at jeg har en venninne som tidligere jobbet med utforming av reklame/annonser osv. Hun har i utgangspunktet veldig pen håndskrift, og hun har deltatt på kurs i Kalligrafi. Hvis TS hadde tatt turen innom avisen der hun jobbet, ville hun gjort dette på få sekunder, og ikke tatt en krone for å gjøre det. Det tror jeg mange andre også ville ha gjort. Tror du hadde sluppet å betale for noe sånt. I spesielle anledninger er det ekstra fint å kunne gi fra seg noe som ser pent ut, det er sjeldnere med håndskrevne kort i dag, og jeg tror mottakerne derfor kanskje bevarer dem i større grad enn før. Anonymkode: 0d3a5...953
Seff Skrevet 11. juli 2024 #9 Skrevet 11. juli 2024 Hanne67 skrev (9 timer siden): Jeg synes litt av sjarmen med å få et håndskrevet kort, er at det faktisk er avsenderen som har skrevet det. Om håndskriften er pen eller ei spiller ingen rolle. Enig. 1
Dorothea1 Skrevet 11. juli 2024 #10 Skrevet 11. juli 2024 Har noe erfaring med penskrift på kort, men tar ikke på meg noe oppdrag desverre😦
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå