Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år ble jeg kjent med en mann som jeg ble veldig nær venn med. Jeg var singel da, hadde akkurat kommet ut av en forhold og alt var litt kaos. Vi hadde sex et par ganger, men fant veldig fort ut at vi ikke passet til noe mer, men har etter det møttes over en kaffe eller middag og pratet sammen 3-4 ganger i året. Nå kjenner jeg litt på at jeg føler meg på et vis ferdig med denne relasjonen. Jeg har kjæreste, er på et helt annet sted i livet, og den relasjonen var veldig bygd på det kaoset jeg hadde i livet mitt, at jeg var usikker og trengte mye støtte. Nå som det er helt borte, synes jeg han rett og slett er litt belærende og irriterende og ikke helt ser den versjonen jeg har blitt nå. Kjæresten min har ingen problemer med at jeg har både gutte- og jentevenner, så det er ikke han som påvirker meg.

Innspill? 

Anonymkode: 1ab51...8fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dette er en relasjon som er helt vanlig å gi slipp på. 

Anonymkode: ad3bb...2b4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å slette og slutte å svare når det kommer meldinger.

Anonymkode: 4aea7...7df

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig å fase ut vennskap når man fra før av har så lite kontakt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig har aldri «slått opp» med en venn, men vet om andre som har tatt den samtalen og satt strek. Tenker det mest naturlige er bare å ikke ta kontakt, svare kort på evt meldinger og bare la det dø ut av seg selv. 

Anonymkode: 9c522...c56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg personlig har aldri «slått opp» med en venn, men vet om andre som har tatt den samtalen og satt strek. Tenker det mest naturlige er bare å ikke ta kontakt, svare kort på evt meldinger og bare la det dø ut av seg selv. 

Det er ikke alltid ghosting fungerer, og da må man nesten gi beskjed. Jeg har opplevd det et par ganger. Helt forjævlig å måtte gi slike beskjeder🙃

Anonymkode: 7088c...574

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke alltid ghosting fungerer, og da må man nesten gi beskjed. Jeg har opplevd det et par ganger. Helt forjævlig å måtte gi slike beskjeder🙃

Anonymkode: 7088c...574

Ja, jeg skjønner det - og vet om andre som har måttet si det slik direkte - etter lang tids forsøk på å bare fade ut. Jeg har heldigvis ikke måttet det, og er veldig glad for det 😅 Har ikke direkte ghosted heller, men bare alltid takket nei ved kontakt, og aldri tatt kontakt selv. Så har det gått over av seg selv. Og skulle vi treffe hverandre tilfeldig kan vi gi hverandre et nikk, eller småprate kort - det er ikke kleinere enn det. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det riktige er å fase ut vennskapet. Synes ikke du skal ghoste, som noen rådet deg til, men bare si du er opptatt når han tar initiativ. Så vil det dø ut av seg selv. 

Anonymkode: eb47a...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...